BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-05-2025 -- Tom CONINGS -- 2182,1 punten

Database gegevens:

Datum: 19-05-2025 Type proef: VV
Toestel: LS 8 18m Immatriculatie: D-7940
Handicapfactor: 114 Klasse: Open/Ren
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 621.9 km Score: 2182,1 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB closed on departure, EHBK crossing approved, contact Langen for paradrop zones. KB 4500ft approved on return

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-19-LXV-8I2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 19-05-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/05/2025
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8i2
Logger file:    2025-05-19-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:10:26
Duurvlucht     : 07:06:58
Vrije vlucht   :  621.9 km
Fasttrack      :  110.1 kmh
Opgegeven proef:  383.3 km
Driehoek       :  475.3 km
Hoogtewinst    : 1462.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.236'N   5°22.207'E
    tijd: 09:01:41 UTC
    alti: -31 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.059'N   5°23.710'E =  49° 2.3 km van vertrek
    tijd: 09:05:08 UTC
    alti: 606 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.214'N   5°22.745'E =  94° 0.6 km van vertrek
    tijd: 16:12:07 UTC
    alti: -8 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 07:10:26
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°59.113'N   5°22.927'E  @ 09:10:27 UTC,  1032 m
    punt 1:  50°13.045'N   6°45.125'E  @ 10:49:14 UTC,  1556 m
    punt 2:  50°38.879'N   8°35.261'E  @ 12:10:09 UTC,  1671 m
    punt 3:  50°45.391'N   6°07.118'E  @ 13:58:39 UTC,  1624 m
    punt 4:  51°26.196'N   6°10.047'E  @ 14:58:15 UTC,  1229 m
    punt 5:  51°12.438'N   5°10.854'E  @ 15:56:57 UTC,  1197 m
    Finish:  50°58.214'N   5°22.737'E  @ 16:12:06 UTC,    -8 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  129.2 km 131° @  78.5 km/h
    been 2:  138.9 km  69° @ 103.0 km/h
    been 3:  174.8 km 275° @  96.7 km/h
    been 4:   75.7 km   3° @  76.2 km/h
    been 5:   73.4 km 250° @  75.0 km/h
    been 6:   29.8 km 152° @ 118.0 km/h
Afgelegde afstand:                   621.9 km
Duur:                                07:01:39
Gemiddelde snelheid:                 88.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte:                         594.0 m
Finishhoogte:                        -8.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          602 m
Totale score afstand:                621.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°13.077'N   6°45.411'E = 130° 129.0 km van vertrek
    tijd:    10:49:26 UTC
    alti:    1571 m
Finishpunt
    pos.:    50°27.320'N   7°28.572'E = 110° 159.4 km van vertrek
    tijd:    12:49:27 UTC
    alti:    1656 m
Grootste afstand in 2 uur: 220.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   110.1 km/h
Hoogteverlies:             -85 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 766.2 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT     50°58.206'N   5°22.504'E
    punt 1:  DAUN TV 3202FT S   50°13.119'N   6°45.045'E   128.4 km 130°
    punt 2:  GIESSEN DUENSBER   50°39.046'N   8°34.819'E   138.6 km  69°
    punt 3:  PRUEM A60 BAB004   50°10.502'N   6°23.395'E   164.4 km 252°
    punt 4:  WEHR A61 BAB033    50°24.511'N   7°14.235'E    65.7 km  66°
    punt 5:  ULICOTEN           51°27.292'N   4°51.234'E   204.0 km 306°
    finish:  HASSELT KIEWIT     50°58.206'N   5°22.504'E    65.1 km 146°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT     @ 09:11:42 UTC,  1075 m
    punt 1:  DAUN TV 3202FT S   @ 10:49:19 UTC,  1562 m :  128.4 km   78.9 km/h
    punt 2:  GIESSEN DUENSBER   @ 12:10:20 UTC,  1657 m :  138.6 km  102.6 km/h
    punt 3:  PRUEM A60 BAB004   niet gerond
    afbreekpunt: 50°34.132'N   6°40.155'E  @ 13:24:40 UTC, 1686 m : 116.3 km 93.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        383.3 km
Duur van de proef:        04:12:58
Gemiddelde snelheid:      90.9 km/h
Start hoogte:             594 m
Hoogte passeren start:    1075 m
Hoogte aan break-punt:    1686 m
Hoogteverlies over proef: -1092 m
Totale score afstand:     383.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  133.1 km
Been 1:  209.1 km
Been 2:  133.1 km
Totaal:  475.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:05:08 UTC
    einde: 16:12:06 UTC
    duur:  07:06:58

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     594 m @ 09:05:37 UTC
    hoog punt:    2056 m @ 12:13:55 UTC
    hoogtewinst:  1462 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:49:12  bearing 114.5°
    Tweede punt: 15:56:53  bearing 54.7°
    Totale hoek: -59.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 9332

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs