BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-05-2025 -- Wim AKKERMANS -- 2920,7 punten

Database gegevens:

Datum: 17-05-2025 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3M 18m Immatriculatie: D-KWGY
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Wim AKKERMANS Club: KACK
Afstand: 890.8 km Score: 2920,7 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

In contact with DM, Gilze en Deelen closed. R9 ACTIVE. Paradrop Teuge, opgeroepen. Crossing Dortmund approved above 2500ft. Crossing Beek approved. Uitluisteren Niederrhein met sq.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-17-LXV-B0J-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 17-05-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/05/2025
Piloot:         WIM AKKERMANS
Zweefvliegtuig: D-KWGY
Toestel type:   VENTUS 3M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: b0j
Logger file:    2025-05-17-LXV-B0J-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 10:08:27
Duurvlucht     : 09:55:05
Vrije vlucht   :  890.8 km
Fasttrack      :  109.5 kmh
Opgegeven proef:  346.7 km
Driehoek       :  585.4 km
Hoogtewinst    : 1492.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.754'N   5°12.882'E
    tijd: 07:46:03 UTC
    alti: -24 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°17.936'N   4°59.103'E = 310° 20.8 km van vertrek
    tijd: 07:59:25 UTC
    alti: 1608 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.789'N   5°13.033'E =  70° 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:54:30 UTC
    alti: -6 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 10:08:27
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 13.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°17.936'N   4°59.103'E  @ 07:59:25 UTC,  1608 m
    punt 1:  52°28.221'N   6°19.492'E  @ 09:57:07 UTC,   673 m
    punt 2:  51°13.640'N   8°10.881'E  @ 11:50:07 UTC,  1412 m
    punt 3:  51°18.302'N   4°50.481'E  @ 14:07:18 UTC,  1288 m
    punt 4:  51°50.447'N   6°45.279'E  @ 15:52:04 UTC,  1400 m
    punt 5:  51°00.283'N   5°34.887'E  @ 17:13:00 UTC,  1329 m
    Finish:  51°16.556'N   5°08.650'E  @ 17:47:42 UTC,   561 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  159.7 km  35° @  81.4 km/h
    been 2:  188.4 km 137° @ 100.0 km/h
    been 3:  233.3 km 273° @ 102.0 km/h
    been 4:  145.4 km  65° @  83.3 km/h
    been 5:  123.7 km 222° @  91.7 km/h
    been 6:   43.0 km 315° @  74.3 km/h
Afgelegde afstand:                   893.4 km
Duur:                                09:48:17
Gemiddelde snelheid:                 91.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 20.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.8 km
Starthoogte:                         1608.0 m
Finishhoogte:                        561.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          1047 m
Totale score afstand:                890.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°38.770'N   7°39.790'E =  72° 178.1 km van vertrek
    tijd:    11:18:29 UTC
    alti:    1394 m
Finishpunt
    pos.:    51°06.273'N   5°54.050'E = 100° 48.7 km van vertrek
    tijd:    13:18:29 UTC
    alti:    1098 m
Grootste afstand in 2 uur: 219.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   109.5 km/h
Hoogteverlies:             296 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1012.9 km  GELDIG
    vertrek:                        0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   TURNHOUT KERK         51°19.451'N   4°56.651'E
    punt 1:  SAL FIN SALLAND       52°28.132'N   6°20.002'E   159.3 km  36°
    punt 2:  HERBSTEIN BF          50°33.198'N   9°21.250'E   298.9 km 134°
    punt 3:  GIVET PONT MAAS       50°08.133'N   4°49.632'E   325.5 km 264°
    punt 4:  DUEREN HUERTGENWALD   50°41.631'N   6°25.105'E   129.0 km  61°
    finish:  KEI FIN KEIHEUVE      51°10.851'N   5°13.213'E   100.1 km 303°
    landing:                        0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   TURNHOUT KERK         @ 08:01:49 UTC,  1446 m
    punt 1:  SAL FIN SALLAND       @ 09:57:26 UTC,   633 m :  159.3 km   82.6 km/h
    punt 2:  HERBSTEIN BF          niet gerond
    afbreekpunt: 51°13.600'N   8°10.846'E  @ 11:50:09 UTC, 1402 m : 187.5 km 99.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        346.7 km
Duur van de proef:        03:48:20
Gemiddelde snelheid:      91.1 km/h
Start hoogte:             1446 m
Hoogte passeren start:    1446 m
Hoogte aan break-punt:    1402 m
Hoogteverlies over proef: 44 m
Totale score afstand:     346.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  187.9 km
Been 1:  232.5 km
Been 2:  164.9 km
Totaal:  585.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 07:59:25 UTC
    einde: 17:54:30 UTC
    duur:  09:55:05

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     391 m @ 09:19:23 UTC
    hoog punt:    1883 m @ 12:54:53 UTC
    hoogtewinst:  1492 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 08:50:25  bearing 28.6°
    Tweede punt: 12:57:05  bearing 86.6°
    Totale hoek: 57.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 15797

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs