BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

12-05-2025 -- Ward GYSEMANS -- 2481,6 punten

Database gegevens:

Datum: 12-05-2025 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3M 18m Immatriculatie: DKWGY
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Ward GYSEMANS Club: KACK
Afstand: 756.9 km Score: 2481,6 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Crossing KB met KB approach (2x) Crossing Beek met Beek APP (2x) Uitluisteren TMZ Hahn Crossing Hahn class D met Langen radar Crossing Spangdahlem met Spangdahlem toren

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-12-LXV-B0J-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 12-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 12-05-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   12/05/2025
Piloot:         WARD GYSEMANS
Zweefvliegtuig: D-KWGY
Toestel type:   VENTUS 3M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: b0j
Logger file:    2025-05-12-LXV-B0J-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:25:45
Duurvlucht     : 06:57:07
Vrije vlucht   :  756.9 km
Fasttrack      :  126.6 kmh
Driehoek       :  274.5 km
Hoogtewinst    : 1687.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.748'N   5°12.983'E
    tijd: 09:14:00 UTC
    alti: 36 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°09.100'N   5°23.403'E = 104° 12.5 km van vertrek
    tijd: 09:23:00 UTC
    alti: 1330 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.769'N   5°13.026'E =  52° 0.1 km van vertrek
    tijd: 17:39:45 UTC
    alti: 45 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 08:25:45
Motorgebruik
    aantal keren: 4
    totale motortijd: 26.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°46.480'N   6°06.687'E  @ 10:15:31 UTC,   966 m
    punt 1:  49°40.895'N   6°43.780'E  @ 11:47:55 UTC,  1691 m
    punt 2:  49°12.369'N   8°17.702'E  @ 12:53:35 UTC,  1533 m
    punt 3:  50°34.861'N   6°25.224'E  @ 14:27:20 UTC,  1802 m
    punt 4:  49°35.774'N   6°45.767'E  @ 15:29:03 UTC,  2305 m
    punt 5:  51°03.605'N   6°20.965'E  @ 16:58:53 UTC,   795 m
    Finish:  51°02.761'N   6°03.180'E  @ 17:12:38 UTC,   500 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  129.3 km 160° @  84.0 km/h
    been 2:  125.2 km 114° @ 114.4 km/h
    been 3:  203.8 km 319° @ 130.4 km/h
    been 4:  112.2 km 167° @ 109.1 km/h
    been 5:  165.5 km 350° @ 110.5 km/h
    been 6:   20.8 km 266° @  90.9 km/h
Afgelegde afstand:                   756.9 km
Duur:                                06:57:07
Gemiddelde snelheid:                 108.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 77.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 60.4 km
Starthoogte:                         966.0 m
Finishhoogte:                        500.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          466 m
Totale score afstand:                756.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    49°25.528'N   7°53.148'E = 135° 272.4 km van vertrek
    tijd:    13:13:55 UTC
    alti:    2179 m
Finishpunt
    pos.:    49°49.561'N   6°45.104'E = 144° 185.8 km van vertrek
    tijd:    15:13:55 UTC
    alti:    1804 m
Grootste afstand in 2 uur: 253.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   126.6 km/h
Hoogteverlies:             375 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 812.5 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   RP MODRU           51°01.050'N   6°05.000'E
    punt 1:  DILLINGEN          49°23.167'N   6°44.933'E   187.6 km 165°
    punt 2:  AACHEN-MERZBRUCK   50°49.300'N   6°11.067'E   164.7 km 346°
    punt 3:  DILLINGEN          49°23.167'N   6°44.933'E   164.7 km 166°
    punt 4:  VENLO              51°21.833'N   6°12.900'E   223.3 km 350°
    finish:  BALEN-KEIHEUVEL    51°10.850'N   5°13.250'E    72.3 km 254°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RP MODRU           @ 09:52:32 UTC,  1303 m
    punt 1:  DILLINGEN          niet gerond
    afbreekpunt: 50°46.667'N   6°05.872'E  @ 10:07:06 UTC, 624 m : 25.9 km 106.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        25.9 km
Duur van de proef:        00:14:34
Gemiddelde snelheid:      106.8 km/h
Start hoogte:             1303 m
Hoogte passeren start:    1303 m
Hoogte aan break-punt:    624 m
Hoogteverlies over proef: 679 m
Totale score afstand:     25.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  120.8 km
Been 1:   76.9 km
Been 2:   76.9 km
Totaal:  274.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:15:31 UTC
    einde: 17:12:38 UTC
    duur:  06:57:07

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     811 m @ 10:16:54 UTC
    hoog punt:    2498 m @ 15:01:41 UTC
    hoogtewinst:  1687 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:29:00  bearing 131.0°
    Tweede punt: 17:05:05  bearing 80.2°
    Totale hoek: -50.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 10823

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs