BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-03-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 624,1 punten

Database gegevens:

Datum: 31-03-2025 Type proef: HW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Hoogtewinst: 3776 m Score: 624,1 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
De voorspelling was beetje gelijkaardig aan gisteren, noort (oost) wind, relatief klein gebied maar vooral ook was de voorspelling voor morgen dinsdag en woensdag niet goed. Dus maar profiteren van het feit dat we nu toch hier zijn. Direct na de briefing vertrok een duitser en zetten een andere zijn toestel in piste. De eerste lande vrij snel terug met de melding, er zat geen golf, gevolg beide zette hun bak terug aan de draad. Wij toch maar aan de late kant vertrokken en initieel ging het niet echt super. Beetje aanmodderen in de vallei. Kriskas naar overal maar nooit echt hoog komen. Met de noord/ooste wind was de verwachting dat het parcour ook niet echt goed ging gaan dus nooit de hop gemaakt. Na enige tijd wilde ik het eigenlijk voor bekekeken houden maar Bart melde 3400m en iets wat of golf leek. Dan maar als doel Bart proberen in te halen. Eens op de locatie aangekomen zat bart al een heel stuk boven 4000m en was de aanwezigheid van golf een feit. Te snel proberen in de golf zelf te komen en de rotor wat proberen over te slagen waardoor het allemaal iets trager ging. Uiteindelijk een mooi golf met +1m/s die door ging tot aan FL195. Niet te koud, en met de staal blauwe hemel zeer mooie uitzichten. UItvliegen over de ecris en hopen daar wat tegen te komen maar vond de golf niet direct. Niet echt aangedrongen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Proberen frans luchtruim te volgen.

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/537325
Igc-file: 2025-03-31-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-03-2025
Weerkaart: Weerkaart van 31-03-2025



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/03/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-03-31-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:53:58
Duurvlucht     : 04:46:06
Vrije vlucht   :  141.6 km
Fasttrack      :   64.3 kmh
Driehoek       :  104.5 km
Hoogtewinst    : 3776.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.214'N   6°36.828'E
    tijd: 11:37:16 UTC
    alti: 1120 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.193'N   6°37.986'E =  23° 4.0 km van vertrek
    tijd: 11:45:08 UTC
    alti: 2228 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.232'N   6°36.551'E = 275° 0.4 km van vertrek
    tijd: 16:31:14 UTC
    alti: 1135 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:53:58
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  44°25.528'N   6°29.098'E  @ 13:14:25 UTC,  2480 m
    punt 1:  44°20.385'N   6°44.034'E  @ 14:19:45 UTC,  2714 m
    punt 2:  44°37.660'N   6°24.225'E  @ 15:51:26 UTC,  4714 m
    punt 3:  44°30.926'N   6°09.499'E  @ 15:58:22 UTC,  4214 m
    punt 4:  44°18.708'N   6°28.701'E  @ 16:09:41 UTC,  3082 m
    Finish:  44°21.840'N   6°43.902'E  @ 16:18:02 UTC,  2469 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   22.0 km 116° @  20.2 km/h
    been 2:   41.4 km 321° @  27.1 km/h
    been 3:   23.1 km 237° @ 200.3 km/h
    been 4:   34.1 km 132° @ 180.7 km/h
    been 5:   21.0 km  74° @ 151.0 km/h
Afgelegde afstand:                   141.6 km
Duur:                                03:03:37
Gemiddelde snelheid:                 46.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.7 km
Starthoogte:                         2088.0 m
Finishhoogte:                        2469.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -381 m
Totale score afstand:                141.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°23.983'N   6°44.797'E =  82° 10.7 km van vertrek
    tijd:    14:22:40 UTC
    alti:    2524 m
Finishpunt
    pos.:    44°23.405'N   6°34.204'E = 276° 3.5 km van vertrek
    tijd:    16:22:41 UTC
    alti:    2054 m
Grootste afstand in 2 uur: 128.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    64.3 km/h
Hoogteverlies:             470 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   40.3 km
Been 1:   35.0 km
Been 2:   29.3 km
Totaal:  104.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:45:08 UTC
    einde: 16:31:14 UTC
    duur:  04:46:06

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2080 m @ 13:19:30 UTC
    hoog punt:    5856 m @ 15:35:47 UTC
    hoogtewinst:  3776 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2477

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs