BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-03-2025 -- Benjamin HEYLEN & TOM CONINGS -- 1846,4 punten

Database gegevens:

Datum: 31-03-2025 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus XLT Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 521.6 km Score: 1846,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: TOM CONINGS
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
De eerste 500 van't jaar staat in de boek ... De voorspellingen waren niet echt accuraat, maar dat speelde vandaag in ons voordeel! Thanx Tom!! Thanx Albatrossers voor de hulp en online support!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Kleine Brogel bij vertrek : Cleared up to 4500ft Contact with D-Mil & Langen Cleared for crossing Niederrhein 4 times Kleine Brogel bij terugkomst : Cleared up to FL60 (no joke) maar helaas geraakten we zo hoog niet meer

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/537319
Igc-file: 2025-03-31-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-03-2025
Weerkaart: Weerkaart van 31-03-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/03/2025
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2025-03-31-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:26:26
Duurvlucht     : 06:16:54
Vrije vlucht   :  521.6 km
Fasttrack      :   94.0 kmh
Driehoek       :  335.2 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.213'N   5°22.832'E
    tijd: 09:36:20 UTC
    alti: -74 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.935'N   5°21.680'E = 337° 3.5 km van vertrek
    tijd: 09:40:09 UTC
    alti: 570 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.223'N   5°22.759'E = 282° 0.1 km van vertrek
    tijd: 16:02:46 UTC
    alti: -67 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 06:26:26
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.469'N   5°21.727'E  @ 09:46:22 UTC,   792 m
    punt 1:  51°45.894'N   6°16.755'E  @ 11:12:23 UTC,   676 m
    punt 2:  50°36.549'N   6°35.268'E  @ 12:36:48 UTC,  1192 m
    punt 3:  51°43.907'N   6°20.129'E  @ 14:14:45 UTC,   890 m
    punt 4:  50°56.976'N   5°21.827'E  @ 15:31:08 UTC,  1098 m
    punt 5:  51°06.007'N   5°36.323'E  @ 15:52:55 UTC,  1068 m
    Finish:  50°58.359'N   5°21.607'E  @ 16:00:34 UTC,    86 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  108.7 km  36° @  75.8 km/h
    been 2:  130.4 km 170° @  92.7 km/h
    been 3:  126.1 km 352° @  77.3 km/h
    been 4:  110.3 km 218° @  86.6 km/h
    been 5:   23.8 km  45° @  65.6 km/h
    been 6:   22.3 km 231° @ 174.9 km/h
Afgelegde afstand:                   521.6 km
Duur:                                06:14:12
Gemiddelde snelheid:                 83.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Starthoogte:                         790.0 m
Finishhoogte:                        86.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          704 m
Totale score afstand:                521.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°08.267'N   5°45.037'E =  54° 32.0 km van vertrek
    tijd:    10:16:07 UTC
    alti:    764 m
Finishpunt
    pos.:    50°47.441'N   6°28.636'E = 104° 79.7 km van vertrek
    tijd:    12:16:09 UTC
    alti:    825 m
Grootste afstand in 2 uur: 188.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    94.0 km/h
Hoogteverlies:             -61 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 363.8 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  VENLO AERO       51°21.750'N   6°12.950'E    73.2 km  53°
    punt 2:  DAHLEMER-BINZ    50°24.370'N   6°31.730'E   108.6 km 168°
    punt 3:  VENLO AERO       51°21.750'N   6°12.950'E   108.6 km 348°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    73.2 km 234°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 15:31:38 UTC,  1097 m
    punt 1:  VENLO AERO       niet gerond
    afbreekpunt: 51°05.971'N   5°36.369'E  @ 15:52:52 UTC, 1068 m : 21.6 km 61.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        21.6 km
Duur van de proef:        00:21:14
Gemiddelde snelheid:      61.0 km/h
Start hoogte:             438 m
Hoogte passeren start:    1097 m
Hoogte aan break-punt:    1068 m
Hoogteverlies over proef: -630 m
Totale score afstand:     21.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  130.3 km
Been 1:   94.2 km
Been 2:  110.7 km
Totaal:  335.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:45:52 UTC
    einde: 16:02:46 UTC
    duur:  06:16:54

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     438 m @ 10:09:28 UTC
    hoog punt:    1430 m @ 14:50:42 UTC
    hoogtewinst:   992 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:12:26  bearing 51.7°
    Tweede punt: 12:36:48  bearing 101.6°
    Totale hoek: 49.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4105

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs