CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef17-05-2025 -- Tom SEGERS & BRYAN STINEKENS -- 387,8 punten
200 Driehoek: geen gesloten segment gevonden Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 17/05/2025
Piloot: TOM SEGERS
Zweefvliegtuig: D-6397
Toestel type: TWIN ASTIR II Klasse: CLUB
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 98z
Logger file: 2025-05-17-NAV-98Z-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:06:31
Duurvlucht : 02:05:51
Vrije vlucht : 89.2 km
Fasttrack : 49.3 kmh
Hoogtewinst : 1312.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.233'N 5°22.050'E
tijd: 09:13:25 UTC
alti: -21 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.292'N 5°22.895'E = 84° 1.0 km van vertrek
tijd: 09:14:05 UTC
alti: 397 m
Landingspunt
pos.: 51°20.322'N 4°30.211'E = 305° 72.8 km van vertrek
tijd: 11:19:56 UTC
alti: -50 m
Afstand take-off tot landing: 72.8
Totale vluchtduur: 02:06:31
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
Start : 50°54.266'N 5°19.360'E @ 09:39:36 UTC, 1461 m
punt 1: 51°04.601'N 5°14.333'E @ 10:02:34 UTC, 1427 m
punt 2: 51°13.942'N 5°00.396'E @ 10:26:20 UTC, 1276 m
punt 3: 51°23.421'N 4°50.839'E @ 10:42:28 UTC, 926 m
Finish: 51°20.322'N 4°30.211'E @ 11:19:56 UTC, -50 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.0 km 343° @ 52.4 km/h
been 2: 23.8 km 317° @ 60.0 km/h
been 3: 20.8 km 328° @ 77.3 km/h
been 4: 24.6 km 257° @ 39.4 km/h
Afgelegde afstand: 89.2 km
Duur: 01:40:20
Gemiddelde snelheid: 53.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 73.0 km
Starthoogte: 281.0 m
Finishhoogte: -50.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 331 m
Totale score afstand: 89.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°58.298'N 5°24.313'E = 87° 2.7 km van vertrek
tijd: 09:19:35 UTC
alti: 392 m
Finishpunt
pos.: 51°20.087'N 4°30.315'E = 304° 72.7 km van vertrek
tijd: 11:19:36 UTC
alti: -26 m
Grootste afstand in 2 uur: 98.6 km
Beste snelheid in 2 uur: 49.3 km/h
Hoogteverlies: 418 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 417.9 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT AFRIT 50°54.950'N 5°19.420'E
punt 1: GOOREIND DORP 51°21.433'N 4°32.650'E 73.4 km 312°
punt 2: GELLIK BRUG 50°52.700'N 5°36.560'E 91.7 km 125°
punt 3: WUUSTWEZEL 51°23.320'N 4°35.900'E 90.7 km 309°
punt 4: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E 81.9 km 129°
punt 5: DESSEL KERK 51°14.530'N 5°06.870'E 44.8 km 322°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 35.4 km 149°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT AFRIT @ 09:40:36 UTC, 1373 m
punt 1: GOOREIND DORP @ 11:01:11 UTC, 912 m : 72.9 km 54.3 km/h
punt 2: GELLIK BRUG niet gerond
afbreekpunt: 51°18.357'N 4°34.321'E @ 11:04:12 UTC, 532 m : 4.3 km 85.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 77.2 km
Duur van de proef: 01:23:36
Gemiddelde snelheid: 55.4 km/h
Start hoogte: 281 m
Hoogte passeren start: 1373 m
Hoogte aan break-punt: 532 m
Hoogteverlies over proef: -251 m
Totale score afstand: 77.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:14:05 UTC
einde: 11:19:56 UTC
duur: 02:05:51
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 281 m @ 09:16:01 UTC
hoog punt: 1593 m @ 10:10:30 UTC
hoogtewinst: 1312 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 09:39:38 bearing 89.4°
Tweede punt: 11:19:56 bearing 1.6°
Totale hoek: -87.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Driehoek: geen gesloten segment gevonden
Rekentijd 993
| |||||||||||||||||||||