BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-05-2025 -- Jan EVENS & PETER TOMASSEN -- 297,3 punten

Database gegevens:

Datum: 04-05-2025 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus XLT Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Jan EVENS Club: ALB
Afstand: 84 km Score: 297,3 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: PETER TOMASSEN
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-04-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 04-05-2025



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/05/2025
Piloot:         JAN EVENS
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2025-05-04-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:35:25
Duurvlucht     : 01:34:44
Vrije vlucht   :   84.0 km
Fasttrack      :   49.0 kmh
Hoogtewinst    : 1137.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.262'N   5°23.078'E
    tijd: 15:04:06 UTC
    alti: 42 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.193'N   5°22.152'E = 263° 1.1 km van vertrek
    tijd: 15:04:47 UTC
    alti: 369 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.224'N   5°22.474'E = 264° 0.7 km van vertrek
    tijd: 16:39:31 UTC
    alti: 40 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 01:35:25
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
    Start :  50°51.483'N   5°20.790'E  @ 15:37:31 UTC,  1291 m
    punt 1:  51°02.715'N   5°21.991'E  @ 15:55:23 UTC,  1199 m
    punt 2:  51°05.909'N   5°47.164'E  @ 16:17:55 UTC,  1068 m
    Finish:  50°58.111'N   5°21.702'E  @ 16:36:51 UTC,   254 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.9 km   4° @  70.1 km/h
    been 2:   30.0 km  78° @  79.9 km/h
    been 3:   33.1 km 244° @ 104.9 km/h
Afgelegde afstand:                   84.0 km
Duur:                                00:59:20
Gemiddelde snelheid:                 84.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Starthoogte:                         294.0 m
Finishhoogte:                        254.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          40 m
Totale score afstand:                84.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°58.551'N   5°21.478'E = 286° 1.9 km van vertrek
    tijd:    15:05:43 UTC
    alti:    336 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.224'N   5°22.474'E = 264° 0.7 km van vertrek
    tijd:    16:39:31 UTC
    alti:    40 m
Grootste afstand in 2 uur: 98.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    49.0 km/h
Hoogteverlies:             296 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   23.2 km
Been 1:   23.2 km
Been 2:   36.4 km
Totaal:   82.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 15:04:47 UTC
    einde: 16:39:31 UTC
    duur:  01:34:44

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     294 m @ 15:06:35 UTC
    hoog punt:    1431 m @ 15:52:03 UTC
    hoogtewinst:  1137 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:37:31  bearing 94.2°
    Tweede punt: 16:00:31  bearing 73.2°
    Totale hoek: -21.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3127

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs