CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef26-04-2025 -- Michiel DE BOCK -- 603,3 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 26/04/2025
Piloot: MICHIEL DE BOCK
Zweefvliegtuig: D-4474
Toestel type: DISCUS 2 Klasse: STANDARD
Logger type: Flarm s/n: 84k
Logger file: 2025-04-26-FLA-84K-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:07:01
Duurvlucht : 02:04:47
Vrije vlucht : 164.4 km
Fasttrack : 84.2 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTY Maubray BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°31.969'N 3°29.396'E
tijd: 13:02:25 UTC
alti: -26 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°30.753'N 3°31.286'E = 135° 3.2 km van vertrek
tijd: 13:04:39 UTC
alti: 451 m
Landingspunt
pos.: 50°31.889'N 3°29.797'E = 107° 0.5 km van vertrek
tijd: 15:09:26 UTC
alti: -21 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 02:07:01
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°30.377'N 3°29.974'E @ 13:09:24 UTC, 843 m
punt 1: 50°22.072'N 3°53.788'E @ 13:41:40 UTC, 1119 m
punt 2: 50°45.725'N 3°25.735'E @ 14:19:48 UTC, 1305 m
punt 3: 50°58.463'N 3°20.252'E @ 14:37:56 UTC, 1264 m
punt 4: 50°47.586'N 3°22.919'E @ 14:52:14 UTC, 1387 m
Finish: 50°30.931'N 3°31.390'E @ 15:06:41 UTC, 328 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 32.1 km 119° @ 59.7 km/h
been 2: 55.0 km 323° @ 86.5 km/h
been 3: 24.5 km 345° @ 81.0 km/h
been 4: 20.4 km 171° @ 85.6 km/h
been 5: 32.5 km 162° @ 134.8 km/h
Afgelegde afstand: 164.4 km
Duur: 01:57:17
Gemiddelde snelheid: 84.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.0 km
Starthoogte: 451.0 m
Finishhoogte: 328.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 123 m
Totale score afstand: 164.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°30.411'N 3°30.313'E = 159° 3.1 km van vertrek
tijd: 13:08:46 UTC
alti: 801 m
Finishpunt
pos.: 50°32.003'N 3°28.944'E = 277° 0.5 km van vertrek
tijd: 15:08:46 UTC
alti: 63 m
Grootste afstand in 2 uur: 168.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 84.2 km/h
Hoogteverlies: 738 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 217.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 10CALNEL 50°31.634'N 3°31.642'E
punt 1: 40MAUGLAS 50°17.000'N 4°01.642'E 44.7 km 127°
punt 2: CAMBRARGLD 50°08.550'N 3°15.867'E 56.7 km 254°
punt 3: SAINTGAINB 50°27.450'N 3°49.217'E 52.9 km 48°
punt 4: AMOUGISGLD 50°44.367'N 3°29.167'E 39.3 km 323°
finish: 10CALNEL 50°31.634'N 3°31.642'E 23.8 km 173°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: 10CALNEL @ 13:14:20 UTC, 1014 m
punt 1: 40MAUGLAS niet gerond
afbreekpunt: 50°22.072'N 3°53.788'E @ 13:41:40 UTC, 1119 m : 31.5 km 69.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 31.5 km
Duur van de proef: 00:27:20
Gemiddelde snelheid: 69.1 km/h
Start hoogte: 451 m
Hoogte passeren start: 1014 m
Hoogte aan break-punt: 1119 m
Hoogteverlies over proef: -668 m
Totale score afstand: 31.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 20.4 km
Been 1: 32.1 km
Been 2: 20.4 km
Totaal: 72.9 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 13:04:39 UTC
einde: 15:09:26 UTC
duur: 02:04:47
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 451 m @ 13:04:39 UTC
hoog punt: 1440 m @ 14:51:46 UTC
hoogtewinst: 989 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:41:39 bearing 215.2°
Tweede punt: 14:38:00 bearing 276.2°
Totale hoek: 61.1°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3999
| |||||||||||||||||||||