BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-05-2025 -- Wim VAN VOSSEL -- 238,4 punten

Database gegevens:

Datum: 17-05-2025 Type proef: VV
Toestel: Pegase Immatriculatie: OO-YEK
Handicapfactor: 102 Klasse: Standaard
Piloot: Wim VAN VOSSEL Club: BZC
Afstand: 60.8 km Score: 238,4 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-17-NAV-DYG-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 17-05-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/05/2025
Piloot:         WIM VAN VOSSEL
Zweefvliegtuig: OO-YEK
Toestel type:   PEGASE 101A    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: dyg
Logger file:    2025-05-17-NAV-DYG-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  308

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:43:26
Duurvlucht     : 01:42:37
Vrije vlucht   :   60.8 km
Fasttrack      :   32.8 kmh
Hoogtewinst    : 1070.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°20.231'N   4°30.328'E
    tijd: 10:28:28 UTC
    alti: -34 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°20.782'N   4°30.035'E = 342° 1.1 km van vertrek
    tijd: 10:29:17 UTC
    alti: 428 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.801'N   5°13.088'E = 109° 52.6 km van vertrek
    tijd: 12:11:54 UTC
    alti: -9 m
Afstand take-off tot landing: 52.6
Totale vluchtduur: 01:43:26
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 3
    Start :  51°20.807'N   4°29.364'E  @ 10:32:04 UTC,   693 m
    punt 1:  51°22.139'N   4°52.078'E  @ 11:13:45 UTC,  1006 m
    Finish:  51°08.734'N   5°12.426'E  @ 11:46:57 UTC,   992 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   26.5 km  84° @  38.1 km/h
    been 2:   34.3 km 136° @  62.0 km/h
Afgelegde afstand:                   60.8 km
Duur:                                01:14:53
Gemiddelde snelheid:                 48.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 53.4 km
Starthoogte:                         364.0 m
Finishhoogte:                        992.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -628 m
Totale score afstand:                60.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°20.963'N   4°30.026'E = 346° 1.4 km van vertrek
    tijd:    10:29:34 UTC
    alti:    400 m
Finishpunt
    pos.:    51°10.801'N   5°13.088'E = 109° 52.7 km van vertrek
    tijd:    12:11:54 UTC
    alti:    -9 m
Grootste afstand in 2 uur: 65.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    32.8 km/h
Hoogteverlies:             409 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 159.9 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BRASSCHAAT       51°20.450'N   4°30.250'E
    punt 1:  ZWARTBERG-GENK   51°00.850'N   5°31.350'E    79.9 km 117°
    finish:  BRASSCHAAT       51°20.450'N   4°30.250'E    79.9 km 297°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BRASSCHAAT       @ 10:41:25 UTC,   887 m
    punt 1:  ZWARTBERG-GENK   niet gerond
    afbreekpunt: 51°09.099'N   5°12.865'E  @ 11:43:38 UTC, 917 m : 53.5 km 51.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        53.5 km
Duur van de proef:        01:02:13
Gemiddelde snelheid:      51.6 km/h
Start hoogte:             364 m
Hoogte passeren start:    887 m
Hoogte aan break-punt:    917 m
Hoogteverlies over proef: -553 m
Totale score afstand:     53.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:29:17 UTC
    einde: 12:11:54 UTC
    duur:  01:42:37

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     364 m @ 10:29:50 UTC
    hoog punt:    1434 m @ 10:53:36 UTC
    hoogtewinst:  1070 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:32:04  bearing 0.4°
    Tweede punt: 11:46:56  bearing 61.5°
    Totale hoek: 61.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4650

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs