BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-05-2025 -- Erik DE VOS -- 1124,1 punten

Database gegevens:

Datum: 17-05-2025 Type proef: OP
Toestel: Discus 2cFES 18m Immatriculatie: D-KTEF
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Erik DE VOS Club: KFC
Afstand: 256.3 km Score: 1124,1 pt
Vertrekpunt: EBTY Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-17-LXV-A86-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 17-05-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/05/2025
Piloot:         ERIK DE VOS
Zweefvliegtuig: D-KTEF
Toestel type:   DISCUS 2C    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a86
Logger file:    2025-05-17-LXV-A86-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     LXV,ON,ECURRENT,MOP-(SN:63,ET=74,46,74,46,0.04V,P=1),SW:201, HW:1
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:38:33
Duurvlucht     : 04:35:07
Vrije vlucht   :  303.1 km
Fasttrack      :   77.6 kmh
Opgegeven proef:  256.3 km
Driehoek       :  223.9 km
Hoogtewinst    : 1119.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTY  Maubray        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°31.963'N   3°29.396'E
    tijd: 10:49:42 UTC
    alti: -9 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°33.395'N   3°32.115'E =  50° 4.2 km van vertrek
    tijd: 10:53:08 UTC
    alti: 550 m
Landingspunt 
    pos.: 50°31.860'N   3°29.907'E = 108° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:28:15 UTC
    alti: -1 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:38:33
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°30.198'N   3°32.132'E  @ 10:59:39 UTC,  1055 m
    punt 1:  50°44.523'N   3°29.126'E  @ 11:23:51 UTC,  1019 m
    punt 2:  49°48.799'N   3°12.498'E  @ 12:39:46 UTC,  1301 m
    punt 3:  50°08.243'N   3°15.268'E  @ 13:21:03 UTC,  1125 m
    punt 4:  50°16.591'N   3°58.635'E  @ 14:26:26 UTC,  1469 m
    punt 5:  50°41.676'N   3°28.878'E  @ 15:13:15 UTC,   915 m
    Finish:  50°29.515'N   3°31.301'E  @ 15:23:43 UTC,   296 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   26.8 km 352° @  66.4 km/h
    been 2:  105.2 km 191° @  83.1 km/h
    been 3:   36.2 km   5° @  52.6 km/h
    been 4:   53.9 km  73° @  49.4 km/h
    been 5:   58.3 km 323° @  74.7 km/h
    been 6:   22.7 km 173° @ 130.3 km/h
Afgelegde afstand:                   303.1 km
Duur:                                04:24:04
Gemiddelde snelheid:                 68.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.1 km
Starthoogte:                         550.0 m
Finishhoogte:                        296.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          254 m
Totale score afstand:                303.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°32.761'N   3°32.049'E =  65° 3.5 km van vertrek
    tijd:    10:57:36 UTC
    alti:    1169 m
Finishpunt
    pos.:    49°58.806'N   3°12.947'E = 198° 64.5 km van vertrek
    tijd:    12:57:39 UTC
    alti:    1100 m
Grootste afstand in 2 uur: 155.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    77.6 km/h
Hoogteverlies:             69 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 260.3 km  GELDIG
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WIERS                50°30.533'N   3°32.000'E
    punt 1:  AMOUGIES AERO        50°44.400'N   3°29.094'E    25.9 km 352°
    punt 2:  SAINT QUENTIN AERO   49°49.034'N   3°12.435'E   104.5 km 191°
    punt 3:  CAMBRAI NIER         50°08.533'N   3°15.900'E    36.4 km   6°
    punt 4:  MAUBEUGE STAD        50°16.618'N   3°58.460'E    52.8 km  73°
    finish:  WIERS                50°30.533'N   3°32.000'E    40.6 km 310°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WIERS                @ 11:00:02 UTC,  1013 m
    punt 1:  AMOUGIES AERO        @ 11:23:56 UTC,  1016 m :   25.4 km   63.9 km/h
    punt 2:  SAINT QUENTIN AERO   @ 12:39:47 UTC,  1298 m :  103.5 km   81.9 km/h
    punt 3:  CAMBRAI NIER         @ 13:24:42 UTC,  1184 m :   35.4 km   47.3 km/h
    punt 4:  MAUBEUGE STAD        @ 14:26:31 UTC,  1460 m :   51.8 km   50.3 km/h
    finish:  WIERS                @ 14:51:37 UTC,   865 m :   40.1 km   95.9 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        256.3 km
Duur van de proef:        03:51:35
Gemiddelde snelheid:      66.4 km/h
Start hoogte:             550 m
Hoogte passeren start:    1013 m
Hoogte passeren finish:   865 m
Hoogteverlies over proef: -315 m
Totale score afstand:     256.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   97.7 km
Been 1:   63.5 km
Been 2:   62.7 km
Totaal:  223.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:53:08 UTC
    einde: 15:28:15 UTC
    duur:  04:35:07

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     550 m @ 10:53:08 UTC
    hoog punt:    1669 m @ 14:23:52 UTC
    hoogtewinst:  1119 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:23:50  bearing 256.2°
    Tweede punt: 14:26:25  bearing 207.5°
    Totale hoek: -48.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3518

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs