BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-04-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 898,5 punten

Database gegevens:

Datum: 19-04-2025 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 271.8 km Score: 898,5 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Precies altijd achter het "goede" weer en telkens te laat komen. Dag begon met het een pitstop langs het immokantoor en dus iets te laat op het veld. Gevoel was meer dat van een maart vlucht, niks moet alles kan, ook al is het ondertussen wel degelijk april. Ze voorspelde nogal wat oostewind in een klein venster. Eens los van de leer stonden er Cu zuid en noord met rond weelde wat blauw. Zuid vertrekken doen we al zo vaak dus deze keer maar richting Seppe. Of dat de goede keuze was, mwaa. Ging wel maar echt snel niet. Plan was nog wat meer noordelijk terug te draaien maar het zakte daar toch wel beetje in. Ondertussen klonk het op de radia dat het richting Venlo wel (dik) in orde was. Dat was de het volgende doel. Alleen doen ik bij budel kwam was het ondertussen al aan het inzakken. Dus wel net na de feit aanwezig. Toch nog maar stukje verder gevlogen met het idee terug te draaien na het nemen van een geode bel. Die kwam neit echt en nog even een lager puntje net voor venlo was het signaal was terug te draaien. De terugweg was duidelijk minder en het was stillaan aan het invallen. Nog vlug even langs keiheuvel in de hoop dat ze daar de bel gingen aanwijzen maar die kwam maar niet. De kruising van de kanalen deed dit wel. Binnen vliegen en niks meer tegen komen. De dag werd perfect afgesloten met een BBQ op de club. Fijn dagje.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000, oproepen seppe voor paradrop

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/547887
Igc-file: 2025-04-19-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-04-2025
Weerkaart: Weerkaart van 19-04-2025



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/04/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-04-19-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:21:05
Duurvlucht     : 04:18:11
Vrije vlucht   :  271.8 km
Fasttrack      :   69.1 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.583'N   4°57.074'E
    tijd: 10:55:26 UTC
    alti: 43 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.777'N   4°57.894'E =  69° 1.0 km van vertrek
    tijd: 10:56:08 UTC
    alti: 622 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.543'N   4°56.973'E = 238° 0.1 km van vertrek
    tijd: 15:16:31 UTC
    alti: 60 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 04:21:05
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°20.812'N   4°57.551'E  @ 11:04:40 UTC,   934 m
    punt 1:  51°35.388'N   4°34.849'E  @ 11:32:22 UTC,   940 m
    punt 2:  51°18.703'N   4°51.665'E  @ 12:04:38 UTC,   842 m
    punt 3:  51°11.887'N   5°31.149'E  @ 12:53:58 UTC,   751 m
    punt 4:  51°23.808'N   6°06.383'E  @ 13:43:48 UTC,   521 m
    punt 5:  51°10.192'N   5°10.417'E  @ 14:43:27 UTC,   876 m
    Finish:  51°25.838'N   4°55.962'E  @ 15:11:50 UTC,   454 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   37.7 km 316° @  81.7 km/h
    been 2:   36.6 km 148° @  68.0 km/h
    been 3:   47.6 km 105° @  57.9 km/h
    been 4:   46.5 km  61° @  56.0 km/h
    been 5:   69.8 km 249° @  70.2 km/h
    been 6:   33.5 km 330° @  70.9 km/h
Afgelegde afstand:                   271.8 km
Duur:                                04:07:10
Gemiddelde snelheid:                 66.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.4 km
Starthoogte:                         612.0 m
Finishhoogte:                        454.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          158 m
Totale score afstand:                271.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°16.295'N   5°43.342'E = 104° 55.4 km van vertrek
    tijd:    13:15:29 UTC
    alti:    1143 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.252'N   4°55.780'E = 248° 1.6 km van vertrek
    tijd:    15:15:29 UTC
    alti:    199 m
Grootste afstand in 2 uur: 138.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    69.1 km/h
Hoogteverlies:             944 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   21.8 km
Been 1:   21.8 km
Been 2:   34.3 km
Totaal:   77.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:58:20 UTC
    einde: 15:16:31 UTC
    duur:  04:18:11

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     490 m @ 13:43:27 UTC
    hoog punt:    1213 m @ 14:26:03 UTC
    hoogtewinst:   723 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:32:18  bearing 4.9°
    Tweede punt: 13:03:14  bearing 66.3°
    Totale hoek: 61.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3395

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs