BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

08-05-2025 -- Dirk ROGGEMAN -- 1356,0 punten

Database gegevens:

Datum: 08-05-2025 Type proef: VV
Toestel: ASH 26 E Immatriculatie: D-KIIR
Handicapfactor: 119 Klasse: Motor
Piloot: Dirk ROGGEMAN Club: KFC
Afstand: 403.4 km Score: 1356,0 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie nog niet gechecked
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Lille TMA4.1 gedeclasseerd tot FL65. Cleared by Brussels info for final glide in TMA 2 EBBR.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-08-LXV-74W-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 08-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 08-05-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   08/05/2025
Piloot:         D ROGGEMAN
Zweefvliegtuig: D-KIIR
Toestel type:   ASH 26E    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 74w
Logger file:    2025-05-08-LXV-74W-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:59:41
Duurvlucht     : 04:52:21
Vrije vlucht   :  403.4 km
Fasttrack      :  100.6 kmh
Driehoek       :  237.0 km
Hoogtewinst    : 1592.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.432'N   3°51.959'E
    tijd: 10:36:31 UTC
    alti: -13 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°46.867'N   3°45.751'E = 290° 7.7 km van vertrek
    tijd: 10:43:51 UTC
    alti: 721 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.382'N   3°51.910'E = 212° 0.1 km van vertrek
    tijd: 15:36:12 UTC
    alti: -4 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 04:59:41
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 7.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°48.121'N   3°41.367'E  @ 10:46:55 UTC,   654 m
    punt 1:  49°50.858'N   4°05.037'E  @ 12:14:57 UTC,  2007 m
    punt 2:  50°14.387'N   3°57.698'E  @ 12:51:27 UTC,  1938 m
    punt 3:  49°49.211'N   3°13.058'E  @ 13:20:46 UTC,  2146 m
    punt 4:  50°16.110'N   4°01.052'E  @ 14:16:59 UTC,  1706 m
    punt 5:  50°43.242'N   3°24.848'E  @ 15:05:35 UTC,  1275 m
    Finish:  50°45.957'N   3°55.378'E  @ 15:27:04 UTC,   561 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  109.8 km 165° @  74.8 km/h
    been 2:   44.5 km 349° @  73.1 km/h
    been 3:   70.9 km 229° @ 145.0 km/h
    been 4:   76.0 km  49° @  81.1 km/h
    been 5:   66.1 km 320° @  81.6 km/h
    been 6:   36.3 km  82° @ 101.3 km/h
Afgelegde afstand:                   403.4 km
Duur:                                04:40:09
Gemiddelde snelheid:                 86.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 13.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.1 km
Starthoogte:                         637.0 m
Finishhoogte:                        561.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          76 m
Totale score afstand:                403.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°03.266'N   3°52.699'E = 179° 78.2 km van vertrek
    tijd:    12:35:29 UTC
    alti:    2074 m
Finishpunt
    pos.:    50°23.238'N   3°35.554'E = 205° 45.5 km van vertrek
    tijd:    14:35:29 UTC
    alti:    1719 m
Grootste afstand in 2 uur: 201.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   100.6 km/h
Hoogteverlies:             355 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 284.5 km  GELDIG
    vertrek:          0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1GERA   50°45.150'N   3°51.950'E
    punt 1:  10LEU   50°36.320'N   3°36.980'E    24.1 km 227°
    punt 2:  40MAU   50°16.330'N   3°58.000'E    44.6 km 146°
    punt 3:  4SQUE   49°48.970'N   3°12.330'E    74.5 km 227°
    punt 4:  40COM   50°01.380'N   2°53.110'E    32.5 km 315°
    punt 5:  4DENA   50°19.467'N   3°27.967'E    53.4 km  51°
    finish:  1GERA   50°45.150'N   3°51.950'E    55.4 km  31°
    landing:          0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1GERA   @ 15:32:35 UTC,   313 m
    punt 1:  10LEU   niet gerond
    afbreekpunt: 50°44.694'N   3°50.713'E  @ 15:34:35 UTC, 171 m : 1.6 km 49.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        1.6 km
Duur van de proef:        00:02:00
Gemiddelde snelheid:      49.2 km/h
Start hoogte:             310 m
Hoogte passeren start:    313 m
Hoogte aan break-punt:    171 m
Hoogteverlies over proef: 139 m
Totale score afstand:     1.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   69.3 km
Been 1:  101.4 km
Been 2:   66.4 km
Totaal:  237.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:43:51 UTC
    einde: 15:36:12 UTC
    duur:  04:52:21

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     617 m @ 10:47:07 UTC
    hoog punt:    2209 m @ 14:25:52 UTC
    hoogtewinst:  1592 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:46:55  bearing 259.1°
    Tweede punt: 12:07:28  bearing 192.7°
    Totale hoek: -66.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3819

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs