BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-05-2025 -- Hugo JANSEN -- 1799,6 punten

Database gegevens:

Datum: 17-05-2025 Type proef: OP
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 455.9 km Score: 1799,6 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Tot Nordhorn ging het vrij goed, maar net daarna trokken ze er de gordijnen dicht. Een half uur zitten vechten om hoger te geraken... Om 17:45 was het ten westen van de Eindhoven CTR compleet blauw en nagenoeg dood. Spijtig, op SkySight hadden ze het daar anders voorspeld.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

NL XPDR 7000, Niederrhein XPDR 6101-119.110, Para Stadtlohn 119.205 niet actief, crossing Volkel CTR approved Dutch Mil 132.350

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-17-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 17-05-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd
312 Declaratie na begin van vlucht

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/05/2025
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2025-05-17-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:05:34
Duurvlucht     : 06:28:53
Vrije vlucht   :  469.7 km
Fasttrack      :   82.6 kmh
Opgegeven proef:  455.9 km
Hoogtewinst    : 1373.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.561'N   4°57.089'E
    tijd: 09:09:02 UTC
    alti: -21 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°24.842'N   4°59.777'E =  53° 3.9 km van vertrek
    tijd: 09:11:23 UTC
    alti: 506 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.522'N   4°56.891'E = 252° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:14:36 UTC
    alti: -12 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:05:34
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 14.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°25.172'N   4°57.128'E  @ 09:20:01 UTC,  1166 m
    punt 1:  50°59.375'N   5°21.249'E  @ 09:52:24 UTC,  1211 m
    punt 2:  51°34.241'N   6°41.880'E  @ 11:22:21 UTC,  1274 m
    punt 3:  52°27.987'N   7°11.405'E  @ 12:49:52 UTC,  1061 m
    punt 4:  51°45.824'N   6°51.755'E  @ 13:57:20 UTC,  1199 m
    punt 5:  51°46.625'N   5°33.217'E  @ 15:30:40 UTC,  1267 m
    Finish:  51°52.947'N   5°15.612'E  @ 15:45:25 UTC,   665 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   55.5 km 149° @ 102.8 km/h
    been 2:  113.9 km  55° @  76.0 km/h
    been 3:  105.2 km  18° @  72.1 km/h
    been 4:   81.3 km 196° @  72.3 km/h
    been 5:   90.4 km 271° @  58.1 km/h
    been 6:   23.4 km 300° @  95.1 km/h
Afgelegde afstand:                   469.7 km
Duur:                                06:25:24
Gemiddelde snelheid:                 73.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 58.5 km
Starthoogte:                         1157.0 m
Finishhoogte:                        665.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          492 m
Totale score afstand:                469.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°24.900'N   4°57.793'E =  18° 2.6 km van vertrek
    tijd:    09:19:24 UTC
    alti:    1196 m
Finishpunt
    pos.:    51°32.151'N   6°38.819'E =  82° 118.9 km van vertrek
    tijd:    11:19:25 UTC
    alti:    1316 m
Grootste afstand in 2 uur: 165.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    82.6 km/h
Hoogteverlies:             -120 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 512.8 km  GELDIG
    vertrek:                         0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO            51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  ZONHOVEN               51°00.728'N   5°22.287'E    51.6 km 147°
    punt 2:  DINSLAKEN KOELTORENS   51°34.720'N   6°41.120'E   111.2 km  55°
    punt 3:  NORDHORN-LINGEN AERO   52°27.500'N   7°11.110'E   103.7 km  19°
    punt 4:  RAESFELD               51°46.092'N   6°50.992'E    80.2 km 197°
    punt 5:  DEIL                   51°51.410'N   5°13.630'E   112.3 km 276°
    finish:  WEELDE AERO            51°24.050'N   4°58.130'E    53.8 km 199°
    landing:                         0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO            @ 09:21:01 UTC,  1026 m
    punt 1:  ZONHOVEN               @ 09:52:56 UTC,  1198 m :   51.6 km   97.0 km/h
    punt 2:  DINSLAKEN KOELTORENS   @ 11:22:19 UTC,  1285 m :  111.2 km   74.7 km/h
    punt 3:  NORDHORN-LINGEN AERO   @ 12:50:07 UTC,  1047 m :  103.7 km   70.9 km/h
    punt 4:  RAESFELD               @ 13:58:03 UTC,  1160 m :   80.2 km   70.8 km/h
    punt 5:  DEIL                   niet gerond
    afbreekpunt: 51°52.380'N   5°15.841'E  @ 15:44:48 UTC, 702 m : 109.2 km 61.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        455.9 km
Duur van de proef:        06:23:47
Gemiddelde snelheid:      71.3 km/h
Start hoogte:             1026 m
Hoogte passeren start:    1026 m
Hoogte aan break-punt:    702 m
Hoogteverlies over proef: 324 m
Totale score afstand:     455.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:19:24 UTC
    einde: 15:48:17 UTC
    duur:  06:28:53

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     358 m @ 14:18:47 UTC
    hoog punt:    1731 m @ 14:48:57 UTC
    hoogtewinst:  1373 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:52:27  bearing 80.5°
    Tweede punt: 15:45:24  bearing 26.0°
    Totale hoek: -54.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 10798

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs