BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-05-2025 -- Michiel HAEMELS & LODE VOS -- 1854,9 punten

Database gegevens:

Datum: 17-05-2025 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus XLT Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Michiel HAEMELS Club: ALB
Afstand: 524 km Score: 1854,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: LODE VOS
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Late start maar dat maakte het niet minder leuk, integendeel! Eerste keer overland DUO als PIC, voor herhaling vatbaar! Opgegeven proef toch maar afgebroken, moesten nog 80km door naar het noorden, maar daar was het al bijna helemaal toegetrokken. Dan maar onder de goede straten spelen in de kempen :) Thanks Lode!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR7000 in NL, XPDR6101 + listening watch 119.110 Niederrhein, Beek app 123.980 all crossings approved. Gilze not active, Genk paradrop listening watch

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-17-NAV-9FC-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 17-05-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/05/2025
Piloot:         MICHIEL HAEMELS
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT    Klasse: TWEEZITTER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 9fc
Logger file:    2025-05-17-NAV-9FC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:16:18
Duurvlucht     : 06:05:20
Vrije vlucht   :  524.0 km
Fasttrack      :  102.6 kmh
Opgegeven proef:  104.1 km
Driehoek       :  306.9 km
Hoogtewinst    : 1145.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.232'N   5°22.054'E
    tijd: 10:55:21 UTC
    alti: -15 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.285'N   5°22.893'E =  84° 1.0 km van vertrek
    tijd: 10:56:02 UTC
    alti: 377 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.234'N   5°22.543'E =  90° 0.6 km van vertrek
    tijd: 17:11:39 UTC
    alti: -3 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 06:16:18
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.101'N   5°21.747'E  @ 11:09:33 UTC,  1214 m
    punt 1:  51°37.043'N   6°27.493'E  @ 12:22:01 UTC,  1311 m
    punt 2:  50°55.793'N   5°25.767'E  @ 13:17:56 UTC,  1306 m
    punt 3:  51°32.510'N   4°50.601'E  @ 14:13:30 UTC,  1248 m
    punt 4:  50°54.606'N   5°30.258'E  @ 15:05:19 UTC,  1696 m
    punt 5:  51°24.997'N   4°55.653'E  @ 15:54:51 UTC,  1237 m
    Finish:  50°51.902'N   5°41.100'E  @ 16:47:59 UTC,  1393 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  105.1 km  46° @  87.1 km/h
    been 2:  104.9 km 224° @ 112.6 km/h
    been 3:   79.4 km 329° @  85.8 km/h
    been 4:   84.1 km 147° @  97.4 km/h
    been 5:   69.3 km 325° @  83.9 km/h
    been 6:   81.1 km 139° @  91.6 km/h
Afgelegde afstand:                   524.0 km
Duur:                                05:38:26
Gemiddelde snelheid:                 92.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 25.2 km
Starthoogte:                         803.0 m
Finishhoogte:                        1393.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -590 m
Totale score afstand:                524.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°35.457'N   6°21.519'E =  45° 97.7 km van vertrek
    tijd:    12:27:45 UTC
    alti:    1661 m
Finishpunt
    pos.:    51°18.638'N   4°59.636'E = 326° 46.0 km van vertrek
    tijd:    14:27:45 UTC
    alti:    853 m
Grootste afstand in 2 uur: 205.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   102.6 km/h
Hoogteverlies:             808 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 499.6 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  AHAUS            52°03.190'N   7°03.870'E   168.2 km  43°
    punt 2:  ALKEN            50°52.370'N   5°18.256'E   179.5 km 224°
    punt 3:  CHAAM            51°30.157'N   4°51.499'E    76.7 km 336°
    finish:  HASSELT ZO       50°54.150'N   5°21.350'E    75.3 km 152°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 11:10:05 UTC,  1238 m
    punt 1:  AHAUS            niet gerond
    afbreekpunt: 51°37.043'N   6°27.493'E  @ 12:22:01 UTC, 1311 m : 104.1 km 86.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        104.1 km
Duur van de proef:        01:11:56
Gemiddelde snelheid:      86.9 km/h
Start hoogte:             803 m
Hoogte passeren start:    1238 m
Hoogte aan break-punt:    1311 m
Hoogteverlies over proef: -508 m
Totale score afstand:     104.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  112.1 km
Been 1:   95.4 km
Been 2:   99.4 km
Totaal:  306.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:06:18 UTC
    einde: 17:11:38 UTC
    duur:  06:05:20

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     803 m @ 11:06:18 UTC
    hoog punt:    1948 m @ 15:09:44 UTC
    hoogtewinst:  1145 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:13:53  bearing 19.1°
    Tweede punt: 16:47:57  bearing 92.3°
    Totale hoek: 73.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 5064

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs