BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-05-2025 -- Jelle VANDEBEECK -- 1254,4 punten

Database gegevens:

Datum: 04-05-2025 Type proef: VV
Toestel: Janus CT RG Immatriculatie: OO-KDB
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Jelle VANDEBEECK Club: BZC
Afstand: 338.7 km Score: 1254,4 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
SkySight was fout

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 / 7010 Contact DutchMIL / Rotterdam Approach

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-04-NAV-FIC-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 04-05-2025



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/05/2025
Piloot:         JELLE VANDEBEECK
Zweefvliegtuig: OO-KDB
Toestel type:   JANUS CT    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: fic
Logger file:    2025-05-04-NAV-FIC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:40:13
Duurvlucht     : 05:26:03
Vrije vlucht   :  338.7 km
Fasttrack      :   82.7 kmh
Driehoek       :  166.7 km
Hoogtewinst    : 1240.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°20.221'N   4°30.329'E
    tijd: 09:45:05 UTC
    alti: 4 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°20.742'N   4°30.169'E = 349° 1.0 km van vertrek
    tijd: 09:45:54 UTC
    alti: 500 m
Landingspunt 
    pos.: 51°20.308'N   4°30.203'E = 318° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:25:18 UTC
    alti: 5 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:40:13
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°19.750'N   4°28.611'E  @ 10:01:25 UTC,   376 m
    punt 1:  51°38.611'N   4°05.153'E  @ 11:01:55 UTC,   608 m
    punt 2:  51°23.240'N   4°17.401'E  @ 11:29:03 UTC,   976 m
    punt 3:  51°02.602'N   5°41.248'E  @ 12:43:28 UTC,  1074 m
    punt 4:  51°14.724'N   5°05.164'E  @ 13:48:05 UTC,  1355 m
    punt 5:  51°43.796'N   4°36.471'E  @ 14:59:16 UTC,  1059 m
    Finish:  51°18.998'N   4°29.380'E  @ 15:19:42 UTC,   504 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   44.3 km 322° @  43.9 km/h
    been 2:   31.8 km 154° @  70.4 km/h
    been 3:  104.9 km 111° @  84.6 km/h
    been 4:   47.7 km 298° @  44.3 km/h
    been 5:   63.3 km 329° @  53.4 km/h
    been 6:   46.7 km 190° @ 137.2 km/h
Afgelegde afstand:                   338.7 km
Duur:                                05:18:17
Gemiddelde snelheid:                 63.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Starthoogte:                         345.0 m
Finishhoogte:                        504.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -159 m
Totale score afstand:                338.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°30.408'N   4°16.684'E = 320° 24.6 km van vertrek
    tijd:    10:48:40 UTC
    alti:    1100 m
Finishpunt
    pos.:    51°06.115'N   5°36.687'E = 108° 81.6 km van vertrek
    tijd:    12:48:40 UTC
    alti:    767 m
Grootste afstand in 2 uur: 165.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    82.7 km/h
Hoogteverlies:             333 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   70.0 km
Been 1:   46.7 km
Been 2:   50.0 km
Totaal:  166.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:59:15 UTC
    einde: 15:25:18 UTC
    duur:  05:26:03

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     264 m @ 10:05:28 UTC
    hoog punt:    1504 m @ 12:37:06 UTC
    hoogtewinst:  1240 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:08:50  bearing 341.1°
    Tweede punt: 12:43:24  bearing 79.0°
    Totale hoek: 97.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3711

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs