BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

06-05-2025 -- Joris GERNAEY & WIM AKKERMANS -- 2016,0 punten

Database gegevens:

Datum: 06-05-2025 Type proef: VV
Toestel: Arcus M Immatriculatie: PH-1496
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Joris GERNAEY Club: LV
Afstand: 604.8 km Score: 2016,0 pt
Vertrekpunt: EBZW Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: WIM AKKERMANS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Kleine Brogel Approach 134.480 vrijgave tot 3000ft, Beek Approach 123.980 vrijgave door TMA en CTR. TRA17 niet actief (123.980). Dortmund TMZ SQ6102 en 125.225. Hahn TMZ SQ0424 en 125.6. Dahlemer Binz Para niet actief 130.085.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-06-NAV-FHY-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 06-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 06-05-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd
300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   06/05/2025
Piloot:         JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1496
Toestel type:   ARCUS M    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: fhy
Logger file:    2025-05-06-NAV-FHY-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:38:32
Duurvlucht     : 07:34:47
Vrije vlucht   :  604.8 km
Fasttrack      :  103.8 kmh
Driehoek       :  554.2 km
Hoogtewinst    : 1450.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZW  Zwartberg        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.744'N   5°31.376'E
    tijd: 08:42:32 UTC
    alti: 15 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°01.567'N   5°32.635'E =  44° 2.1 km van vertrek
    tijd: 08:46:16 UTC
    alti: 465 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.767'N   5°31.490'E =  72° 0.1 km van vertrek
    tijd: 16:21:04 UTC
    alti: 27 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 07:38:32
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 3.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°01.729'N   5°32.321'E  @ 08:46:44 UTC,   462 m
    punt 1:  50°38.771'N   6°16.565'E  @ 10:10:17 UTC,  1088 m
    punt 2:  51°10.192'N   7°01.395'E  @ 11:04:36 UTC,   799 m
    punt 3:  51°25.445'N   8°29.030'E  @ 12:17:56 UTC,  1497 m
    punt 4:  50°00.384'N   7°05.570'E  @ 14:08:09 UTC,  1468 m
    punt 5:  50°51.718'N   6°17.693'E  @ 15:46:55 UTC,  1067 m
    Finish:  51°00.376'N   5°31.109'E  @ 16:20:26 UTC,   113 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   67.2 km 129° @  48.2 km/h
    been 2:   78.5 km  42° @  86.7 km/h
    been 3:  105.7 km  74° @  86.5 km/h
    been 4:  185.8 km 212° @ 101.1 km/h
    been 5:  110.8 km 330° @  67.3 km/h
    been 6:   56.9 km 287° @ 101.8 km/h
Afgelegde afstand:                   604.8 km
Duur:                                07:33:42
Gemiddelde snelheid:                 80.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte:                         448.0 m
Finishhoogte:                        113.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          335 m
Totale score afstand:                604.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°25.138'N   8°28.461'E =  76° 211.1 km van vertrek
    tijd:    12:18:21 UTC
    alti:    1470 m
Finishpunt
    pos.:    50°04.980'N   6°47.959'E = 138° 137.4 km van vertrek
    tijd:    14:18:22 UTC
    alti:    1534 m
Grootste afstand in 2 uur: 207.6 km
Beste snelheid in 2 uur:   103.8 km/h
Hoogteverlies:             -64 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  210.8 km
Been 1:  185.6 km
Been 2:  157.8 km
Totaal:  554.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:46:16 UTC
    einde: 16:21:03 UTC
    duur:  07:34:47

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     358 m @ 08:55:48 UTC
    hoog punt:    1808 m @ 13:37:00 UTC
    hoogtewinst:  1450 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:53:41  bearing 76.4°
    Tweede punt: 14:18:38  bearing 118.2°
    Totale hoek: 41.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 10411

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs