BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

11-05-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 1309,8 punten

Database gegevens:

Datum: 11-05-2025 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 396.2 km Score: 1309,8 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Beter dan gedacht, zeker voorbij de rein. Merci Michiel om gisteren toch wat aan de dringen om de zwervers opgebouwd te laten. S avonds wel laten schuren. Ga ik eens een keer Zuid, 2de dag op rij turbo... Het weer vond ik gisteren in verhouding tot de voorspelde keuren tegen vallen. Vandaag gavan ze opnieuwe blauw, warmer en de voorspelling gisteren wat minder. Na de vlucht van gisteren was dan ook mijn intentie om af te bouwen en vandaag niet te vliegen. Maar michiel vertuigde ons om hem gewoon opgebouwd te laten en dan eventeel mrogen zondag af te bouwen als het toch niet goed was. En gelijk had hij. Als de 29 opgebouwd stond zou ik nog wel een vluchtje doen. Smorgen was dit echt fijn, rustig op het gemaakt naar het veld, tanken met alsof het vakantie was in de rij. Vertrokken stuk na 12u, met de insteek een kijken of de positief geupgraded voorspelling vandaag wel klopte. Eens los was het duidelijk dat het best wel wat wind stond. 100liter zouden normaal dan wel van pas komen. Het begin ging lastig. Tot venlo eigenlijk. Niet het goed stijgen niet al te hoog, tegen de wind, het gemiddelde zat iets boven de 60km/u. Maar in de verte zagen we de Cu hangen. Zoals een wortel aan een stok, gewoon maar wat verder doen. Even bij venlo wat lager moeten aanpikken maar daarna ging het beter. Heel heel stuk met mijn oude liefde, de ls6, gevlogen. Was gezellig met michiel. Gaandeweg was het doel borkenbergen. Een de rijn over stonden er Cu een basis van 2000m dus kon de gaskraan wat meer open. Tot aan de laatste Cu gevlogen en dan was het 16u, tijd om om te draaien. Met de wind schuin in het gat ging het vlot terug, tot aan Budel daar was het minder en terug krabben. Aan lommel testcircuit nog even lager aangepikt. Michiel en Bart gingng noord, ik dacht zuid te gaan. Vaak als richting weelde gevlogen en dan niks meer gevonden, terwijl er in limburg nog Cu hing. Vandaag was het blijkbaar omgekeerd. De manne pakken nog 1400m, ik vlieg me in de put aan sanicol. Nog even geprobeerd maar de bel kwam niet los. Voor de tweede keer op 2 dagen turbo, maar daar dient hem voor zeker. Vandaag met nog een schijf lood extra in de neus. Zit momenteel op maximum van 6, en leekt met beter te zijn. Misschien nog wat meer lood in de neus nodig. Het nadeel van zelf wat lichter te zijn. Kortom fijn dagje samen met de KAC boys.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 in NL, Neiderheim 6101 en 119.110, bij munster 6104 en 129.300

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/575235
Igc-file: 2025-05-11-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 11-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 11-05-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   11/05/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-05-11-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:03:19
Duurvlucht     : 05:38:49
Vrije vlucht   :  396.2 km
Fasttrack      :  101.1 kmh
Opgegeven proef:  174.9 km
Hoogtewinst    : 1730.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.563'N   4°57.090'E
    tijd: 10:35:30 UTC
    alti: 14 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°24.291'N   4°57.010'E = 356° 1.4 km van vertrek
    tijd: 10:38:53 UTC
    alti: 520 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.535'N   4°56.973'E = 249° 0.1 km van vertrek
    tijd: 16:38:49 UTC
    alti: 35 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 06:03:19
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 10.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°25.715'N   4°54.203'E  @ 10:51:48 UTC,   964 m
    punt 1:  51°12.175'N   5°09.633'E  @ 11:16:54 UTC,   680 m
    punt 2:  51°12.501'N   5°31.378'E  @ 11:39:26 UTC,   839 m
    punt 3:  51°21.080'N   5°50.071'E  @ 12:17:16 UTC,  1570 m
    punt 4:  51°21.934'N   6°10.151'E  @ 12:28:29 UTC,   494 m
    punt 5:  51°50.662'N   7°31.298'E  @ 13:57:04 UTC,  1642 m
    Finish:  51°09.513'N   5°08.606'E  @ 15:51:59 UTC,  1170 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   30.9 km 144° @  73.7 km/h
    been 2:   25.3 km  88° @  67.5 km/h
    been 3:   26.9 km  54° @  42.7 km/h
    been 4:   23.4 km  86° @ 125.0 km/h
    been 5:  107.8 km  60° @  73.0 km/h
    been 6:  181.9 km 246° @  95.0 km/h
Afgelegde afstand:                   396.2 km
Duur:                                05:00:11
Gemiddelde snelheid:                 79.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 29.3 km
Starthoogte:                         460.0 m
Finishhoogte:                        1170.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -710 m
Totale score afstand:                396.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°32.171'N   6°29.279'E =  81° 108.0 km van vertrek
    tijd:    13:06:39 UTC
    alti:    1747 m
Finishpunt
    pos.:    51°20.246'N   5°56.721'E =  95° 69.5 km van vertrek
    tijd:    15:06:39 UTC
    alti:    1431 m
Grootste afstand in 2 uur: 202.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   101.1 km/h
Hoogteverlies:             316 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 492.8 km  GELDIG
    vertrek:                         0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   RAVELS                 51°21.550'N   4°59.350'E
    punt 1:  LOMMEL GRN             51°15.850'N   5°23.650'E    30.2 km 110°
    punt 2:  BORKENBERGE            51°46.750'N   7°17.120'E   143.2 km  66°
    punt 3:  HAMM-LIPPENWIESEN      51°41.440'N   7°49.550'E    38.6 km 105°
    punt 4:  OEVENTROP-RUHRWIESEN   51°23.770'N   8°08.870'E    39.7 km 146°
    punt 5:  BERGHEIM               50°58.670'N   6°36.470'E   117.3 km 247°
    finish:  WEELDE AERO            51°24.050'N   4°58.130'E   123.9 km 293°
    landing:                         0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RAVELS                 @ 10:59:52 UTC,  1026 m
    punt 1:  LOMMEL GRN             @ 11:33:52 UTC,  1084 m :   30.2 km   53.2 km/h
    punt 2:  BORKENBERGE            @ 14:02:42 UTC,  1499 m :  143.2 km   57.7 km/h
    punt 3:  HAMM-LIPPENWIESEN      niet gerond
    afbreekpunt: 51°48.324'N   7°19.319'E  @ 14:02:42 UTC, 1499 m : 1.6 km 0.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        174.9 km
Duur van de proef:        03:02:50
Gemiddelde snelheid:      57.4 km/h
Start hoogte:             460 m
Hoogte passeren start:    1026 m
Hoogte aan break-punt:    1499 m
Hoogteverlies over proef: -1039 m
Totale score afstand:     174.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:38:53 UTC
    einde: 16:17:42 UTC
    duur:  05:38:49

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     454 m @ 12:28:03 UTC
    hoog punt:    2184 m @ 14:35:03 UTC
    hoogtewinst:  1730 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:51:43  bearing 26.3°
    Tweede punt: 16:06:09  bearing 71.6°
    Totale hoek: 45.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 9853

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs