BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

12-04-2025 -- Lex SCHOUTENDE & ROBBE GILLEGOT-VERGAUWEN -- 372,2 punten

Database gegevens:

Datum: 12-04-2025 Type proef: HW
Toestel: G 103 Twin 2 Immatriculatie: D-6397
Handicapfactor: 92 Klasse: Club
Piloot: Lex SCHOUTENDE Club: ALB
Hoogtewinst: 1712 m Score: 372,2 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: ROBBE GILLEGOT-VERGAUWEN
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/544551
Igc-file: 2025-04-12-NAV-D6U-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 12-04-2025
Weerkaart: Weerkaart van 12-04-2025



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   12/04/2025
Piloot:         LEX SCHOUTENDE
Zweefvliegtuig: D-6397
Toestel type:   G103A TWIN ASTIR II    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: d6u
Logger file:    2025-04-12-NAV-D6U-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  324

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:50:14
Duurvlucht     : 01:49:32
Vrije vlucht   :   23.0 km
Fasttrack      :   23.1 kmh
Hoogtewinst    : 1712.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.232'N   5°22.056'E
    tijd: 13:39:48 UTC
    alti: 95 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.266'N   5°22.911'E =  86° 1.0 km van vertrek
    tijd: 13:40:30 UTC
    alti: 482 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.224'N   5°22.767'E =  91° 0.8 km van vertrek
    tijd: 15:30:02 UTC
    alti: 115 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 01:50:14
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 2
    Start :  51°06.066'N   5°21.094'E  @ 14:02:39 UTC,  2149 m
    Finish:  50°53.646'N   5°21.843'E  @ 14:32:18 UTC,  1356 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   23.0 km 178° @  46.6 km/h
Afgelegde afstand:                   23.0 km
Duur:                                00:29:39
Gemiddelde snelheid:                 46.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 14.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.5 km
Starthoogte:                         460.0 m
Finishhoogte:                        1356.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -896 m
Totale score afstand:                23.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°58.268'N   5°23.023'E =  87° 1.1 km van vertrek
    tijd:    13:40:36 UTC
    alti:    500 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.224'N   5°22.767'E =  91° 0.8 km van vertrek
    tijd:    15:30:02 UTC
    alti:    115 m
Grootste afstand in 2 uur: 46.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    23.1 km/h
Hoogteverlies:             385 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 13:40:30 UTC
    einde: 15:30:02 UTC
    duur:  01:49:32

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     460 m @ 13:42:27 UTC
    hoog punt:    2172 m @ 13:57:52 UTC
    hoogtewinst:  1712 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:02:40  bearing 69.6°
    Tweede punt: 14:32:18  bearing 90.4°
    Totale hoek: 20.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 344

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs