BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-04-2025 -- Hugo JANSEN -- 878,9 punten

Database gegevens:

Datum: 26-04-2025 Type proef: VV
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 250.5 km Score: 878,9 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ganse vlucht

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-04-26-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-04-2025
Weerkaart: Weerkaart van 26-04-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/04/2025
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2025-04-26-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:54:17
Duurvlucht     : 04:27:13
Vrije vlucht   :  250.5 km
Fasttrack      :   65.9 kmh
Opgegeven proef:  134.7 km
Driehoek       :  225.0 km
Hoogtewinst    : 1054.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.559'N   4°57.069'E
    tijd: 10:31:50 UTC
    alti: -43 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.004'N   4°58.056'E = 132° 1.5 km van vertrek
    tijd: 10:35:57 UTC
    alti: 576 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.542'N   4°56.940'E = 258° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:26:07 UTC
    alti: -35 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:54:17
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.647'N   4°55.056'E  @ 11:03:39 UTC,   538 m
    punt 1:  50°57.177'N   5°26.309'E  @ 12:18:45 UTC,   986 m
    punt 2:  51°10.618'N   5°34.708'E  @ 12:48:06 UTC,   856 m
    punt 3:  51°24.336'N   6°16.339'E  @ 13:50:18 UTC,   872 m
    punt 4:  51°17.849'N   6°02.500'E  @ 14:20:55 UTC,   823 m
    punt 5:  51°12.657'N   5°17.387'E  @ 15:06:22 UTC,  1284 m
    Finish:  51°25.014'N   4°55.212'E  @ 15:20:50 UTC,   506 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   61.1 km 143° @  48.8 km/h
    been 2:   26.8 km  21° @  54.8 km/h
    been 3:   54.7 km  62° @  52.7 km/h
    been 4:   20.1 km 233° @  39.3 km/h
    been 5:   53.4 km 260° @  70.5 km/h
    been 6:   34.5 km 312° @ 143.0 km/h
Afgelegde afstand:                   250.5 km
Duur:                                04:17:11
Gemiddelde snelheid:                 58.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Starthoogte:                         372.0 m
Finishhoogte:                        506.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -134 m
Totale score afstand:                250.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°18.663'N   5°57.857'E =  97° 71.2 km van vertrek
    tijd:    13:20:42 UTC
    alti:    1146 m
Finishpunt
    pos.:    51°24.884'N   4°55.137'E = 318° 3.3 km van vertrek
    tijd:    15:20:42 UTC
    alti:    514 m
Grootste afstand in 2 uur: 131.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    65.9 km/h
Hoogteverlies:             632 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 515.5 km  GELDIG
    vertrek:                        0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO           51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  HASSELT-KIEWIT AERO   50°58.200'N   5°22.500'E    55.7 km 149°
    punt 2:  DINSLAKEN AERO        51°37.000'N   6°51.790'E   126.3 km  55°
    punt 3:  STOKROOIE KANAAL      50°58.180'N   5°16.700'E   131.9 km 237°
    punt 4:  VENLO AERO            51°21.750'N   6°12.950'E    78.8 km  56°
    punt 5:  HEUSDEN-ZOLDER        51°01.561'N   5°16.024'E    76.2 km 241°
    finish:  WEELDE AERO           51°24.050'N   4°58.130'E    46.6 km 334°
    landing:                        0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO           @ 11:06:16 UTC,   359 m
    punt 1:  HASSELT-KIEWIT AERO   @ 12:14:37 UTC,  1129 m :   55.7 km   48.9 km/h
    punt 2:  DINSLAKEN AERO        niet gerond
    afbreekpunt: 51°24.322'N   6°16.353'E  @ 13:50:19 UTC, 872 m : 79.0 km 49.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        134.7 km
Duur van de proef:        02:44:03
Gemiddelde snelheid:      49.3 km/h
Start hoogte:             359 m
Hoogte passeren start:    359 m
Hoogte aan break-punt:    872 m
Hoogteverlies over proef: -513 m
Totale score afstand:     134.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   72.0 km
Been 1:   90.0 km
Been 2:   63.0 km
Totaal:  225.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:58:54 UTC
    einde: 15:26:07 UTC
    duur:  04:27:13

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     313 m @ 11:06:59 UTC
    hoog punt:    1367 m @ 12:56:19 UTC
    hoogtewinst:  1054 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:18:45  bearing 84.7°
    Tweede punt: 15:20:48  bearing 27.8°
    Totale hoek: -57.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3762

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs