BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-04-2025 -- Wim DE CROOCK -- 1541,6 punten

Database gegevens:

Datum: 14-04-2025 Type proef: VV
Toestel: JS3 TJ 18m Immatriculatie: F-CHSD
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Wim DE CROOCK Club: KACK
Afstand: 470.2 km Score: 1541,6 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Super toffe vlucht in goed gezelschap van de KeiHeuvel bende: Pieter, Chris en Wim

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

EBBL cleared out- and inbound NLD DutchMil Weeze (DEU) TMZ cleared and had contact for incoming traffic deconfliction when back inbound EBKH

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-04-14-NAV-D5E-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-04-2025
Weerkaart: Weerkaart van 14-04-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd
300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/04/2025
Piloot:         WIM DE CROOCK
Zweefvliegtuig: F-CHSD
Toestel type:   JS-3 JET 18M    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: d5e
Logger file:    2025-04-14-NAV-D5E-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:59:04
Duurvlucht     : 06:56:01
Vrije vlucht   :  470.2 km
Fasttrack      :   86.3 kmh
Driehoek       :  287.5 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.956'N   5°13.676'E
    tijd: 09:26:51 UTC
    alti: 65 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.623'N   5°14.373'E = 127° 1.0 km van vertrek
    tijd: 09:29:53 UTC
    alti: 544 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.821'N   5°13.149'E = 248° 0.7 km van vertrek
    tijd: 16:25:55 UTC
    alti: 102 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 06:59:04
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.629'N   5°13.062'E  @ 09:32:29 UTC,   569 m
    punt 1:  51°45.882'N   7°13.951'E  @ 11:52:44 UTC,   715 m
    punt 2:  52°02.185'N   6°08.715'E  @ 12:53:41 UTC,  1017 m
    punt 3:  51°53.497'N   6°36.610'E  @ 13:17:20 UTC,  1147 m
    punt 4:  51°58.897'N   6°53.007'E  @ 13:40:18 UTC,  1219 m
    punt 5:  51°49.257'N   7°08.332'E  @ 13:55:17 UTC,   946 m
    Finish:  51°10.655'N   5°11.618'E  @ 16:21:31 UTC,   386 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  154.5 km  64° @  66.1 km/h
    been 2:   80.7 km 292° @  79.5 km/h
    been 3:   35.8 km 117° @  90.8 km/h
    been 4:   21.3 km  62° @  55.6 km/h
    been 5:   25.1 km 135° @ 100.4 km/h
    been 6:  152.9 km 243° @  62.7 km/h
Afgelegde afstand:                   470.2 km
Duur:                                06:49:02
Gemiddelde snelheid:                 69.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Starthoogte:                         466.0 m
Finishhoogte:                        386.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          80 m
Totale score afstand:                470.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°56.017'N   6°42.303'E =  50° 132.2 km van vertrek
    tijd:    12:26:40 UTC
    alti:    927 m
Finishpunt
    pos.:    51°33.922'N   6°32.318'E =  64° 100.7 km van vertrek
    tijd:    14:26:40 UTC
    alti:    439 m
Grootste afstand in 2 uur: 172.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    86.3 km/h
Hoogteverlies:             488 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   80.5 km
Been 1:   86.8 km
Been 2:  120.2 km
Totaal:  287.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:29:53 UTC
    einde: 16:25:54 UTC
    duur:  06:56:01

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     386 m @ 11:01:18 UTC
    hoog punt:    1357 m @ 13:38:33 UTC
    hoogtewinst:   971 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:00:03  bearing 66.9°
    Tweede punt: 12:53:43  bearing 41.7°
    Totale hoek: -25.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 5653

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs