BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-05-2025 -- Rik VANDEN BOER -- 2588,9 punten

Database gegevens:

Datum: 17-05-2025 Type proef: VV
Toestel: JS3 TJ 18m Immatriculatie: D-KDET
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Rik VANDEN BOER Club: ALB
Afstand: 789.6 km Score: 2588,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Niederrhein 119.110 SQ6101 got instructed to stay above 4000ft due to incbound traffic, CTR DEELEN closed, on the way back contact with beek approach for crossing but remained just clear of the airspace.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-17-LXV-AFI-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 17-05-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/05/2025
Piloot:         RIK VANDEN BOER
Zweefvliegtuig: D-KDET
Toestel type:   JS-3-18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: afi
Logger file:    2025-05-17-LXV-AFI-01.IGC
Motor detectie: RPM

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 09:29:14
Duurvlucht     : 09:20:29
Vrije vlucht   :  789.6 km
Fasttrack      :  104.0 kmh
Opgegeven proef:  564.7 km
Driehoek       :  448.3 km
Hoogtewinst    : 1581.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.231'N   5°22.141'E
    tijd: 07:46:16 UTC
    alti: -25 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°57.021'N   5°19.299'E = 236° 4.0 km van vertrek
    tijd: 07:55:00 UTC
    alti: 1225 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.234'N   5°22.611'E =  89° 0.5 km van vertrek
    tijd: 17:15:30 UTC
    alti: -4 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 09:29:14
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.021'N   5°19.299'E  @ 07:55:00 UTC,  1225 m
    punt 1:  52°32.715'N   7°57.752'E  @ 10:51:44 UTC,   533 m
    punt 2:  52°23.761'N   7°46.360'E  @ 11:21:59 UTC,  1154 m
    punt 3:  52°02.452'N   5°33.591'E  @ 13:04:31 UTC,  1025 m
    punt 4:  52°07.617'N   7°11.479'E  @ 14:24:23 UTC,  1664 m
    punt 5:  52°16.256'N   7°37.694'E  @ 14:45:58 UTC,  1254 m
    Finish:  50°58.344'N   5°21.954'E  @ 17:13:23 UTC,   201 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  254.4 km  45° @  86.4 km/h
    been 2:   21.0 km 218° @  41.7 km/h
    been 3:  156.3 km 256° @  91.5 km/h
    been 4:  112.2 km  84° @  84.3 km/h
    been 5:   33.9 km  62° @  94.2 km/h
    been 6:  213.1 km 228° @  86.7 km/h
Afgelegde afstand:                   791.0 km
Duur:                                09:18:23
Gemiddelde snelheid:                 85.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.3 km
Starthoogte:                         1225.0 m
Finishhoogte:                        201.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          1024 m
Totale score afstand:                789.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°15.945'N   5°56.213'E =  50° 51.6 km van vertrek
    tijd:    08:56:15 UTC
    alti:    1107 m
Finishpunt
    pos.:    52°28.057'N   7°59.218'E =  46° 245.9 km van vertrek
    tijd:    10:56:16 UTC
    alti:    263 m
Grootste afstand in 2 uur: 208.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   104.0 km/h
Hoogteverlies:             844 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1010.8 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  BERSENBRUCK      52°33.100'N   7°57.300'E   250.4 km  44°
    punt 2:  VEENENDAAL       52°02.500'N   5°33.300'E   173.3 km 252°
    punt 3:  BRAMSCHE         52°23.700'N   8°02.300'E   174.2 km  76°
    punt 4:  ZUTENDAAL AERO   50°56.950'N   5°35.550'E   233.4 km 227°
    punt 5:  PRINSENBEEK      51°36.003'N   4°42.321'E    95.3 km 320°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    84.2 km 146°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 07:56:37 UTC,   989 m
    punt 1:  BERSENBRUCK      @ 10:51:30 UTC,   587 m :  249.9 km   85.7 km/h
    punt 2:  VEENENDAAL       @ 13:04:29 UTC,  1032 m :  172.3 km   77.7 km/h
    punt 3:  BRAMSCHE         niet gerond
    afbreekpunt: 52°16.244'N   7°37.707'E  @ 14:45:57 UTC, 1256 m : 142.5 km 84.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        564.7 km
Duur van de proef:        06:49:20
Gemiddelde snelheid:      82.8 km/h
Start hoogte:             978 m
Hoogte passeren start:    989 m
Hoogte aan break-punt:    1256 m
Hoogteverlies over proef: -278 m
Totale score afstand:     564.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  125.5 km
Been 1:  197.2 km
Been 2:  125.5 km
Totaal:  448.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 07:55:00 UTC
    einde: 17:15:29 UTC
    duur:  09:20:29

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     236 m @ 10:56:06 UTC
    hoog punt:    1817 m @ 16:49:05 UTC
    hoogtewinst:  1581 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:04:28  bearing 30.0°
    Tweede punt: 17:00:52  bearing 86.4°
    Totale hoek: 56.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 15002

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs