BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-03-2025 -- Wannes SMITS -- 770,8 punten

Database gegevens:

Datum: 29-03-2025 Type proef: VV
Toestel: PW 5 Immatriculatie: OO-YZM
Handicapfactor: 85 Klasse: Club
Piloot: Wannes SMITS Club: KAZM
Afstand: 163.8 km Score: 770,8 pt
Vertrekpunt: EBZR Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Glider climb out sector EBZR actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-03-29-NAV-DWN-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-03-2025
Weerkaart: Weerkaart van 29-03-2025



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/03/2025
Piloot:         WANNES SMITS
Zweefvliegtuig: OO-YZM
Toestel type:   PW-5    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: dwn
Logger file:    2025-03-29-NAV-DWN-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:12:03
Duurvlucht     : 03:09:43
Vrije vlucht   :  163.8 km
Fasttrack      :   61.2 kmh
Driehoek       :  103.2 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZR  Zoersel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°15.975'N   4°45.388'E
    tijd: 11:50:14 UTC
    alti: -52 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°15.120'N   4°44.298'E = 219° 2.0 km van vertrek
    tijd: 11:52:34 UTC
    alti: 476 m
Landingspunt 
    pos.: 51°15.963'N   4°45.310'E = 256° 0.1 km van vertrek
    tijd: 15:02:17 UTC
    alti: -49 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 03:12:03
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°16.713'N   4°45.061'E  @ 12:00:54 UTC,   699 m
    punt 1:  50°57.103'N   5°34.413'E  @ 13:03:41 UTC,  1295 m
    punt 2:  51°08.398'N   5°42.508'E  @ 13:28:49 UTC,  1210 m
    punt 3:  51°09.932'N   5°16.868'E  @ 14:11:16 UTC,   914 m
    punt 4:  51°17.419'N   5°01.517'E  @ 14:37:02 UTC,   999 m
    Finish:  51°16.037'N   4°44.404'E  @ 15:01:14 UTC,   115 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   68.1 km 122° @  65.1 km/h
    been 2:   23.0 km  24° @  54.9 km/h
    been 3:   30.0 km 276° @  42.5 km/h
    been 4:   22.6 km 308° @  52.7 km/h
    been 5:   20.1 km 263° @  49.7 km/h
Afgelegde afstand:                   163.8 km
Duur:                                03:00:20
Gemiddelde snelheid:                 54.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Starthoogte:                         476.0 m
Finishhoogte:                        115.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          361 m
Totale score afstand:                163.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°14.350'N   4°45.174'E = 185° 3.0 km van vertrek
    tijd:    11:57:59 UTC
    alti:    814 m
Finishpunt
    pos.:    51°11.642'N   5°20.082'E = 101° 41.2 km van vertrek
    tijd:    13:57:59 UTC
    alti:    517 m
Grootste afstand in 2 uur: 122.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    61.2 km/h
Hoogteverlies:             297 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   45.4 km
Been 1:   28.9 km
Been 2:   28.9 km
Totaal:  103.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:52:34 UTC
    einde: 15:02:17 UTC
    duur:  03:09:43

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     362 m @ 13:56:06 UTC
    hoog punt:    1250 m @ 14:22:55 UTC
    hoogtewinst:   888 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:03:42  bearing 85.4°
    Tweede punt: 15:01:11  bearing 23.6°
    Totale hoek: -61.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3342

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs