BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-04-2025 -- Glenn HOSTENS & SAM CUYVERS -- 994,3 punten

Database gegevens:

Datum: 26-04-2025 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus Immatriculatie: D-2410
Handicapfactor: 112 Klasse: Open/Ren
Piloot: Glenn HOSTENS Club: KVDW
Afstand: 278.4 km Score: 994,3 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: SAM CUYVERS
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wat een klote dag. Begon al met de dichte mist deze ochtend die maar niet oploste. Tegen de middag dan toch tekenen dat het eindelijk begon open te trekken. Iets na 13u30 dan toch maar de lucht in. Taak van 500 km toch maar ingekort maar zelfs 370 km bleek te optimistisch... Lage basis in het begin maar meer dan cva stijgen. Eens in de Kempen was er een groot gat dus maar een beetje om gevlogen, stijgen begon minder sterk te worden. 20-30 km voor het keerpunt van Venlo lukte het maar niet om het stijgen te vinden en dus veel en lang gekloot, ook al zagen de cumuli er best goed uit. Beetje de tendens van de hele vlucht: geregeld zeer onbetrouwbare cumuli die er nochtans heel veelbelovend uitzagen ? Boven Venlo wel terug zeer goed stijgen gevonden sinds ergens vooraan in de Kempen. Gekeerd en in het slechte gebied was het nog steeds slecht dus hoogte houden. Pas boven Heusden-Zolder eindelijk terug goed stijgen gevonden. Absoluut niet wat er voorspeld was en heel rare dag.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

GGA actief + xpdr 7000 in nl

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/555432
Igc-file: 2025-04-26-LXV-A23-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-04-2025
Weerkaart: Weerkaart van 26-04-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/04/2025
Piloot:         GLENN HOSTENS
Zweefvliegtuig: D-2410
Toestel type:   DUO DISCUS    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a23
Logger file:    2025-04-26-LXV-A23-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:40:43
Duurvlucht     : 04:34:58
Vrije vlucht   :  278.4 km
Fasttrack      :   80.5 kmh
Opgegeven proef:  184.2 km
Driehoek       :  155.6 km
Hoogtewinst    : 1097.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.771'N   4°57.123'E
    tijd: 11:39:20 UTC
    alti: 0 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°46.754'N   4°59.871'E =  91° 3.2 km van vertrek
    tijd: 11:45:05 UTC
    alti: 553 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.883'N   4°57.426'E =  60° 0.4 km van vertrek
    tijd: 16:20:03 UTC
    alti: 0 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:40:43
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°46.376'N   4°54.616'E  @ 11:51:48 UTC,   727 m
    punt 1:  51°21.062'N   5°56.267'E  @ 13:46:07 UTC,  1115 m
    punt 2:  51°21.767'N   6°13.883'E  @ 14:14:40 UTC,  1372 m
    punt 3:  51°01.557'N   5°14.309'E  @ 15:24:27 UTC,  1463 m
    punt 4:  51°14.175'N   5°14.933'E  @ 15:38:17 UTC,  1387 m
    punt 5:  50°53.383'N   5°09.673'E  @ 16:06:11 UTC,   987 m
    Finish:  50°46.408'N   4°56.621'E  @ 16:19:07 UTC,   113 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   96.6 km  48° @  50.7 km/h
    been 2:   20.5 km  86° @  43.1 km/h
    been 3:   78.9 km 242° @  67.8 km/h
    been 4:   23.4 km   2° @ 101.5 km/h
    been 5:   39.0 km 189° @  84.0 km/h
    been 6:   20.1 km 230° @  93.0 km/h
Afgelegde afstand:                   278.4 km
Duur:                                04:27:19
Gemiddelde snelheid:                 62.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Starthoogte:                         553.0 m
Finishhoogte:                        113.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          440 m
Totale score afstand:                278.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°21.707'N   6°13.887'E =  54° 110.6 km van vertrek
    tijd:    14:14:43 UTC
    alti:    1375 m
Finishpunt
    pos.:    50°46.469'N   4°56.986'E = 196° 0.6 km van vertrek
    tijd:    16:14:45 UTC
    alti:    267 m
Grootste afstand in 2 uur: 161.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    80.5 km/h
Hoogteverlies:             1108 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 367.2 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   GOETSENHOVEN     50°46.900'N   4°57.467'E
    punt 1:  VENLO            51°21.830'N   6°13.000'E   109.4 km  53°
    punt 2:  BREE KERK        51°08.366'N   5°35.866'E    49.9 km 240°
    punt 3:  BREDA BRUG A16   51°38.283'N   4°41.850'E    83.7 km 312°
    punt 4:  HASSELT          50°58.200'N   5°22.500'E    88.1 km 147°
    finish:  GOETSENHOVEN     50°46.900'N   4°57.467'E    36.1 km 235°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GOETSENHOVEN     @ 11:55:10 UTC,   612 m
    punt 1:  VENLO            @ 14:14:35 UTC,  1399 m :  109.4 km   47.1 km/h
    punt 2:  BREE KERK        @ 14:55:56 UTC,   942 m :   49.9 km   72.4 km/h
    punt 3:  BREDA BRUG A16   niet gerond
    afbreekpunt: 51°14.155'N   5°14.812'E  @ 15:38:21 UTC, 1380 m : 24.9 km 35.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        184.2 km
Duur van de proef:        03:43:11
Gemiddelde snelheid:      49.5 km/h
Start hoogte:             553 m
Hoogte passeren start:    612 m
Hoogte aan break-punt:    1380 m
Hoogteverlies over proef: -827 m
Totale score afstand:     184.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   68.5 km
Been 1:   43.6 km
Been 2:   43.6 km
Totaal:  155.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:45:05 UTC
    einde: 16:20:03 UTC
    duur:  04:34:58

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     511 m @ 13:20:15 UTC
    hoog punt:    1608 m @ 15:54:25 UTC
    hoogtewinst:  1097 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:59:27  bearing 115.5°
    Tweede punt: 15:38:21  bearing 54.8°
    Totale hoek: -60.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3266

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs