BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-04-2025 -- Albert MOORS -- 235,0 punten

Database gegevens:

Datum: 21-04-2025 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cxM 18m Immatriculatie: PH1704
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Albert MOORS Club: LV
Afstand: 70.5 km Score: 235,0 pt
Vertrekpunt: EBZW Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XP 7000 voor Nederland en Golf 1

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-04-21-LXV-B2H-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-04-2025
Weerkaart: Weerkaart van 21-04-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/04/2025
Piloot:         MOORS ALBERT
Zweefvliegtuig: PH-1704
Toestel type:   VENTUS 2CXM    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: b2h
Logger file:    2025-04-21-LXV-B2H-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:32:19
Duurvlucht     : 01:26:02
Vrije vlucht   :   70.5 km
Fasttrack      :   36.0 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZW  Zwartberg        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°01.025'N   5°31.662'E
    tijd: 09:16:03 UTC
    alti: 108 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.615'N   5°32.633'E = 124° 1.4 km van vertrek
    tijd: 09:22:20 UTC
    alti: 980 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.768'N   5°31.528'E = 198° 0.5 km van vertrek
    tijd: 10:48:22 UTC
    alti: 107 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 01:32:19
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 6.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 3
    Start :  51°00.443'N   5°32.652'E  @ 09:22:36 UTC,   964 m
    punt 1:  51°15.139'N   5°51.064'E  @ 09:47:40 UTC,   890 m
    Finish:  51°00.805'N   5°30.494'E  @ 10:38:12 UTC,   490 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   34.7 km  38° @  83.1 km/h
    been 2:   35.8 km 222° @  42.5 km/h
Afgelegde afstand:                   70.5 km
Duur:                                01:15:36
Gemiddelde snelheid:                 56.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Starthoogte:                         966.0 m
Finishhoogte:                        490.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          476 m
Totale score afstand:                70.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°00.615'N   5°32.633'E = 124° 1.4 km van vertrek
    tijd:    09:22:20 UTC
    alti:    980 m
Finishpunt
    pos.:    51°00.768'N   5°31.528'E = 198° 0.5 km van vertrek
    tijd:    10:48:22 UTC
    alti:    107 m
Grootste afstand in 2 uur: 72.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    36.0 km/h
Hoogteverlies:             873 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 115.7 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   GENK ZWARTBERG   51°00.917'N   5°31.583'E
    punt 1:  WEELDE           51°23.650'N   4°57.550'E    57.9 km 317°
    finish:  GENK ZWARTBERG   51°00.917'N   5°31.583'E    57.9 km 137°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GENK ZWARTBERG   @ 10:37:30 UTC,   498 m
    punt 1:  WEELDE           niet gerond
    afbreekpunt: 51°01.842'N   5°30.391'E  @ 10:41:21 UTC, 414 m : 2.2 km 34.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        2.2 km
Duur van de proef:        00:03:51
Gemiddelde snelheid:      34.4 km/h
Start hoogte:             498 m
Hoogte passeren start:    498 m
Hoogte aan break-punt:    414 m
Hoogteverlies over proef: 84 m
Totale score afstand:     2.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:22:20 UTC
    einde: 10:48:22 UTC
    duur:  01:26:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     586 m @ 09:33:24 UTC
    hoog punt:    1099 m @ 10:06:04 UTC
    hoogtewinst:   513 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:47:48  bearing 67.2°
    Tweede punt: 10:31:07  bearing 83.7°
    Totale hoek: 16.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3521

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs