CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef27-04-2025 -- Theo STOCKMANS -- 722,3 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 27/04/2025
Piloot: THEO STOCKMANS
Zweefvliegtuig: OO-YTS
Toestel type: VENTUS 2CX 18M Klasse: 18-METER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 993
Logger file: 2025-04-27-NAV-993-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:10:14
Duurvlucht : 05:06:41
Vrije vlucht : 216.7 km
Fasttrack : 80.5 kmh
Hoogtewinst : 1337.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°46.772'N 4°57.118'E
tijd: 11:31:37 UTC
alti: -34 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°47.421'N 4°59.634'E = 68° 3.2 km van vertrek
tijd: 11:35:10 UTC
alti: 480 m
Landingspunt
pos.: 50°46.873'N 4°57.396'E = 60° 0.4 km van vertrek
tijd: 16:41:51 UTC
alti: -35 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 05:10:14
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°46.810'N 4°57.235'E @ 12:01:54 UTC, 484 m
punt 1: 50°57.811'N 5°33.203'E @ 13:10:17 UTC, 1455 m
punt 2: 50°43.775'N 5°04.345'E @ 13:33:18 UTC, 1126 m
punt 3: 50°55.672'N 5°19.917'E @ 13:56:26 UTC, 1267 m
punt 4: 50°43.246'N 4°56.466'E @ 14:18:47 UTC, 1121 m
punt 5: 50°52.010'N 5°17.281'E @ 14:53:10 UTC, 1200 m
Finish: 50°40.253'N 4°55.961'E @ 15:21:09 UTC, 1318 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 46.9 km 64° @ 41.1 km/h
been 2: 42.7 km 233° @ 111.4 km/h
been 3: 28.7 km 39° @ 74.3 km/h
been 4: 35.9 km 230° @ 96.4 km/h
been 5: 29.4 km 56° @ 51.2 km/h
been 6: 33.2 km 229° @ 71.2 km/h
Afgelegde afstand: 216.7 km
Duur: 03:19:15
Gemiddelde snelheid: 65.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.2 km
Starthoogte: 359.0 m
Finishhoogte: 1318.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -959 m
Totale score afstand: 216.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°57.633'N 5°33.027'E = 64° 46.7 km van vertrek
tijd: 13:12:27 UTC
alti: 1673 m
Finishpunt
pos.: 50°44.536'N 4°59.820'E = 143° 5.2 km van vertrek
tijd: 15:12:27 UTC
alti: 1264 m
Grootste afstand in 2 uur: 161.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 80.5 km/h
Hoogteverlies: 409 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 91.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: RWY 06 50°46.683'N 4°56.883'E
punt 1: ZOUTLEEUW 50°50.550'N 5°07.000'E 13.9 km 59°
punt 2: NAMECHE 50°28.117'N 4°59.783'E 42.5 km 192°
finish: 1 GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 35.0 km 356°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: RWY 06 @ 16:29:38 UTC, 851 m
punt 1: ZOUTLEEUW niet gerond
afbreekpunt: 50°47.105'N 4°59.594'E @ 16:38:34 UTC, 262 m : 3.1 km 20.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 3.1 km
Duur van de proef: 00:08:56
Gemiddelde snelheid: 20.7 km/h
Start hoogte: 353 m
Hoogte passeren start: 851 m
Hoogte aan break-punt: 262 m
Hoogteverlies over proef: 91 m
Totale score afstand: 3.1 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:35:10 UTC
einde: 16:41:51 UTC
duur: 05:06:41
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 353 m @ 12:03:55 UTC
hoog punt: 1690 m @ 13:12:36 UTC
hoogtewinst: 1337 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:15:17 bearing 82.9°
Tweede punt: 15:21:11 bearing 129.0°
Totale hoek: 46.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4802
| |||||||||||||||||||||