Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef
Database gegevens:
Datum: |
17-05-2025 |
Type proef: |
VV |
Toestel: |
ASG 29 E 18m |
Immatriculatie: |
DKHUY |
Handicapfactor: |
121 |
Klasse: |
Motor |
Piloot: |
Dries VAN GESTEL |
Club: |
KAC |
Afstand: |
699.9 km |
Score: |
2313,7 pt |
Vertrekpunt: |
EBWE |
Wedstrijd: |
NEE |
Motorzwever: |
JA |
Copiloot: |
|
Status Proef: |
Wacht op validatie |
IGC validatie |
ok |
Opmerkingen:  | EW Serienummer: | |
Een dag waarop ik op een of andere manier de concentratie niet kon opbrengen. Of is het dat ik nog altijd niet helemaal op een lijn zit met de 29?
Dag kondigde zich aan als een goed tot zeer goede, gezien de kleurtjes op allerhande sites. Even getwijfeld om gisteren al maar te gaan monteren maar toch maar voor de optie gegaan om om 8u45 op het veld te zijn. Ja ik weet het, nog steeds laat in termen van andere clubs. Zwever was klaar voor de kac briefing om 10u, idee was om direct daarna te vertrekken. Het was 07 en dat is altijd feest in weelde, zo ook vandaag. Eerst moet er nog iemand transport doen over de 2.5km piste. Iets later in de lucht dan gepland.
Vooraf had ik ruwweg het idee om eerst zo noordelijk mogelik te gaan, en vervolgens tot aan luxemburg te vliegen. Achteraf is dat er bijna van gekomen. Het vlug toch maar enkele keerpunten erin. en tot een 8km voor het keerpunt ging het best ok. Maar daar stopte de Cu en was het duidelijk andere lucht. Even getwijfeld om het keerpunt toch maar te nemen maar uiteindelijk maar laten liggen. Vanaf daar ging om een of andere reden de concentratie volledig zoek. Mischien omdat ik toch wat twijfelde welke richitng uit te gaan, of was ik toch nog te vermoeid uit de werkweek gekomen? Eeen ding is zeker, ik ga typische te laat slapen en waar de jonge ik dat nog wel wat kon vertragen is dat tegenwoordig niet meer het geval.
Het been met de wind wat liggen dobberen en niet echt de senlheid kunnen maken. De twijfel sloeg helemaal toe bij Venlo. Eerste opgelijnt naar het zuiden, dan toch maar richting belgie om vervolgens toch maar naar het zuide te vliegen. Opnieuw voor de afstand en snelheid niet ideaal. In tegenstelling tot de voorbije weken nu wel overvloed aan Cu en in het zuiden begon het zelfs dicht te slibben. De cu werden veel breder en begonnen grote platen te vormen. Gevlogen tot achter Malmedy en daar opnieuwe de vraag wat nu. De corridor had ik vorige vlucht al gedaan en nu besloten om dit niet te doen. Achteraf gezien had dat misschien toch leuker geweest.
De terugweg behoudzaam met de grote platen. Idee was eerst nog terug wat duitsland in te gaan maar ik ging te traag en boven Venlo was een groot gat. Moeten zweven tot in belgie om lager dan voorzien aan te pikken en net buiten brogen te blijven. Het leek in belgie terug beter te worden en de hoop was om aansluiting nog te kunnen vinden, maar dat ging moeizamer dan gedacht.
Even tot bij Weelde om de loop te sluiten om vervolgens nog eens naar het zuiden te gaan. Maar daar ging de snelheid er helemaal uit. Twee keer op 350m moeten aanpikken en met 0.3 en 0.8 mezelf terug naar boven werken. Stukje achter leopoldsbrug gedraaid, en ik wist dat er 30kmu wind stond maar jammer genoeg loste de oplijning net voor mijn ogen op. de 1400m aan leopoldsbrug was niet genoeg om weelde te halen en ook niet om de 700km rond te maken. Het is me tot nu toe nog niet gelukt om 700km te doen met de 29 in belgie, wel in de alpen maar hier om een of andere reden komt het er niet uit. Toch eens voormezelf moeten nagaan hoe ik de concentratie wat kan verbeteren.
Mijn LX gaf in vlucht dat ik aan 694km zat. Weelde halen ging niet meer lukken motor dus maar tijdig gestart. Die 100m extra om de 700 te halen had nog makkelijk gelukt had ik het geweten... |
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
Transponder 7000, contact dutch mill voor gilze en deelen. RMZ twente uitsluiteren op 119.955. 6101 aan niederheim en uitluisteren 119.110. Twee keer contact beek tower voor crossing TMA.
IGC File gegevens:
155 Aantal loggerpunten gereduceerd
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 17/05/2025
Piloot: DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type: ASG 29E 18M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: aw0
Logger file: 2025-05-17-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 09:16:36
Duurvlucht : 09:03:13
Vrije vlucht : 699.9 km
Fasttrack : 104.9 kmh
Opgegeven proef: 179.4 km
Driehoek : 544.9 km
Hoogtewinst : 1321.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.561'N 4°57.089'E
tijd: 08:54:24 UTC
alti: -39 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°25.829'N 4°59.773'E = 36° 5.2 km van vertrek
tijd: 08:57:26 UTC
alti: 492 m
Landingspunt
pos.: 51°23.541'N 4°57.017'E = 246° 0.1 km van vertrek
tijd: 18:11:00 UTC
alti: -29 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 09:16:36
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 5.3 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°21.246'N 4°58.163'E @ 09:06:27 UTC, 1074 m
punt 1: 52°37.626'N 6°53.153'E @ 11:22:19 UTC, 1247 m
punt 2: 50°21.644'N 6°01.170'E @ 13:53:57 UTC, 1677 m
punt 3: 51°09.200'N 6°11.073'E @ 15:20:25 UTC, 1260 m
punt 4: 51°21.865'N 4°58.788'E @ 16:49:05 UTC, 590 m
punt 5: 51°04.733'N 5°20.380'E @ 17:38:59 UTC, 1135 m
Finish: 51°18.392'N 5°05.706'E @ 18:00:39 UTC, 179 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 193.4 km 42° @ 85.4 km/h
been 2: 259.2 km 194° @ 102.6 km/h
been 3: 88.9 km 7° @ 61.7 km/h
been 4: 87.3 km 286° @ 59.1 km/h
been 5: 40.5 km 142° @ 48.7 km/h
been 6: 30.6 km 326° @ 84.6 km/h
Afgelegde afstand: 699.9 km
Duur: 08:54:12
Gemiddelde snelheid: 78.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.9 km
Starthoogte: 488.0 m
Finishhoogte: 179.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 309 m
Totale score afstand: 699.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 52°15.579'N 6°52.644'E = 53° 164.1 km van vertrek
tijd: 11:45:39 UTC
alti: 1211 m
Finishpunt
pos.: 50°26.995'N 6°01.489'E = 144° 129.2 km van vertrek
tijd: 13:45:40 UTC
alti: 1445 m
Grootste afstand in 2 uur: 209.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 104.9 km/h
Hoogteverlies: -234 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 638.7 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: RAVELS 51°21.550'N 4°59.350'E
punt 1: COEVORDEN 52°39.500'N 6°42.900'E 186.9 km 39°
punt 2: EUPEN DAM 50°37.060'N 6°05.470'E 231.1 km 191°
punt 3: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 117.5 km 318°
punt 4: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E 51.6 km 147°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 51.6 km 327°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: RAVELS @ 09:07:09 UTC, 911 m
punt 1: COEVORDEN niet gerond
afbreekpunt: 52°35.472'N 6°42.873'E @ 11:11:21 UTC, 968 m : 179.4 km 86.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 179.4 km
Duur van de proef: 02:04:12
Gemiddelde snelheid: 86.7 km/h
Start hoogte: 488 m
Hoogte passeren start: 911 m
Hoogte aan break-punt: 968 m
Hoogteverlies over proef: -480 m
Totale score afstand: 179.4 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 152.6 km
Been 1: 239.7 km
Been 2: 152.6 km
Totaal: 544.9 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 08:57:26 UTC
einde: 18:00:39 UTC
duur: 09:03:13
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 488 m @ 08:57:31 UTC
hoog punt: 1809 m @ 13:58:20 UTC
hoogtewinst: 1321 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 09:35:40 bearing 26.5°
Tweede punt: 13:54:00 bearing 118.5°
Totale hoek: 92.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 13533
Deze proef wissen uit de database Deze proef wijzigen Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...
|