BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-05-2025 -- Christiaan BIELEN & PIETER DAEMS -- 3529,2 punten

Database gegevens:

Datum: 17-05-2025 Type proef: OP
Toestel: Arcus T Immatriculatie: D-KKCR
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Christiaan BIELEN Club: KACK
Afstand: 847 km Score: 3529,2 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: PIETER DAEMS
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ALT in TMZ. De Peel niet actief. Doorvlogen parazones niet actief. Niederhein 119.110 en A6101. Contact Beek voor doorvliegen TMA.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-17-LXV-6NM-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 17-05-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/05/2025
Piloot:         CHRIS BIELEN
Zweefvliegtuig: D-KKCR
Toestel type:   ARCUS T    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6nm
Logger file:    2025-05-17-LXV-6NM-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:56:19
Duurvlucht     : 08:52:00
Vrije vlucht   :  840.8 km
Fasttrack      :  119.1 kmh
Opgegeven proef:  847.0 km
Driehoek       :  209.4 km
Hoogtewinst    : 1518.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.725'N   5°12.873'E
    tijd: 08:23:58 UTC
    alti: -23 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°12.220'N   5°14.414'E =  33° 3.3 km van vertrek
    tijd: 08:28:16 UTC
    alti: 490 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.842'N   5°13.187'E =  59° 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:20:17 UTC
    alti: -9 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 08:56:19
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°09.727'N   5°13.976'E  @ 08:42:01 UTC,   969 m
    punt 1:  51°32.630'N   6°16.932'E  @ 09:31:50 UTC,  1145 m
    punt 2:  52°20.616'N   7°32.546'E  @ 10:37:42 UTC,  1156 m
    punt 3:  51°09.177'N   5°43.049'E  @ 12:10:46 UTC,  1507 m
    punt 4:  52°20.273'N   7°32.740'E  @ 14:27:44 UTC,  1360 m
    punt 5:  50°54.666'N   5°30.412'E  @ 16:35:50 UTC,  1723 m
    Finish:  51°17.780'N   5°01.901'E  @ 17:10:36 UTC,   741 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   84.5 km  59° @ 101.8 km/h
    been 2:  124.2 km  44° @ 113.1 km/h
    been 3:  182.8 km 224° @ 117.9 km/h
    been 4:  182.5 km  43° @  80.0 km/h
    been 5:  212.4 km 222° @  99.5 km/h
    been 6:   54.3 km 322° @  93.6 km/h
Afgelegde afstand:                   840.8 km
Duur:                                08:28:35
Gemiddelde snelheid:                 99.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 18.3 km
Starthoogte:                         401.0 m
Finishhoogte:                        741.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -340 m
Totale score afstand:                840.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°03.921'N   7°04.574'E =  52° 162.3 km van vertrek
    tijd:    10:15:10 UTC
    alti:    1390 m
Finishpunt
    pos.:    51°14.162'N   5°48.001'E =  81° 41.4 km van vertrek
    tijd:    12:15:10 UTC
    alti:    1299 m
Grootste afstand in 2 uur: 238.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   119.1 km/h
Hoogteverlies:             91 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 847.0 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVEL     51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  HOPSTEN       52°20.260'N   7°32.650'E   205.7 km  50°
    punt 2:  STRAMPROY     51°11.414'N   5°43.177'E   179.3 km 225°
    punt 3:  HOPSTEN       52°20.260'N   7°32.650'E   179.3 km  44°
    punt 4:  FORD GENK     50°55.410'N   5°30.380'E   211.3 km 223°
    punt 5:  SCHOONBROEK   51°17.780'N   5°02.030'E    53.1 km 322°
    finish:  KEIHEUVEL     51°10.852'N   5°13.245'E    18.3 km 135°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVEL     @ 08:43:32 UTC,   997 m
    punt 1:  HOPSTEN       @ 10:37:55 UTC,  1167 m :  205.7 km  107.9 km/h
    punt 2:  STRAMPROY     @ 12:10:59 UTC,  1452 m :  179.3 km  115.6 km/h
    punt 3:  HOPSTEN       @ 14:27:42 UTC,  1358 m :  179.3 km   78.7 km/h
    punt 4:  FORD GENK     @ 16:34:13 UTC,  1538 m :  211.3 km  100.2 km/h
    punt 5:  SCHOONBROEK   @ 17:10:33 UTC,   742 m :   53.1 km   87.6 km/h
    finish:  KEIHEUVEL     @ 17:17:37 UTC,   323 m :   18.3 km  155.5 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        847.0 km
Duur van de proef:        08:34:05
Gemiddelde snelheid:      98.9 km/h
Start hoogte:             401 m
Hoogte passeren start:    997 m
Hoogte passeren finish:   323 m
Hoogteverlies over proef: 78 m
Totale score afstand:     847.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   59.4 km
Been 1:   58.6 km
Been 2:   91.4 km
Totaal:  209.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:28:16 UTC
    einde: 17:20:16 UTC
    duur:  08:52:00

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     401 m @ 08:31:36 UTC
    hoog punt:    1919 m @ 14:55:17 UTC
    hoogtewinst:  1518 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 16:35:50  bearing 88.7°
    Tweede punt: 17:10:37  bearing 40.8°
    Totale hoek: -47.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 11451

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs