CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef27-04-2025 -- André RUYMEN -- 595,7 punten
312 Declaratie na begin van vlucht Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 27/04/2025
Piloot: ANDRE RUYMEN
Zweefvliegtuig: D-KMJR
Toestel type: VENTUS2/18M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 7gv
Logger file: 2025-04-27-LXV-7GV-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:29:51
Duurvlucht : 04:25:54
Vrije vlucht : 178.7 km
Fasttrack : 61.4 kmh
Hoogtewinst : 1324.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°46.771'N 4°57.120'E
tijd: 11:41:25 UTC
alti: -50 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°47.003'N 4°59.491'E = 81° 2.8 km van vertrek
tijd: 11:45:22 UTC
alti: 450 m
Landingspunt
pos.: 50°46.889'N 4°57.422'E = 58° 0.4 km van vertrek
tijd: 16:11:16 UTC
alti: -50 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:29:51
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°46.556'N 4°57.438'E @ 11:58:51 UTC, 679 m
punt 1: 50°57.496'N 5°33.374'E @ 13:17:45 UTC, 1578 m
punt 2: 50°45.975'N 4°55.102'E @ 14:17:36 UTC, 1163 m
punt 3: 50°48.821'N 5°19.080'E @ 14:54:55 UTC, 1332 m
punt 4: 50°38.598'N 5°03.069'E @ 15:35:53 UTC, 1263 m
Finish: 50°52.471'N 4°56.651'E @ 15:55:15 UTC, 757 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 46.8 km 64° @ 35.6 km/h
been 2: 49.7 km 245° @ 49.9 km/h
been 3: 28.7 km 79° @ 46.1 km/h
been 4: 26.7 km 225° @ 39.1 km/h
been 5: 26.8 km 344° @ 83.0 km/h
Afgelegde afstand: 178.7 km
Duur: 03:56:24
Gemiddelde snelheid: 45.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.6 km
Starthoogte: 371.0 m
Finishhoogte: 757.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -386 m
Totale score afstand: 178.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°52.032'N 5°17.940'E = 68° 26.3 km van vertrek
tijd: 14:00:34 UTC
alti: 1410 m
Finishpunt
pos.: 50°46.258'N 4°57.333'E = 165° 1.0 km van vertrek
tijd: 16:00:34 UTC
alti: 547 m
Grootste afstand in 2 uur: 122.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 61.4 km/h
Hoogteverlies: 863 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 341.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 1GOET 50°46.950'N 4°57.450'E
punt 1: 10BRE 51°08.370'N 5°35.870'E 60.0 km 48°
punt 2: 1HASS 50°58.200'N 5°22.500'E 24.5 km 220°
punt 3: 1WEEL 51°23.830'N 4°58.100'E 55.4 km 329°
punt 4: 1ZUTE 50°56.950'N 5°35.550'E 66.3 km 139°
punt 5: 10CIC 50°17.740'N 5°06.050'E 80.6 km 206°
finish: 1GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 55.1 km 349°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: 1GOET @ 11:59:13 UTC, 653 m
punt 1: 10BRE niet gerond
afbreekpunt: 50°58.482'N 5°30.989'E @ 13:14:25 UTC, 1629 m : 40.8 km 32.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 40.8 km
Duur van de proef: 01:15:12
Gemiddelde snelheid: 32.6 km/h
Start hoogte: 371 m
Hoogte passeren start: 653 m
Hoogte aan break-punt: 1629 m
Hoogteverlies over proef: -1258 m
Totale score afstand: 40.8 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 38.7 km
Been 1: 26.8 km
Been 2: 30.2 km
Totaal: 95.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:45:22 UTC
einde: 16:11:16 UTC
duur: 04:25:54
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 371 m @ 11:46:39 UTC
hoog punt: 1695 m @ 13:22:24 UTC
hoogtewinst: 1324 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:12:47 bearing 83.2°
Tweede punt: 15:36:40 bearing 125.7°
Totale hoek: 42.5°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3474
| |||||||||||||||||||||