CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef01-05-2025 -- Ivo DE SCHEPPER -- 1620,8 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 01/05/2025
Piloot: IVO DE SCHEPPER
Zweefvliegtuig: DKJNU
Toestel type: DISCUS 2 Klasse: STANDARD
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: fdc
Logger file: 2025-05-01-LXV-FDC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:11:13
Duurvlucht : 05:07:22
Vrije vlucht : 359.2 km
Fasttrack : 85.0 kmh
Opgegeven proef: 350.1 km
Driehoek : 244.3 km
Hoogtewinst : 1628.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.874'N 4°58.253'E
tijd: 11:00:21 UTC
alti: -10 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.637'N 4°57.331'E = 248° 1.2 km van vertrek
tijd: 11:01:07 UTC
alti: 433 m
Landingspunt
pos.: 51°23.924'N 4°58.495'E = 72° 0.3 km van vertrek
tijd: 16:11:34 UTC
alti: 7 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:11:13
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 2.4 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°24.729'N 4°54.921'E @ 11:19:05 UTC, 966 m
punt 1: 51°01.314'N 5°20.744'E @ 12:06:18 UTC, 1391 m
punt 2: 51°26.988'N 6°16.024'E @ 13:04:26 UTC, 1666 m
punt 3: 50°59.089'N 5°28.549'E @ 14:03:13 UTC, 1027 m
punt 4: 51°24.321'N 4°45.623'E @ 15:11:39 UTC, 1622 m
punt 5: 51°11.531'N 5°19.687'E @ 15:49:55 UTC, 1334 m
Finish: 51°24.472'N 4°56.629'E @ 16:08:55 UTC, 301 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 52.8 km 145° @ 67.1 km/h
been 2: 80.0 km 53° @ 82.6 km/h
been 3: 75.7 km 227° @ 77.3 km/h
been 4: 68.5 km 313° @ 60.0 km/h
been 5: 46.2 km 121° @ 72.4 km/h
been 6: 36.0 km 312° @ 113.6 km/h
Afgelegde afstand: 359.2 km
Duur: 04:49:50
Gemiddelde snelheid: 74.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Starthoogte: 515.0 m
Finishhoogte: 301.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 214 m
Totale score afstand: 359.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°19.444'N 5°02.272'E = 150° 9.4 km van vertrek
tijd: 11:37:58 UTC
alti: 1600 m
Finishpunt
pos.: 51°10.231'N 5°42.223'E = 116° 57.0 km van vertrek
tijd: 13:37:58 UTC
alti: 1369 m
Grootste afstand in 2 uur: 170.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 85.0 km/h
Hoogteverlies: 231 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 350.1 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E
punt 1: VOORT 51°02.121'N 5°19.540'E 47.7 km 148°
punt 2: STRAELEN 51°26.700'N 6°16.030'E 80.0 km 55°
punt 3: WINTERSLAG 50°59.200'N 5°28.700'E 75.1 km 227°
punt 4: HOOGSTRATEN 51°24.120'N 4°45.750'E 68.1 km 313°
punt 5: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E 45.4 km 121°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 33.8 km 313°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE AERO @ 11:21:01 UTC, 1005 m
punt 1: VOORT @ 12:05:39 UTC, 1426 m : 47.7 km 64.1 km/h
punt 2: STRAELEN @ 13:04:18 UTC, 1670 m : 80.0 km 81.8 km/h
punt 3: WINTERSLAG @ 14:03:08 UTC, 1021 m : 75.1 km 76.6 km/h
punt 4: HOOGSTRATEN @ 15:11:34 UTC, 1628 m : 68.1 km 59.7 km/h
punt 5: LOMMEL TESTBAAN @ 15:49:50 UTC, 1343 m : 45.4 km 71.3 km/h
finish: WEELDE AERO @ 16:07:59 UTC, 370 m : 33.8 km 111.8 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand: 350.1 km
Duur van de proef: 04:46:58
Gemiddelde snelheid: 73.2 km/h
Start hoogte: 515 m
Hoogte passeren start: 1005 m
Hoogte passeren finish: 370 m
Hoogteverlies over proef: 145 m
Totale score afstand: 350.1 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 73.9 km
Been 1: 68.4 km
Been 2: 101.9 km
Totaal: 244.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:04:12 UTC
einde: 16:11:34 UTC
duur: 05:07:22
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 515 m @ 11:15:05 UTC
hoog punt: 2143 m @ 14:54:15 UTC
hoogtewinst: 1628 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 14:03:13 bearing 82.0°
Tweede punt: 15:11:37 bearing 18.8°
Totale hoek: -63.2°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4411
| |||||||||||||||||||||