CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef27-04-2025 -- Mattijs CUPPENS & STEVE BILLIARD -- 253,6 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 27/04/2025
Piloot: MATTIJS CUPPENS
Zweefvliegtuig: D-2410
Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a23
Logger file: 2025-04-27-LXV-A23-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:38:37
Duurvlucht : 03:34:22
Vrije vlucht : 71.0 km
Fasttrack : 39.2 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°46.769'N 4°57.122'E
tijd: 13:50:33 UTC
alti: -28 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°46.499'N 5°00.179'E = 98° 3.6 km van vertrek
tijd: 13:54:48 UTC
alti: 546 m
Landingspunt
pos.: 50°46.883'N 4°57.438'E = 60° 0.4 km van vertrek
tijd: 17:29:10 UTC
alti: -29 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:38:37
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
Start : 50°46.074'N 4°59.950'E @ 14:00:33 UTC, 911 m
punt 1: 50°56.224'N 5°19.700'E @ 15:07:16 UTC, 1153 m
punt 2: 50°46.752'N 5°09.798'E @ 15:29:14 UTC, 1414 m
Finish: 50°44.099'N 4°53.246'E @ 15:57:20 UTC, 1488 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 29.9 km 51° @ 26.9 km/h
been 2: 21.1 km 213° @ 57.5 km/h
been 3: 20.1 km 256° @ 42.9 km/h
Afgelegde afstand: 71.0 km
Duur: 01:56:47
Gemiddelde snelheid: 36.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.7 km
Starthoogte: 546.0 m
Finishhoogte: 1488.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -942 m
Totale score afstand: 71.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°46.136'N 4°59.902'E = 110° 3.5 km van vertrek
tijd: 14:01:28 UTC
alti: 962 m
Finishpunt
pos.: 50°47.348'N 4°57.113'E = 359° 1.1 km van vertrek
tijd: 16:01:28 UTC
alti: 1322 m
Grootste afstand in 2 uur: 78.5 km
Beste snelheid in 2 uur: 39.2 km/h
Hoogteverlies: -360 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 367.2 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: GOETSENHOVEN 50°46.900'N 4°57.467'E
punt 1: VENLO 51°21.830'N 6°13.000'E 109.4 km 53°
punt 2: BREE KERK 51°08.366'N 5°35.866'E 49.9 km 240°
punt 3: BREDA BRUG A16 51°38.283'N 4°41.850'E 83.7 km 312°
punt 4: HASSELT 50°58.200'N 5°22.500'E 88.1 km 147°
finish: GOETSENHOVEN 50°46.900'N 4°57.467'E 36.1 km 235°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: GOETSENHOVEN @ 17:18:02 UTC, 687 m
punt 1: VENLO niet gerond
afbreekpunt: 50°47.290'N 5°00.800'E @ 17:20:18 UTC, 543 m : 3.6 km 94.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 3.6 km
Duur van de proef: 00:02:16
Gemiddelde snelheid: 94.2 km/h
Start hoogte: 546 m
Hoogte passeren start: 687 m
Hoogte aan break-punt: 543 m
Hoogteverlies over proef: 3 m
Totale score afstand: 3.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 13:54:48 UTC
einde: 17:29:10 UTC
duur: 03:34:22
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 546 m @ 13:54:48 UTC
hoog punt: 1506 m @ 15:01:12 UTC
hoogtewinst: 960 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 15:07:10 bearing 85.8°
Tweede punt: 15:40:26 bearing 123.9°
Totale hoek: 38.2°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5867
| |||||||||||||||||||||