BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-05-2025 -- Tom SEGERS & BRYAN STINEKENS -- 387,8 punten

Database gegevens:

Datum: 17-05-2025 Type proef: VV
Toestel: G 103 Twin 2 Immatriculatie: D-6397
Handicapfactor: 92 Klasse: Club
Piloot: Tom SEGERS Club: ALB
Afstand: 89.2 km Score: 387,8 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: BRYAN STINEKENS
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-17-NAV-98Z-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 17-05-2025



IGC File gegevens:

200 Driehoek: geen gesloten segment gevonden

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/05/2025
Piloot:         TOM SEGERS
Zweefvliegtuig: D-6397
Toestel type:   TWIN ASTIR II    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 98z
Logger file:    2025-05-17-NAV-98Z-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:06:31
Duurvlucht     : 02:05:51
Vrije vlucht   :   89.2 km
Fasttrack      :   49.3 kmh
Hoogtewinst    : 1312.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.233'N   5°22.050'E
    tijd: 09:13:25 UTC
    alti: -21 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.292'N   5°22.895'E =  84° 1.0 km van vertrek
    tijd: 09:14:05 UTC
    alti: 397 m
Landingspunt 
    pos.: 51°20.322'N   4°30.211'E = 305° 72.8 km van vertrek
    tijd: 11:19:56 UTC
    alti: -50 m
Afstand take-off tot landing: 72.8
Totale vluchtduur: 02:06:31
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
    Start :  50°54.266'N   5°19.360'E  @ 09:39:36 UTC,  1461 m
    punt 1:  51°04.601'N   5°14.333'E  @ 10:02:34 UTC,  1427 m
    punt 2:  51°13.942'N   5°00.396'E  @ 10:26:20 UTC,  1276 m
    punt 3:  51°23.421'N   4°50.839'E  @ 10:42:28 UTC,   926 m
    Finish:  51°20.322'N   4°30.211'E  @ 11:19:56 UTC,   -50 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.0 km 343° @  52.4 km/h
    been 2:   23.8 km 317° @  60.0 km/h
    been 3:   20.8 km 328° @  77.3 km/h
    been 4:   24.6 km 257° @  39.4 km/h
Afgelegde afstand:                   89.2 km
Duur:                                01:40:20
Gemiddelde snelheid:                 53.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 73.0 km
Starthoogte:                         281.0 m
Finishhoogte:                        -50.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          331 m
Totale score afstand:                89.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°58.298'N   5°24.313'E =  87° 2.7 km van vertrek
    tijd:    09:19:35 UTC
    alti:    392 m
Finishpunt
    pos.:    51°20.087'N   4°30.315'E = 304° 72.7 km van vertrek
    tijd:    11:19:36 UTC
    alti:    -26 m
Grootste afstand in 2 uur: 98.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    49.3 km/h
Hoogteverlies:             418 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 417.9 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT AFRIT    50°54.950'N   5°19.420'E
    punt 1:  GOOREIND DORP    51°21.433'N   4°32.650'E    73.4 km 312°
    punt 2:  GELLIK BRUG      50°52.700'N   5°36.560'E    91.7 km 125°
    punt 3:  WUUSTWEZEL       51°23.320'N   4°35.900'E    90.7 km 309°
    punt 4:  FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E    81.9 km 129°
    punt 5:  DESSEL KERK      51°14.530'N   5°06.870'E    44.8 km 322°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    35.4 km 149°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT AFRIT    @ 09:40:36 UTC,  1373 m
    punt 1:  GOOREIND DORP    @ 11:01:11 UTC,   912 m :   72.9 km   54.3 km/h
    punt 2:  GELLIK BRUG      niet gerond
    afbreekpunt: 51°18.357'N   4°34.321'E  @ 11:04:12 UTC, 532 m : 4.3 km 85.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        77.2 km
Duur van de proef:        01:23:36
Gemiddelde snelheid:      55.4 km/h
Start hoogte:             281 m
Hoogte passeren start:    1373 m
Hoogte aan break-punt:    532 m
Hoogteverlies over proef: -251 m
Totale score afstand:     77.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:14:05 UTC
    einde: 11:19:56 UTC
    duur:  02:05:51

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     281 m @ 09:16:01 UTC
    hoog punt:    1593 m @ 10:10:30 UTC
    hoogtewinst:  1312 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:39:38  bearing 89.4°
    Tweede punt: 11:19:56  bearing 1.6°
    Totale hoek: -87.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Driehoek: geen gesloten segment gevonden
Rekentijd 993

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs