CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef27-04-2025 -- Erik DE VOS -- 884,9 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 27/04/2025
Piloot: ERIK DE VOS
Zweefvliegtuig: D-KTEF
Toestel type: DISCUS 2C Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a86
Logger file: 2025-04-27-LXV-A86-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor: LXV,ON,ECURRENT,MOP-(SN:63,ET=74,46,74,46,0.04V,P=1),SW:201, HW:1
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:31:35
Duurvlucht : 03:29:56
Vrije vlucht : 252.2 km
Fasttrack : 82.9 kmh
Hoogtewinst : 1432.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTY Maubray BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°31.952'N 3°29.450'E
tijd: 12:27:22 UTC
alti: -50 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°31.421'N 3°31.998'E = 108° 3.2 km van vertrek
tijd: 12:29:01 UTC
alti: 273 m
Landingspunt
pos.: 50°31.888'N 3°29.796'E = 106° 0.4 km van vertrek
tijd: 15:58:57 UTC
alti: -45 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:31:35
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°30.244'N 3°31.820'E @ 12:37:57 UTC, 1227 m
punt 1: 50°52.386'N 3°19.712'E @ 13:21:13 UTC, 1265 m
punt 2: 50°20.056'N 3°41.845'E @ 14:11:37 UTC, 1445 m
punt 3: 50°32.897'N 3°38.736'E @ 14:28:25 UTC, 1345 m
punt 4: 50°47.851'N 3°21.590'E @ 14:55:57 UTC, 1317 m
punt 5: 50°19.710'N 3°41.853'E @ 15:39:05 UTC, 1278 m
Finish: 50°32.000'N 3°28.793'E @ 15:58:17 UTC, 60 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 43.5 km 341° @ 60.3 km/h
been 2: 65.4 km 156° @ 77.8 km/h
been 3: 24.1 km 351° @ 86.0 km/h
been 4: 34.3 km 324° @ 74.8 km/h
been 5: 57.4 km 155° @ 79.8 km/h
been 6: 27.5 km 326° @ 86.1 km/h
Afgelegde afstand: 252.2 km
Duur: 03:20:20
Gemiddelde snelheid: 75.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte: 273.0 m
Finishhoogte: 60.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 213 m
Totale score afstand: 252.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°32.093'N 3°35.824'E = 88° 7.5 km van vertrek
tijd: 13:52:09 UTC
alti: 1289 m
Finishpunt
pos.: 50°31.905'N 3°30.177'E = 96° 0.9 km van vertrek
tijd: 15:52:09 UTC
alti: 515 m
Grootste afstand in 2 uur: 165.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 82.9 km/h
Hoogteverlies: 774 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 218.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WIERS 50°30.533'N 3°32.000'E
punt 1: MAUBEUGE 50°16.367'N 3°57.983'E 40.5 km 130°
punt 2: CAMBRAI EPIN 50°13.133'N 3°09.117'E 58.4 km 264°
punt 3: SAINT GHISLAIN B 50°27.483'N 3°49.250'E 54.5 km 60°
punt 4: AMOUGIES 50°44.367'N 3°29.300'E 39.2 km 323°
finish: WIERS 50°30.533'N 3°32.000'E 25.8 km 173°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WIERS @ 15:11:53 UTC, 972 m
punt 1: MAUBEUGE niet gerond
afbreekpunt: 50°19.878'N 3°42.090'E @ 15:39:17 UTC, 1257 m : 20.5 km 44.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 20.5 km
Duur van de proef: 00:27:24
Gemiddelde snelheid: 44.9 km/h
Start hoogte: 273 m
Hoogte passeren start: 972 m
Hoogte aan break-punt: 1257 m
Hoogteverlies over proef: -984 m
Totale score afstand: 20.5 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:29:01 UTC
einde: 15:58:57 UTC
duur: 03:29:56
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 273 m @ 12:29:01 UTC
hoog punt: 1705 m @ 14:37:13 UTC
hoogtewinst: 1432 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:20:09 bearing 268.3°
Tweede punt: 15:39:13 bearing 221.4°
Totale hoek: -47.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 12519
| |||||||||||||||||||||