CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef04-05-2025 -- Peter BERTELS -- 672,3 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 04/05/2025
Piloot: PETER BERTELS
Zweefvliegtuig: OO-ZBR
Toestel type: H-201B STANDARD LIBELLE 15M Klasse: NKN
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: d6p
Logger file: 2025-05-04-NAV-D6P-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:57:37
Duurvlucht : 02:56:48
Vrije vlucht : 166.4 km
Fasttrack : 63.3 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBBT Brasschaat BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°20.222'N 4°30.329'E
tijd: 10:06:09 UTC
alti: 7 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°20.776'N 4°30.082'E = 344° 1.1 km van vertrek
tijd: 10:06:58 UTC
alti: 486 m
Landingspunt
pos.: 51°20.277'N 4°30.169'E = 299° 0.2 km van vertrek
tijd: 13:03:46 UTC
alti: 4 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 02:57:37
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 51°20.410'N 4°29.317'E @ 10:14:47 UTC, 927 m
punt 1: 51°30.194'N 4°21.733'E @ 10:40:37 UTC, 967 m
punt 2: 51°38.533'N 4°05.372'E @ 11:01:09 UTC, 537 m
punt 3: 51°23.036'N 4°27.980'E @ 11:36:20 UTC, 965 m
punt 4: 51°16.029'N 5°02.940'E @ 12:17:00 UTC, 782 m
Finish: 51°21.074'N 4°29.210'E @ 13:01:42 UTC, 213 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.2 km 334° @ 46.8 km/h
been 2: 24.4 km 309° @ 71.4 km/h
been 3: 38.9 km 138° @ 66.3 km/h
been 4: 42.6 km 108° @ 62.9 km/h
been 5: 40.3 km 284° @ 54.1 km/h
Afgelegde afstand: 166.4 km
Duur: 02:46:55
Gemiddelde snelheid: 59.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Starthoogte: 407.0 m
Finishhoogte: 213.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 194 m
Totale score afstand: 166.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°20.884'N 4°29.454'E = 320° 1.6 km van vertrek
tijd: 10:12:41 UTC
alti: 680 m
Finishpunt
pos.: 51°16.016'N 5°02.593'E = 102° 38.3 km van vertrek
tijd: 12:12:41 UTC
alti: 694 m
Grootste afstand in 2 uur: 126.6 km
Beste snelheid in 2 uur: 63.3 km/h
Hoogteverlies: -14 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 622.2 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: BRASSCHAAT 51°20.450'N 4°30.250'E
punt 1: DINSLAKEN AERO 51°37.000'N 6°51.790'E 166.7 km 78°
punt 2: LOENHOUT 51°24.200'N 4°40.950'E 153.2 km 262°
punt 3: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 88.1 km 94°
punt 4: GOOREIND DORP 51°21.433'N 4°32.650'E 97.5 km 272°
punt 5: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E 57.3 km 108°
finish: BRASSCHAAT 51°20.450'N 4°30.250'E 59.4 km 286°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: BRASSCHAAT @ 10:15:26 UTC, 923 m
punt 1: DINSLAKEN AERO niet gerond
afbreekpunt: 51°16.368'N 5°02.906'E @ 12:13:20 UTC, 696 m : 34.9 km 17.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 34.9 km
Duur van de proef: 01:57:54
Gemiddelde snelheid: 17.8 km/h
Start hoogte: 407 m
Hoogte passeren start: 923 m
Hoogte aan break-punt: 696 m
Hoogteverlies over proef: -289 m
Totale score afstand: 34.9 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 33.0 km
Been 1: 21.0 km
Been 2: 21.0 km
Totaal: 75.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:06:58 UTC
einde: 13:03:46 UTC
duur: 02:56:48
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 407 m @ 10:07:42 UTC
hoog punt: 1358 m @ 12:38:25 UTC
hoogtewinst: 951 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:08:00 bearing 340.9°
Tweede punt: 12:18:19 bearing 44.0°
Totale hoek: 63.1°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3592
| |||||||||||||||||||||