CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef01-05-2025 -- Erik DE VOS -- 866,7 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 01/05/2025
Piloot: ERIK DE VOS
Zweefvliegtuig: D-KTEF
Toestel type: DISCUS 2C Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a86
Logger file: 2025-05-01-LXV-A86-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor: LXV,ON,ECURRENT,MOP-(SN:63,ET=74,46,74,46,0.04V,P=1),SW:201, HW:1
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:53:33
Duurvlucht : 03:50:27
Vrije vlucht : 247.0 km
Fasttrack : 80.9 kmh
Driehoek : 159.5 km
Hoogtewinst : 1606.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTY Maubray BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°31.960'N 3°29.398'E
tijd: 11:48:06 UTC
alti: 5 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°29.738'N 3°31.760'E = 146° 5.0 km van vertrek
tijd: 11:51:12 UTC
alti: 499 m
Landingspunt
pos.: 50°31.838'N 3°30.084'E = 106° 0.8 km van vertrek
tijd: 15:41:39 UTC
alti: 25 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 03:53:33
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°29.989'N 3°31.451'E @ 11:52:28 UTC, 523 m
punt 1: 50°27.587'N 3°49.512'E @ 12:17:12 UTC, 1278 m
punt 2: 50°20.712'N 3°30.695'E @ 12:55:09 UTC, 1542 m
punt 3: 50°09.635'N 3°24.412'E @ 13:16:21 UTC, 1395 m
punt 4: 50°16.206'N 3°58.233'E @ 13:47:14 UTC, 1461 m
punt 5: 50°54.142'N 3°18.611'E @ 14:55:37 UTC, 1846 m
Finish: 50°28.532'N 3°34.784'E @ 15:31:11 UTC, 599 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 21.8 km 102° @ 52.9 km/h
been 2: 25.7 km 240° @ 40.6 km/h
been 3: 21.9 km 200° @ 61.8 km/h
been 4: 42.0 km 73° @ 81.7 km/h
been 5: 84.5 km 327° @ 74.1 km/h
been 6: 51.2 km 158° @ 86.3 km/h
Afgelegde afstand: 247.0 km
Duur: 03:38:43
Gemiddelde snelheid: 67.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.0 km
Starthoogte: 499.0 m
Finishhoogte: 599.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -100 m
Totale score afstand: 247.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°10.396'N 3°24.299'E = 189° 40.4 km van vertrek
tijd: 13:22:38 UTC
alti: 1770 m
Finishpunt
pos.: 50°36.350'N 3°30.066'E = 6° 8.2 km van vertrek
tijd: 15:22:38 UTC
alti: 1364 m
Grootste afstand in 2 uur: 161.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 80.9 km/h
Hoogteverlies: 406 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 222.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WIERS 50°30.533'N 3°32.000'E
punt 1: SAINT GHISLAIN B 50°27.483'N 3°49.250'E 21.2 km 105°
punt 2: CAMBRAI EPIN 50°13.133'N 3°09.117'E 54.5 km 241°
punt 3: MAUBEUGE 50°16.367'N 3°57.983'E 58.4 km 84°
punt 4: AMOUGIES 50°44.367'N 3°29.300'E 62.0 km 327°
finish: WIERS 50°30.533'N 3°32.000'E 25.8 km 173°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WIERS @ 11:58:09 UTC, 766 m
punt 1: SAINT GHISLAIN B @ 12:17:21 UTC, 1282 m : 21.2 km 66.2 km/h
punt 2: CAMBRAI EPIN niet gerond
afbreekpunt: 50°10.396'N 3°24.299'E @ 13:22:38 UTC, 1770 m : 35.8 km 32.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 57.0 km
Duur van de proef: 01:24:29
Gemiddelde snelheid: 40.4 km/h
Start hoogte: 499 m
Hoogte passeren start: 766 m
Hoogte aan break-punt: 1770 m
Hoogteverlies over proef: -1271 m
Totale score afstand: 57.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 44.7 km
Been 1: 68.6 km
Been 2: 46.2 km
Totaal: 159.5 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:51:12 UTC
einde: 15:41:39 UTC
duur: 03:50:27
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 499 m @ 11:51:12 UTC
hoog punt: 2105 m @ 14:48:57 UTC
hoogtewinst: 1606 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:47:15 bearing 207.5°
Tweede punt: 14:55:33 bearing 270.6°
Totale hoek: 63.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3151
| |||||||||||||||||||||