BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-04-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 1341,5 punten

Database gegevens:

Datum: 04-04-2025 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 405.8 km Score: 1341,5 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
De dag begon met een ULM vluchtje naar de buitenlandingsvelden: la mure, barreme, thoramme. Best interessant. Vlug even de briefing meepikken wat eten en de hoezen eraf. Ze gaven cava weer in een relatief klein gebied. De twee duitsers plande naar het noorden te vliegen en ik was dit verlof nog niet in st crepin geweest dus dat leek me wel een strak plan. Wegkomen ging best vlot en de vrij klassieke route naar st crepin. Daar was het plafont nog niet zo heel hoog. Even gaan kijken bij briancon, en dan maar afgebogen naar st amont om vervolgens de glace blanc te proberen. Maar dat lukte niet. Zakte er vroegtijdig onderduid. Terug via tete peyron ging duidelijk het snelste zijn maar wilde niet zelfde weg terug nemen. Dan maar allerhande inhammetjes proberen om op de val royal te geraken. Ook dat ging niet. Dan maar rond via fouran en clotinne. Eens aan het parcour ging het eerste stuk best goed maar aan 3 evevch toch even wat moeten zoeken. Nog wat veder door richting coupe en daar maar de omweg gemaakt via cordoeil, kwestie van de 3 buitenlandingsvelden van deze ochten ook via de zwever te zien. Het was nog niet zo laat, nog eens naar st crepin zou tof zijn. Eens aan morgan zag het er ginder nog goed uit. Dus maar de overstap gemaakt, en alle geluk. Het was het beste stuk van de dag. Nog eens glace blance proberen en opnieuw ging het niet. Terug bij barcelonette stond er 355km op de teller dan maar doel van gemaakt om de +400km ook al was het vervolgens veel rond vliegen en dus snelheid viel was naar onder. Rond de 3 eveche en vervolgens in de helling aan de montagne d'alpe en cirguret om net nog dat stukje noord te geraken. Fijne dag, rustig wat rond gehangen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Volgens frans luchtruim

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/538700
Igc-file: 2025-04-04-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-04-2025
Weerkaart: Weerkaart van 04-04-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd
300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/04/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-04-04-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:05:08
Duurvlucht     : 05:59:23
Vrije vlucht   :  405.8 km
Fasttrack      :  103.6 kmh
Driehoek       :  189.3 km
Hoogtewinst    : 1547.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.211'N   6°36.832'E
    tijd: 11:07:07 UTC
    alti: 1077 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.465'N   6°39.008'E =  51° 3.7 km van vertrek
    tijd: 11:12:51 UTC
    alti: 2003 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.234'N   6°36.509'E = 276° 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:12:15 UTC
    alti: 1105 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 06:05:08
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°24.403'N   6°38.933'E  @ 11:12:56 UTC,  1998 m
    punt 1:  44°56.555'N   6°38.578'E  @ 12:07:21 UTC,  2707 m
    punt 2:  44°02.040'N   6°33.879'E  @ 14:11:03 UTC,  2798 m
    punt 3:  44°56.699'N   6°25.148'E  @ 15:17:07 UTC,  3184 m
    punt 4:  44°20.493'N   6°47.518'E  @ 15:54:49 UTC,  2974 m
    punt 5:  44°23.329'N   6°22.934'E  @ 16:17:05 UTC,  2533 m
    Finish:  44°29.327'N   6°49.369'E  @ 17:00:15 UTC,  2799 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   59.6 km 360° @  65.7 km/h
    been 2:  101.2 km 184° @  49.1 km/h
    been 3:  101.9 km 354° @  92.5 km/h
    been 4:   73.3 km 156° @ 116.6 km/h
    been 5:   33.1 km 279° @  89.1 km/h
    been 6:   36.8 km  72° @  51.1 km/h
Afgelegde afstand:                   405.8 km
Duur:                                05:47:19
Gemiddelde snelheid:                 70.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 20.1 km
Starthoogte:                         2003.0 m
Finishhoogte:                        2799.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -796 m
Totale score afstand:                405.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°06.081'N   6°29.563'E = 197° 33.2 km van vertrek
    tijd:    14:07:11 UTC
    alti:    2827 m
Finishpunt
    pos.:    44°17.034'N   6°31.177'E = 213° 13.7 km van vertrek
    tijd:    16:07:12 UTC
    alti:    2744 m
Grootste afstand in 2 uur: 207.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   103.6 km/h
Hoogteverlies:             83 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   82.7 km
Been 1:   53.0 km
Been 2:   53.6 km
Totaal:  189.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:12:51 UTC
    einde: 17:12:14 UTC
    duur:  05:59:23

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1989 m @ 11:13:08 UTC
    hoog punt:    3536 m @ 15:11:47 UTC
    hoogtewinst:  1547 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 22819

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs