CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef18-04-2025 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1149,3 punten
312 Declaratie na begin van vlucht Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 18/04/2025
Piloot: BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type: VENTUS 2CXT Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6xq
Logger file: 2025-04-18-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:17:23
Duurvlucht : 05:09:02
Vrije vlucht : 344.8 km
Fasttrack : 84.9 kmh
Hoogtewinst : 1111.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.723'N 5°12.875'E
tijd: 11:53:58 UTC
alti: 15 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°10.622'N 5°11.939'E = 260° 1.1 km van vertrek
tijd: 11:56:47 UTC
alti: 530 m
Landingspunt
pos.: 51°10.773'N 5°13.055'E = 66° 0.2 km van vertrek
tijd: 17:11:21 UTC
alti: 32 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:17:23
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.0 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°12.593'N 5°10.641'E @ 12:03:13 UTC, 631 m
punt 1: 51°26.680'N 4°44.237'E @ 12:56:38 UTC, 1230 m
punt 2: 50°53.597'N 5°34.676'E @ 14:27:15 UTC, 1150 m
punt 3: 51°26.680'N 5°01.227'E @ 15:16:36 UTC, 1128 m
punt 4: 50°57.206'N 5°29.051'E @ 16:08:21 UTC, 1124 m
punt 5: 51°21.047'N 5°00.446'E @ 16:51:36 UTC, 1225 m
Finish: 51°11.309'N 5°18.792'E @ 17:06:12 UTC, 588 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 40.3 km 311° @ 45.3 km/h
been 2: 85.0 km 136° @ 56.3 km/h
been 3: 72.7 km 328° @ 88.4 km/h
been 4: 63.5 km 149° @ 73.7 km/h
been 5: 55.4 km 323° @ 76.8 km/h
been 6: 28.0 km 130° @ 114.9 km/h
Afgelegde afstand: 344.8 km
Duur: 05:02:59
Gemiddelde snelheid: 68.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.0 km
Starthoogte: 643.0 m
Finishhoogte: 588.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 55 m
Totale score afstand: 344.8 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°57.278'N 5°34.903'E = 134° 35.8 km van vertrek
tijd: 14:35:21 UTC
alti: 1324 m
Finishpunt
pos.: 51°12.655'N 5°06.127'E = 295° 8.6 km van vertrek
tijd: 16:35:21 UTC
alti: 742 m
Grootste afstand in 2 uur: 169.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 84.9 km/h
Hoogteverlies: 582 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 535.1 km NIET GELDIG
Declaratie na begin van vlucht
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: BALEN-KEIHEUVEL 51°10.850'N 5°13.250'E
punt 1: BORKENBERGE 51°46.750'N 7°17.120'E 158.1 km 64°
punt 2: HASSELT AFRIT 50°54.950'N 5°19.420'E 167.0 km 236°
punt 3: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 59.5 km 331°
punt 4: HASSELT AFRIT 50°54.950'N 5°19.420'E 59.5 km 150°
punt 5: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 59.5 km 331°
finish: BALEN-KEIHEUVEL 51°10.850'N 5°13.250'E 31.4 km 135°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 33.2 km
Been 1: 21.2 km
Been 2: 21.2 km
Totaal: 75.5 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:02:19 UTC
einde: 17:11:21 UTC
duur: 05:09:02
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 482 m @ 14:06:17 UTC
hoog punt: 1593 m @ 14:59:17 UTC
hoogtewinst: 1111 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:56:42 bearing 16.2°
Tweede punt: 14:27:09 bearing 90.3°
Totale hoek: 74.1°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3029
| |||||||||||||||||||||