CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef31-03-2025 -- Benjamin HEYLEN & TOM CONINGS -- 1846,4 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 31/03/2025
Piloot: BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l
Logger file: 2025-03-31-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:26:26
Duurvlucht : 06:16:54
Vrije vlucht : 521.6 km
Fasttrack : 94.0 kmh
Driehoek : 335.2 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.213'N 5°22.832'E
tijd: 09:36:20 UTC
alti: -74 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.935'N 5°21.680'E = 337° 3.5 km van vertrek
tijd: 09:40:09 UTC
alti: 570 m
Landingspunt
pos.: 50°58.223'N 5°22.759'E = 282° 0.1 km van vertrek
tijd: 16:02:46 UTC
alti: -67 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 06:26:26
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.2 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°58.469'N 5°21.727'E @ 09:46:22 UTC, 792 m
punt 1: 51°45.894'N 6°16.755'E @ 11:12:23 UTC, 676 m
punt 2: 50°36.549'N 6°35.268'E @ 12:36:48 UTC, 1192 m
punt 3: 51°43.907'N 6°20.129'E @ 14:14:45 UTC, 890 m
punt 4: 50°56.976'N 5°21.827'E @ 15:31:08 UTC, 1098 m
punt 5: 51°06.007'N 5°36.323'E @ 15:52:55 UTC, 1068 m
Finish: 50°58.359'N 5°21.607'E @ 16:00:34 UTC, 86 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 108.7 km 36° @ 75.8 km/h
been 2: 130.4 km 170° @ 92.7 km/h
been 3: 126.1 km 352° @ 77.3 km/h
been 4: 110.3 km 218° @ 86.6 km/h
been 5: 23.8 km 45° @ 65.6 km/h
been 6: 22.3 km 231° @ 174.9 km/h
Afgelegde afstand: 521.6 km
Duur: 06:14:12
Gemiddelde snelheid: 83.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Starthoogte: 790.0 m
Finishhoogte: 86.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 704 m
Totale score afstand: 521.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°08.267'N 5°45.037'E = 54° 32.0 km van vertrek
tijd: 10:16:07 UTC
alti: 764 m
Finishpunt
pos.: 50°47.441'N 6°28.636'E = 104° 79.7 km van vertrek
tijd: 12:16:09 UTC
alti: 825 m
Grootste afstand in 2 uur: 188.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 94.0 km/h
Hoogteverlies: -61 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 363.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 73.2 km 53°
punt 2: DAHLEMER-BINZ 50°24.370'N 6°31.730'E 108.6 km 168°
punt 3: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 108.6 km 348°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 73.2 km 234°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 15:31:38 UTC, 1097 m
punt 1: VENLO AERO niet gerond
afbreekpunt: 51°05.971'N 5°36.369'E @ 15:52:52 UTC, 1068 m : 21.6 km 61.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 21.6 km
Duur van de proef: 00:21:14
Gemiddelde snelheid: 61.0 km/h
Start hoogte: 438 m
Hoogte passeren start: 1097 m
Hoogte aan break-punt: 1068 m
Hoogteverlies over proef: -630 m
Totale score afstand: 21.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 130.3 km
Been 1: 94.2 km
Been 2: 110.7 km
Totaal: 335.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:45:52 UTC
einde: 16:02:46 UTC
duur: 06:16:54
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 438 m @ 10:09:28 UTC
hoog punt: 1430 m @ 14:50:42 UTC
hoogtewinst: 992 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:12:26 bearing 51.7°
Tweede punt: 12:36:48 bearing 101.6°
Totale hoek: 49.9°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4105
| |||||||||||||||||||||