CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef17-05-2025 -- Erik DE VOS -- 1124,1 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 17/05/2025
Piloot: ERIK DE VOS
Zweefvliegtuig: D-KTEF
Toestel type: DISCUS 2C Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a86
Logger file: 2025-05-17-LXV-A86-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor: LXV,ON,ECURRENT,MOP-(SN:63,ET=74,46,74,46,0.04V,P=1),SW:201, HW:1
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:38:33
Duurvlucht : 04:35:07
Vrije vlucht : 303.1 km
Fasttrack : 77.6 kmh
Opgegeven proef: 256.3 km
Driehoek : 223.9 km
Hoogtewinst : 1119.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTY Maubray BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°31.963'N 3°29.396'E
tijd: 10:49:42 UTC
alti: -9 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°33.395'N 3°32.115'E = 50° 4.2 km van vertrek
tijd: 10:53:08 UTC
alti: 550 m
Landingspunt
pos.: 50°31.860'N 3°29.907'E = 108° 0.6 km van vertrek
tijd: 15:28:15 UTC
alti: -1 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:38:33
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°30.198'N 3°32.132'E @ 10:59:39 UTC, 1055 m
punt 1: 50°44.523'N 3°29.126'E @ 11:23:51 UTC, 1019 m
punt 2: 49°48.799'N 3°12.498'E @ 12:39:46 UTC, 1301 m
punt 3: 50°08.243'N 3°15.268'E @ 13:21:03 UTC, 1125 m
punt 4: 50°16.591'N 3°58.635'E @ 14:26:26 UTC, 1469 m
punt 5: 50°41.676'N 3°28.878'E @ 15:13:15 UTC, 915 m
Finish: 50°29.515'N 3°31.301'E @ 15:23:43 UTC, 296 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 26.8 km 352° @ 66.4 km/h
been 2: 105.2 km 191° @ 83.1 km/h
been 3: 36.2 km 5° @ 52.6 km/h
been 4: 53.9 km 73° @ 49.4 km/h
been 5: 58.3 km 323° @ 74.7 km/h
been 6: 22.7 km 173° @ 130.3 km/h
Afgelegde afstand: 303.1 km
Duur: 04:24:04
Gemiddelde snelheid: 68.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.1 km
Starthoogte: 550.0 m
Finishhoogte: 296.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 254 m
Totale score afstand: 303.1 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°32.761'N 3°32.049'E = 65° 3.5 km van vertrek
tijd: 10:57:36 UTC
alti: 1169 m
Finishpunt
pos.: 49°58.806'N 3°12.947'E = 198° 64.5 km van vertrek
tijd: 12:57:39 UTC
alti: 1100 m
Grootste afstand in 2 uur: 155.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 77.6 km/h
Hoogteverlies: 69 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 260.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WIERS 50°30.533'N 3°32.000'E
punt 1: AMOUGIES AERO 50°44.400'N 3°29.094'E 25.9 km 352°
punt 2: SAINT QUENTIN AERO 49°49.034'N 3°12.435'E 104.5 km 191°
punt 3: CAMBRAI NIER 50°08.533'N 3°15.900'E 36.4 km 6°
punt 4: MAUBEUGE STAD 50°16.618'N 3°58.460'E 52.8 km 73°
finish: WIERS 50°30.533'N 3°32.000'E 40.6 km 310°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WIERS @ 11:00:02 UTC, 1013 m
punt 1: AMOUGIES AERO @ 11:23:56 UTC, 1016 m : 25.4 km 63.9 km/h
punt 2: SAINT QUENTIN AERO @ 12:39:47 UTC, 1298 m : 103.5 km 81.9 km/h
punt 3: CAMBRAI NIER @ 13:24:42 UTC, 1184 m : 35.4 km 47.3 km/h
punt 4: MAUBEUGE STAD @ 14:26:31 UTC, 1460 m : 51.8 km 50.3 km/h
finish: WIERS @ 14:51:37 UTC, 865 m : 40.1 km 95.9 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 256.3 km
Duur van de proef: 03:51:35
Gemiddelde snelheid: 66.4 km/h
Start hoogte: 550 m
Hoogte passeren start: 1013 m
Hoogte passeren finish: 865 m
Hoogteverlies over proef: -315 m
Totale score afstand: 256.3 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 97.7 km
Been 1: 63.5 km
Been 2: 62.7 km
Totaal: 223.9 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:53:08 UTC
einde: 15:28:15 UTC
duur: 04:35:07
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 550 m @ 10:53:08 UTC
hoog punt: 1669 m @ 14:23:52 UTC
hoogtewinst: 1119 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:23:50 bearing 256.2°
Tweede punt: 14:26:25 bearing 207.5°
Totale hoek: -48.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3518
| |||||||||||||||||||||