CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef26-04-2025 -- Hugo JANSEN -- 878,9 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 26/04/2025
Piloot: HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type: LS8ST-18 Klasse: 18-METER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 5fa
Logger file: 2025-04-26-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:54:17
Duurvlucht : 04:27:13
Vrije vlucht : 250.5 km
Fasttrack : 65.9 kmh
Opgegeven proef: 134.7 km
Driehoek : 225.0 km
Hoogtewinst : 1054.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.559'N 4°57.069'E
tijd: 10:31:50 UTC
alti: -43 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.004'N 4°58.056'E = 132° 1.5 km van vertrek
tijd: 10:35:57 UTC
alti: 576 m
Landingspunt
pos.: 51°23.542'N 4°56.940'E = 258° 0.2 km van vertrek
tijd: 15:26:07 UTC
alti: -35 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:54:17
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 2.9 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°23.647'N 4°55.056'E @ 11:03:39 UTC, 538 m
punt 1: 50°57.177'N 5°26.309'E @ 12:18:45 UTC, 986 m
punt 2: 51°10.618'N 5°34.708'E @ 12:48:06 UTC, 856 m
punt 3: 51°24.336'N 6°16.339'E @ 13:50:18 UTC, 872 m
punt 4: 51°17.849'N 6°02.500'E @ 14:20:55 UTC, 823 m
punt 5: 51°12.657'N 5°17.387'E @ 15:06:22 UTC, 1284 m
Finish: 51°25.014'N 4°55.212'E @ 15:20:50 UTC, 506 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 61.1 km 143° @ 48.8 km/h
been 2: 26.8 km 21° @ 54.8 km/h
been 3: 54.7 km 62° @ 52.7 km/h
been 4: 20.1 km 233° @ 39.3 km/h
been 5: 53.4 km 260° @ 70.5 km/h
been 6: 34.5 km 312° @ 143.0 km/h
Afgelegde afstand: 250.5 km
Duur: 04:17:11
Gemiddelde snelheid: 58.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Starthoogte: 372.0 m
Finishhoogte: 506.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -134 m
Totale score afstand: 250.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°18.663'N 5°57.857'E = 97° 71.2 km van vertrek
tijd: 13:20:42 UTC
alti: 1146 m
Finishpunt
pos.: 51°24.884'N 4°55.137'E = 318° 3.3 km van vertrek
tijd: 15:20:42 UTC
alti: 514 m
Grootste afstand in 2 uur: 131.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 65.9 km/h
Hoogteverlies: 632 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 515.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E
punt 1: HASSELT-KIEWIT AERO 50°58.200'N 5°22.500'E 55.7 km 149°
punt 2: DINSLAKEN AERO 51°37.000'N 6°51.790'E 126.3 km 55°
punt 3: STOKROOIE KANAAL 50°58.180'N 5°16.700'E 131.9 km 237°
punt 4: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 78.8 km 56°
punt 5: HEUSDEN-ZOLDER 51°01.561'N 5°16.024'E 76.2 km 241°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 46.6 km 334°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE AERO @ 11:06:16 UTC, 359 m
punt 1: HASSELT-KIEWIT AERO @ 12:14:37 UTC, 1129 m : 55.7 km 48.9 km/h
punt 2: DINSLAKEN AERO niet gerond
afbreekpunt: 51°24.322'N 6°16.353'E @ 13:50:19 UTC, 872 m : 79.0 km 49.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 134.7 km
Duur van de proef: 02:44:03
Gemiddelde snelheid: 49.3 km/h
Start hoogte: 359 m
Hoogte passeren start: 359 m
Hoogte aan break-punt: 872 m
Hoogteverlies over proef: -513 m
Totale score afstand: 134.7 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 72.0 km
Been 1: 90.0 km
Been 2: 63.0 km
Totaal: 225.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:58:54 UTC
einde: 15:26:07 UTC
duur: 04:27:13
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 313 m @ 11:06:59 UTC
hoog punt: 1367 m @ 12:56:19 UTC
hoogtewinst: 1054 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:18:45 bearing 84.7°
Tweede punt: 15:20:48 bearing 27.8°
Totale hoek: -57.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3762
| |||||||||||||||||||||