CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef17-05-2025 -- Joris GERNAEY & DIEDERICK JOOSTEN -- 1004,0 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 17/05/2025
Piloot: JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1496
Toestel type: ARCUS M Klasse: OPEN
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: b1e
Logger file: 2025-05-17-LXV-B1E-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 07:07:39
Duurvlucht : 03:48:38
Vrije vlucht : 301.2 km
Fasttrack : 102.0 kmh
Opgegeven proef: 168.9 km
Hoogtewinst : 1286.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EHZZ Terlet BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 52°02.870'N 5°55.657'E
tijd: 09:14:37 UTC
alti: 0 m
Ontkoppelpunt
pos.: 52°03.227'N 5°54.938'E = 309° 1.1 km van vertrek
tijd: 09:15:26 UTC
alti: 445 m
Landingspunt
pos.: 52°02.899'N 5°55.641'E = 341° 0.1 km van vertrek
tijd: 16:22:16 UTC
alti: 16 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 07:07:39
Motorgebruik
aantal keren: 3
totale motortijd: 11.6 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°11.419'N 7°46.941'E @ 12:21:28 UTC, 1663 m
punt 1: 51°07.208'N 6°58.849'E @ 12:50:41 UTC, 1262 m
punt 2: 50°48.702'N 6°09.495'E @ 13:26:30 UTC, 1544 m
punt 3: 51°33.077'N 6°09.189'E @ 14:23:36 UTC, 1127 m
punt 4: 51°45.288'N 5°59.209'E @ 14:57:25 UTC, 1116 m
punt 5: 51°58.597'N 6°30.064'E @ 15:49:20 UTC, 1342 m
Finish: 52°01.070'N 6°07.280'E @ 16:07:56 UTC, 556 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 56.6 km 262° @ 116.3 km/h
been 2: 67.2 km 240° @ 112.6 km/h
been 3: 82.3 km 360° @ 86.5 km/h
been 4: 25.4 km 333° @ 45.1 km/h
been 5: 43.2 km 55° @ 49.9 km/h
been 6: 26.5 km 280° @ 85.4 km/h
Afgelegde afstand: 301.2 km
Duur: 03:46:28
Gemiddelde snelheid: 79.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 160.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.7 km
Starthoogte: 1261.0 m
Finishhoogte: 556.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 705 m
Totale score afstand: 301.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°11.483'N 7°46.855'E = 126° 159.9 km van vertrek
tijd: 12:21:34 UTC
alti: 1682 m
Finishpunt
pos.: 51°32.005'N 6°09.213'E = 165° 59.3 km van vertrek
tijd: 14:21:34 UTC
alti: 1155 m
Grootste afstand in 2 uur: 204.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 102.0 km/h
Hoogteverlies: 527 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 814.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: KONINGSWEG A50 A 52°02.313'N 5°55.862'E
punt 1: ALLENDORF/EDER 51°02.118'N 8°40.848'E 221.0 km 119°
punt 2: UTSCHEID 49°59.883'N 6°20.600'E 202.0 km 236°
punt 3: HOOGEVEEN 52°43.848'N 6°30.966'E 304.3 km 2°
finish: KONINGSWEG A50 A 52°02.313'N 5°55.862'E 86.7 km 208°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: KONINGSWEG A50 A @ 09:22:11 UTC, 543 m
punt 1: ALLENDORF/EDER niet gerond
afbreekpunt: 51°01.380'N 7°56.294'E @ 11:40:26 UTC, 1534 m : 168.9 km 73.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 168.9 km
Duur van de proef: 02:18:15
Gemiddelde snelheid: 73.3 km/h
Start hoogte: 450 m
Hoogte passeren start: 543 m
Hoogte aan break-punt: 1534 m
Hoogteverlies over proef: -1084 m
Totale score afstand: 168.9 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:19:18 UTC
einde: 16:07:56 UTC
duur: 03:48:38
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 450 m @ 09:21:23 UTC
hoog punt: 1736 m @ 10:45:24 UTC
hoogtewinst: 1286 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3474
| |||||||||||||||||||||