BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-05-2025 -- Theo STOCKMANS -- 389,3 punten

Database gegevens:

Datum: 02-05-2025 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cx 18m Immatriculatie: OO-YTS
Handicapfactor: 120 Klasse: Open/Ren
Piloot: Theo STOCKMANS Club: KVDW
Afstand: 116.8 km Score: 389,3 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie nog niet gechecked
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Goetsenhoven Gliding Area actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-02-NAV-993-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 02-05-2025



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/05/2025
Piloot:         THEO STOCKMANS
Zweefvliegtuig: OO-YTS
Toestel type:   VENTUS 2CX 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 993
Logger file:    2025-05-02-NAV-993-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:09:47
Duurvlucht     : 04:04:46
Vrije vlucht   :  116.8 km
Fasttrack      :   56.2 kmh
Hoogtewinst    : 1184.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.967'N   4°57.645'E
    tijd: 12:22:37 UTC
    alti: 35 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°46.642'N   4°53.942'E = 262° 4.4 km van vertrek
    tijd: 12:27:38 UTC
    alti: 576 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.785'N   4°57.160'E = 239° 0.7 km van vertrek
    tijd: 16:32:24 UTC
    alti: 51 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:09:47
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
    Start :  50°46.658'N   4°53.934'E  @ 12:27:39 UTC,   575 m
    punt 1:  50°47.960'N   5°15.498'E  @ 14:40:06 UTC,  1493 m
    punt 2:  50°35.568'N   5°00.276'E  @ 15:15:15 UTC,  1347 m
    punt 3:  50°50.336'N   5°16.590'E  @ 15:47:45 UTC,  1366 m
    Finish:  50°43.886'N   4°54.320'E  @ 16:10:24 UTC,   824 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   25.5 km  84° @  11.5 km/h
    been 2:   29.1 km 218° @  49.7 km/h
    been 3:   33.4 km  35° @  61.7 km/h
    been 4:   28.8 km 246° @  76.2 km/h
Afgelegde afstand:                   116.8 km
Duur:                                03:42:45
Gemiddelde snelheid:                 31.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.9 km
Starthoogte:                         576.0 m
Finishhoogte:                        824.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -248 m
Totale score afstand:                116.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°47.522'N   5°05.698'E =  84° 9.5 km van vertrek
    tijd:    14:14:59 UTC
    alti:    1367 m
Finishpunt
    pos.:    50°45.227'N   5°02.082'E = 122° 6.1 km van vertrek
    tijd:    16:15:00 UTC
    alti:    640 m
Grootste afstand in 2 uur: 112.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    56.2 km/h
Hoogteverlies:             727 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   33.4 km
Been 1:   24.3 km
Been 2:   24.1 km
Totaal:   81.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:27:38 UTC
    einde: 16:32:24 UTC
    duur:  04:04:46

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     357 m @ 12:30:30 UTC
    hoog punt:    1541 m @ 15:09:43 UTC
    hoogtewinst:  1184 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:15:16  bearing 133.0°
    Tweede punt: 15:47:50  bearing 96.8°
    Totale hoek: -36.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3708

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs