BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-05-2025 -- Nick FREMAU -- 2527,2 punten

Database gegevens:

Datum: 17-05-2025 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3M 18m Immatriculatie: D-KANF
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Nick FREMAU Club: BZC
Afstand: 770.8 km Score: 2527,2 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

xpdr 7000 in nl fir Xpdr 6102 en uitluisteren langen in tms Dortmund Toestemming langen om Dortmund tma te crossen Toestemming Beek app om Beek tma te crossen Toestemming Brussels Dep om Brussel tma te crossen

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-17-LXV-B39-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 17-05-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/05/2025
Piloot:         NICK FREMAU
Zweefvliegtuig: D-KANF
Toestel type:   VENTUS 3M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: b39
Logger file:    2025-05-17-LXV-B39-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 09:05:29
Duurvlucht     : 08:59:38
Vrije vlucht   :  770.8 km
Fasttrack      :  104.5 kmh
Opgegeven proef:  200.9 km
Driehoek       :  598.9 km
Hoogtewinst    : 1624.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°20.461'N   4°30.254'E
    tijd: 08:17:07 UTC
    alti: -45 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°19.986'N   4°29.065'E = 237° 1.6 km van vertrek
    tijd: 08:22:57 UTC
    alti: 904 m
Landingspunt 
    pos.: 51°20.655'N   4°30.159'E = 343° 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:22:36 UTC
    alti: -33 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 09:05:29
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 5.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°19.986'N   4°29.065'E  @ 08:22:57 UTC,   904 m
    punt 1:  52°36.650'N   6°51.127'E  @ 11:07:07 UTC,   939 m
    punt 2:  51°20.495'N   7°39.140'E  @ 12:44:09 UTC,  1691 m
    punt 3:  51°19.237'N   8°00.453'E  @ 12:57:50 UTC,  1413 m
    punt 4:  50°20.961'N   6°01.489'E  @ 14:51:53 UTC,  1866 m
    punt 5:  50°40.230'N   6°26.534'E  @ 15:28:41 UTC,  1737 m
    Finish:  51°20.650'N   4°30.162'E  @ 17:22:35 UTC,   -33 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  216.0 km  48° @  79.0 km/h
    been 2:  151.5 km 158° @  93.7 km/h
    been 3:   24.9 km  95° @ 109.0 km/h
    been 4:  176.6 km 233° @  92.9 km/h
    been 5:   46.4 km  39° @  75.7 km/h
    been 6:  155.4 km 300° @  81.9 km/h
Afgelegde afstand:                   770.8 km
Duur:                                08:59:38
Gemiddelde snelheid:                 85.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         904.0 m
Finishhoogte:                        -33.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          937 m
Totale score afstand:                770.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°42.332'N   7°10.290'E =  77° 189.5 km van vertrek
    tijd:    12:13:47 UTC
    alti:    1557 m
Finishpunt
    pos.:    50°44.253'N   6°22.372'E = 116° 147.2 km van vertrek
    tijd:    14:13:47 UTC
    alti:    1400 m
Grootste afstand in 2 uur: 209.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   104.5 km/h
Hoogteverlies:             157 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 678.5 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BRASSCHAAT         51°20.686'N   4°30.140'E
    punt 1:  SCHEEMDA A7 AB04   53°11.116'N   6°58.548'E   265.4 km  38°
    punt 2:  STOLBERG DIEPENL   50°46.233'N   6°16.927'E   272.9 km 190°
    finish:  BRASSCHAAT         51°20.686'N   4°30.140'E   140.2 km 298°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BRASSCHAAT         @ 08:24:07 UTC,   764 m
    punt 1:  SCHEEMDA A7 AB04   niet gerond
    afbreekpunt: 52°36.661'N   6°51.053'E  @ 11:07:05 UTC, 941 m : 200.9 km 74.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        200.9 km
Duur van de proef:        02:42:58
Gemiddelde snelheid:      74.0 km/h
Start hoogte:             764 m
Hoogte passeren start:    764 m
Hoogte aan break-punt:    941 m
Hoogteverlies over proef: -177 m
Totale score afstand:     200.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  214.8 km
Been 1:  168.6 km
Been 2:  215.5 km
Totaal:  598.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:22:57 UTC
    einde: 17:22:35 UTC
    duur:  08:59:38

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     371 m @ 09:40:59 UTC
    hoog punt:    1995 m @ 15:10:15 UTC
    hoogtewinst:  1624 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 08:22:57  bearing 360.0°
    Tweede punt: 14:51:53  bearing 118.9°
    Totale hoek: 118.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 14365

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs