BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-04-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 808,6 punten

Database gegevens:

Datum: 03-04-2025 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 244.6 km Score: 808,6 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na de meevaller van gisteren op de skipiste, eigenlijk helemaal verkocht voor een ski-vlieg of nog beter ski-vlieg-run dag. Vandaag had perfect geweest voor dat laatste. We zijn immers pas vertrokken na 13u dus er was meer dan genoeg tijd om een skistreep te trekken. Zeker iest voor in mijn to-do list. De dag was super geweest moest de bovenbewolking geen roet in het eten hebben gegooid en wind nog steeds niet echt volledig west. Tegen de gangbare gewoonde in door de ooste wind dus vertrokken op de 09, denk dat dat maar mijn 4de start in die richting is. Vertrek ging best ok met direct een bel naar 2800m. Eerste even naar het siguret om dan richting zuide te vertrekken. St crepin doen dit verlof had fijn geweest, maar voorspelling daar was niet zo goed. Het parcour wat afgevlgoen een eens bij coupe stond er een mooie confluence boven het plateau van puimmichel. Die beetje afgevlogen om dan samen met Bart Puimasson te ronden. Bij het terugdraaine was de confluence zo goed als opgelost. Over Beyne, coupe, lima en blayuel ging het dan toch nog. Op 2300m aan het parcour dat nu toch een beetje droeg ondanks de vele bovenbewolking. Mijn zin om uit de lokaal te gaan was snel aan het wegebben en dacht nog aan de loop die ik moest doen. Dan maar de barcelo vallei ingedoken en dus weg van het betere weer. Had nog een eidele hoop dat het beetje zon op de toppen zou werken maar het werd de put in. Mezelf dan toch maar als doel gezet om alsnog uit de put teraken, ook al ging het traag. Noem het een oefening volhouden of asg29e nog wat beter leren kennen langs de helling. Lac 9 colour was de target maar dat haalde ik niet. Na een heel tijd aandringen toch maar terug gedraaid en mezelf in mijn loopschoenen gehesen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Volgens frans luchtruim

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/538130
Igc-file: 2025-04-03-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-04-2025
Weerkaart: Weerkaart van 03-04-2025



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/04/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-04-03-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:24:43
Duurvlucht     : 04:19:01
Vrije vlucht   :  244.6 km
Fasttrack      :   80.5 kmh
Driehoek       :  155.3 km
Hoogtewinst    : 1109.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.239'N   6°36.253'E
    tijd: 11:24:26 UTC
    alti: 1051 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.795'N   6°37.555'E =  31° 3.4 km van vertrek
    tijd: 11:30:08 UTC
    alti: 1979 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.229'N   6°36.546'E =  93° 0.4 km van vertrek
    tijd: 15:49:09 UTC
    alti: 1059 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:24:43
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°25.706'N   6°48.851'E  @ 11:46:37 UTC,  2778 m
    punt 1:  44°26.955'N   6°30.054'E  @ 12:05:36 UTC,  2712 m
    punt 2:  43°51.746'N   6°09.745'E  @ 12:54:01 UTC,  2206 m
    punt 3:  44°17.782'N   6°28.423'E  @ 13:58:43 UTC,  2338 m
    punt 4:  44°26.147'N   6°18.814'E  @ 14:09:09 UTC,  2358 m
    punt 5:  44°28.245'N   6°51.527'E  @ 15:22:03 UTC,  2734 m
    Finish:  44°23.751'N   6°29.001'E  @ 15:41:09 UTC,  1928 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   25.0 km 275° @  79.2 km/h
    been 2:   70.6 km 203° @  87.5 km/h
    been 3:   54.3 km  27° @  50.3 km/h
    been 4:   20.1 km 321° @ 115.4 km/h
    been 5:   43.6 km  85° @  35.9 km/h
    been 6:   31.0 km 255° @  97.5 km/h
Afgelegde afstand:                   244.6 km
Duur:                                03:54:32
Gemiddelde snelheid:                 62.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 17.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.7 km
Starthoogte:                         1970.0 m
Finishhoogte:                        1928.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          42 m
Totale score afstand:                244.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°26.303'N   6°42.681'E =  56° 10.2 km van vertrek
    tijd:    11:41:26 UTC
    alti:    2750 m
Finishpunt
    pos.:    44°20.169'N   6°26.270'E = 247° 14.4 km van vertrek
    tijd:    13:41:26 UTC
    alti:    2198 m
Grootste afstand in 2 uur: 161.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    80.5 km/h
Hoogteverlies:             552 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   45.9 km
Been 1:   43.5 km
Been 2:   65.9 km
Totaal:  155.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:30:08 UTC
    einde: 15:49:09 UTC
    duur:  04:19:01

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1825 m @ 13:01:02 UTC
    hoog punt:    2934 m @ 15:04:43 UTC
    hoogtewinst:  1109 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2575

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs