BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-04-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 888,3 punten

Database gegevens:

Datum: 27-04-2025 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: D-KHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 268.7 km Score: 888,3 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eerst 2 instructievluchten van 1.5 uur totaal toen het al best hoog ging, en dan meer Fun dan gisteren. Na de kleine desillusie van gisteren, vandaag met open blik de dag tegemoet. De zwever stond toch al klaar in de covers, niks moest alles kan. Al was het voornaamste doel vandaag om de muggenpoetsers te installeren en te testen. Na de moordpartij gisteren op de aanvalsboord was dit hoog nodig. Eerst die dingen geinstalleerd krijgen wat toch even in beslag nam. Er was best wat vlok op aanwezig en een tekort aan instructeurs. Dan ook al stond mijne 29 al in de rij toch maar in de K13 gestapt en een half uurtje gevlogen. Echt hoog ging de thermiek niet. Geland vroeg de tweede leerling of ik ook niet met hem mee wilde. De 29 uit de rij en opnieuw in de K13. Nu was de thermiek wel begonnen en het plafont al een stuk boven de 1000m. Maar niet in opgejaagd en fijn gevlogen met de leergierige leerling. Geland en direct zelf vertrokken, het was ondertussen een heel stuk na 14u. Echt plan had ik niet. Even gedacht te vertrekken naar het westen maar toch maar richting zuide afgevlogen. Direct na min of meer 1 steek wat lager bij dessel maar daar toch terug weg geraakt. Ondertussen hoorde ik die van de kei richting venlo, jelle de corridor is. In de corridor stonden paar wolken. Ben naar zutendaal of naar st truiden ongeveet het zelfde van weelde en voor de afwisseling st truiden genomen. Moment om de muggenpoetsen te testen die bij de eerst keer bleef hangen achter een stukje tape midden van de vleugel. Na enkele poging de poetser toch terug binnen gekregen. Gelukkig maar want de draad hing op momenten heel stuk achter de vleugel. Vanaf daar maar richting venlo al begon het achter zwartberg wel wat minder te worden. Venlo halen zat er mogelijk niet meer in. VOorzichting en heel op het gemak naar weert maar daar vond ik niks. TEken om terug te draaien. De kempen ging het terug iets beter. Waarvoor voorheen ik jelle de bel wees, was het nu omgekeerd. Teamvliegen met en afstand tussen. BIj keiheuvel Bart tegen gekomen en met hem stuk gedaan naar Brasschaat. Al bij al fijne vlucht gewoon op het gemakje.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 in NL stuk.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-04-27-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-04-2025
Weerkaart: Weerkaart van 27-04-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/04/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-04-27-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:06:34
Duurvlucht     : 04:02:40
Vrije vlucht   :  268.7 km
Fasttrack      :   73.2 kmh
Driehoek       :  226.4 km
Hoogtewinst    : 1164.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.587'N   4°57.083'E
    tijd: 12:22:35 UTC
    alti: -80 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.805'N   4°57.994'E =  69° 1.1 km van vertrek
    tijd: 12:23:18 UTC
    alti: 420 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.525'N   4°56.919'E = 239° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:29:09 UTC
    alti: -80 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:06:34
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°24.677'N   4°57.665'E  @ 12:33:23 UTC,  1099 m
    punt 1:  50°47.306'N   5°17.518'E  @ 13:34:20 UTC,  1353 m
    punt 2:  51°16.791'N   5°45.041'E  @ 14:27:36 UTC,   915 m
    punt 3:  51°06.979'N   5°09.033'E  @ 15:19:02 UTC,  1135 m
    punt 4:  51°16.723'N   5°01.179'E  @ 15:32:31 UTC,   738 m
    punt 5:  51°20.090'N   4°32.255'E  @ 16:09:36 UTC,  1117 m
    Finish:  51°24.280'N   4°59.037'E  @ 16:24:54 UTC,   245 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   73.1 km 161° @  71.9 km/h
    been 2:   63.4 km  30° @  71.5 km/h
    been 3:   45.7 km 247° @  53.3 km/h
    been 4:   20.3 km 333° @  90.1 km/h
    been 5:   34.2 km 281° @  55.3 km/h
    been 6:   32.0 km  76° @ 125.6 km/h
Afgelegde afstand:                   268.7 km
Duur:                                03:51:31
Gemiddelde snelheid:                 69.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.6 km
Starthoogte:                         406.0 m
Finishhoogte:                        245.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          161 m
Totale score afstand:                268.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°23.930'N   4°59.009'E =  74° 2.3 km van vertrek
    tijd:    12:31:19 UTC
    alti:    1115 m
Finishpunt
    pos.:    51°14.681'N   5°39.157'E = 108° 51.6 km van vertrek
    tijd:    14:31:19 UTC
    alti:    772 m
Grootste afstand in 2 uur: 146.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    73.2 km/h
Hoogteverlies:             343 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 503.6 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE X JUNCTIO   51°23.567'N   4°56.279'E
    punt 1:  ANTWEILER KIRCHE   50°24.201'N   6°49.875'E   172.8 km 129°
    punt 2:  PUSSEMANGE KERK    49°48.715'N   4°52.280'E   154.9 km 246°
    finish:  WEELDE X JUNCTIO   51°23.567'N   4°56.279'E   175.9 km   2°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE X JUNCTIO   @ 16:22:56 UTC,   390 m
    punt 1:  ANTWEILER KIRCHE   niet gerond
    afbreekpunt: 51°24.174'N   4°59.012'E  @ 16:24:47 UTC, 260 m : 1.7 km 56.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        1.7 km
Duur van de proef:        00:01:51
Gemiddelde snelheid:      56.4 km/h
Start hoogte:             390 m
Hoogte passeren start:    390 m
Hoogte aan break-punt:    260 m
Hoogteverlies over proef: 130 m
Totale score afstand:     1.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   63.4 km
Been 1:   83.1 km
Been 2:   79.9 km
Totaal:  226.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:23:18 UTC
    einde: 16:25:58 UTC
    duur:  04:02:40

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     406 m @ 12:23:37 UTC
    hoog punt:    1570 m @ 14:16:32 UTC
    hoogtewinst:  1164 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:34:21  bearing 102.2°
    Tweede punt: 16:09:37  bearing 4.4°
    Totale hoek: -97.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7551

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs