BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-05-2025 -- Pieter DAEMS -- 1583,9 punten

Database gegevens:

Datum: 04-05-2025 Type proef: VV
Toestel: ASH 26 E Immatriculatie: D-KWHB
Handicapfactor: 119 Klasse: Motor
Piloot: Pieter DAEMS Club: KACK
Afstand: 471.2 km Score: 1583,9 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Merci, Tim, voor de HB vandaag! Merci, papa, voor de hulp op de grond.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ALT in TMZ - Rotterdam TMZ 122.990 A7010 - Gilze Rijen CTR toegankelijk - Woensdrecht CTR toegankelijk.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-04-NAV-FHD-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 04-05-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd
312 Declaratie na begin van vlucht

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/05/2025
Piloot:         FAMILIE DAEMS
Zweefvliegtuig: D-KWHB
Toestel type:   ASH 26 E    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: fhd
Logger file:    2025-05-04-NAV-FHD-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:38:17
Duurvlucht     : 05:34:19
Vrije vlucht   :  471.2 km
Fasttrack      :  113.0 kmh
Driehoek       :  158.0 km
Hoogtewinst    : 1046.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.755'N   5°12.848'E
    tijd: 10:33:56 UTC
    alti: 28 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°11.841'N   5°16.174'E =  62° 4.4 km van vertrek
    tijd: 10:37:53 UTC
    alti: 632 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.785'N   5°13.018'E =  74° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:12:13 UTC
    alti: 24 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:38:17
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 4.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.768'N   5°17.214'E  @ 10:44:32 UTC,   949 m
    punt 1:  51°31.283'N   4°08.464'E  @ 11:47:32 UTC,   989 m
    punt 2:  51°20.513'N   5°00.020'E  @ 12:20:31 UTC,   880 m
    punt 3:  50°52.629'N   5°33.890'E  @ 13:04:05 UTC,  1392 m
    punt 4:  51°47.375'N   4°34.021'E  @ 14:19:11 UTC,  1012 m
    punt 5:  51°02.608'N   5°20.456'E  @ 15:02:18 UTC,   932 m
    Finish:  51°17.583'N   5°05.593'E  @ 16:04:21 UTC,   794 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   88.4 km 296° @  84.2 km/h
    been 2:   63.0 km 108° @ 114.6 km/h
    been 3:   65.1 km 142° @  89.6 km/h
    been 4:  123.0 km 326° @  98.3 km/h
    been 5:   98.9 km 147° @ 137.7 km/h
    been 6:   32.7 km 328° @  31.6 km/h
Afgelegde afstand:                   471.2 km
Duur:                                05:19:49
Gemiddelde snelheid:                 88.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 15.2 km
Starthoogte:                         578.0 m
Finishhoogte:                        794.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -216 m
Totale score afstand:                471.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°53.028'N   5°31.072'E = 147° 39.2 km van vertrek
    tijd:    13:05:40 UTC
    alti:    1404 m
Finishpunt
    pos.:    51°04.805'N   5°16.096'E = 161° 11.7 km van vertrek
    tijd:    15:05:40 UTC
    alti:    700 m
Grootste afstand in 2 uur: 226.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   113.0 km/h
Hoogteverlies:             704 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 437.6 km  NIET GELDIG
Declaratie na begin van vlucht
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVEL     51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  PRINSENBEEK   51°36.003'N   4°42.321'E    58.8 km 323°
    punt 2:  FORD GENK     50°55.410'N   5°30.380'E    93.8 km 143°
    punt 3:  PRINSENBEEK   51°36.003'N   4°42.321'E    93.8 km 324°
    punt 4:  FORD GENK     50°55.410'N   5°30.380'E    93.8 km 143°
    punt 5:  WEELDE 07     51°22.870'N   4°54.250'E    66.1 km 321°
    finish:  KEIHEUVEL     51°10.852'N   5°13.245'E    31.4 km 135°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   44.2 km
Been 1:   69.3 km
Been 2:   44.4 km
Totaal:  158.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:37:53 UTC
    einde: 16:12:12 UTC
    duur:  05:34:19

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     578 m @ 10:39:33 UTC
    hoog punt:    1624 m @ 13:14:31 UTC
    hoogtewinst:  1046 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:47:34  bearing 341.0°
    Tweede punt: 13:04:03  bearing 91.6°
    Totale hoek: 110.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 5199

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs