BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

05-04-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 1622,8 punten

Database gegevens:

Datum: 05-04-2025 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 490.9 km Score: 1622,8 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
De dag begon met een halve marathon lopen. Eer ik uit de douche was en wat had gegeten was het al een heel stuk na 11u. De covers eraf iets voor 12 (toen was Bert S. al 1.5uur aan het vliegen). Stond als derde in de rij en eens van de sleper zonder veel problemen naar weg geraakt. Dit verlof was ik nog niets in het westen geweest, het plan was dus eenvoudig, eens gaan kijken bij pic du bure. Voorzichting de vallei van Gap over en een pic de bure tegen komen die niet echt werkte, gewoon wat verder onder de wolken dobberen naar de vercor. Tot dat ik plots een blauw symbool tegen kwam op de flarm, bleek Bert Schmelzer te zijn dus een dikke 350km uit was op dat moment. Mooi voorbeeld van wat allemaal mogelijk is met een zwever. Na de ontmoeding omgedraaid en een stukje met hem gevlogen. Iets na apre scheide onze wegen en vloog ik door tot ongeveer aan de lure. Daar zag ik de andere in st crepin hangen en leek me ook nog wel tof. Bij het passeren van de blayeul al de eerste druppels van de overontwikkeling. De weg naar st crepin en briancon ging best goed en de wolken tot aan jaffreau leken nog wel ok. Bij chaberton verwachte ik een goede bel maar die kwam maar niet. Met 3100m toch maar omgedraaid. Om niet de zelfde weg te doen niet via ecrin maar col de vars terug. UIt vliegen in naar het zuiden onder een dikke dondere plaat. Daarna nog wat op en neer. Wel weer laten afzuipen aan de grand berard. Savond heb ik nog niet echt het geode pas gevonden. Daar wat tijd verloren en uiteindelijk nog stukje voorbij lac neuf colour geraakt. Mooie afsluiter. Morgen terug naar huis.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Volgens frans luchtruim. Bij salon opgeroepen geen antwoord

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/539493
Igc-file: 2025-04-05-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 05-04-2025
Weerkaart: Weerkaart van 05-04-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd
300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   05/04/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-04-05-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:55:01
Duurvlucht     : 05:48:04
Vrije vlucht   :  490.9 km
Fasttrack      :  106.3 kmh
Driehoek       :  272.1 km
Hoogtewinst    : 1724.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.214'N   6°36.830'E
    tijd: 10:53:28 UTC
    alti: 1115 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.790'N   6°39.127'E =  46° 4.2 km van vertrek
    tijd: 11:00:24 UTC
    alti: 2166 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.228'N   6°36.567'E = 274° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:48:29 UTC
    alti: 1139 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:55:01
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°25.365'N   6°49.366'E  @ 11:13:18 UTC,  2859 m
    punt 1:  44°44.893'N   5°36.192'E  @ 12:06:42 UTC,  2458 m
    punt 2:  44°08.082'N   5°55.632'E  @ 12:52:25 UTC,  2129 m
    punt 3:  44°58.243'N   6°45.362'E  @ 14:06:50 UTC,  3238 m
    punt 4:  44°12.127'N   6°24.239'E  @ 15:02:55 UTC,  2714 m
    punt 5:  44°37.286'N   6°51.378'E  @ 15:57:34 UTC,  3192 m
    Finish:  44°15.119'N   6°27.366'E  @ 16:32:53 UTC,  2560 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  103.4 km 291° @ 116.2 km/h
    been 2:   72.9 km 159° @  95.7 km/h
    been 3:  113.9 km  35° @  91.8 km/h
    been 4:   89.9 km 198° @  96.1 km/h
    been 5:   58.9 km  37° @  64.7 km/h
    been 6:   52.0 km 218° @  88.3 km/h
Afgelegde afstand:                   490.9 km
Duur:                                05:19:35
Gemiddelde snelheid:                 92.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 17.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 19.6 km
Starthoogte:                         2163.0 m
Finishhoogte:                        2560.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -397 m
Totale score afstand:                490.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°25.463'N   6°40.720'E =  51° 6.6 km van vertrek
    tijd:    11:18:27 UTC
    alti:    2929 m
Finishpunt
    pos.:    44°20.385'N   6°26.540'E = 249° 14.6 km van vertrek
    tijd:    13:18:27 UTC
    alti:    2253 m
Grootste afstand in 2 uur: 212.6 km
Beste snelheid in 2 uur:   106.3 km/h
Hoogteverlies:             676 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   94.2 km
Been 1:   89.8 km
Been 2:   88.2 km
Totaal:  272.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:00:24 UTC
    einde: 16:48:28 UTC
    duur:  05:48:04

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1852 m @ 12:55:21 UTC
    hoog punt:    3576 m @ 13:57:59 UTC
    hoogtewinst:  1724 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 30209

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs