BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-05-2025 -- Jelle VANDEBEECK & MAXIM SPAAS -- 1937,8 punten

Database gegevens:

Datum: 17-05-2025 Type proef: VV
Toestel: Janus CT RG Immatriculatie: OO-KDB
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Jelle VANDEBEECK Club: BZC
Afstand: 523.2 km Score: 1937,8 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: MAXIM SPAAS
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Onderuitgezakt en laten whoopen door de zeebries

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 in NL / Contact DutchMIL for crossing Deelen CTR and Gilze CTR / XPDR 6101 and contact Langen in Niederheim

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-17-NAV-FIC-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 17-05-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd
300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/05/2025
Piloot:         JELLE VANDEBEECK
Zweefvliegtuig: OO-KDB
Toestel type:   JANUS CT    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: fic
Logger file:    2025-05-17-NAV-FIC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:32:18
Duurvlucht     : 06:15:19
Vrije vlucht   :  523.2 km
Fasttrack      :   94.4 kmh
Hoogtewinst    : 1412.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°20.219'N   4°30.334'E
    tijd: 08:59:43 UTC
    alti: -36 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°20.745'N   4°30.108'E = 345° 1.0 km van vertrek
    tijd: 09:00:25 UTC
    alti: 437 m
Landingspunt 
    pos.: 51°20.371'N   4°30.374'E =   9° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:32:01 UTC
    alti: -27 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:32:18
Motorgebruik
    aantal keren: 3
    totale motortijd: 26.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°20.406'N   4°29.374'E  @ 09:05:13 UTC,   914 m
    punt 1:  52°13.202'N   7°05.740'E  @ 11:27:27 UTC,   909 m
    punt 2:  51°20.358'N   5°45.385'E  @ 12:57:51 UTC,  1400 m
    punt 3:  51°30.354'N   6°13.372'E  @ 13:23:43 UTC,  1153 m
    punt 4:  51°16.080'N   5°50.693'E  @ 13:53:51 UTC,  1630 m
    punt 5:  51°20.873'N   4°48.158'E  @ 14:49:32 UTC,   925 m
    Finish:  51°11.207'N   5°14.833'E  @ 15:13:29 UTC,   512 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  204.8 km  60° @  86.4 km/h
    been 2:  134.7 km 224° @  89.4 km/h
    been 3:   37.4 km  60° @  86.7 km/h
    been 4:   37.3 km 225° @  74.3 km/h
    been 5:   73.2 km 277° @  78.9 km/h
    been 6:   35.8 km 120° @  89.8 km/h
Afgelegde afstand:                   523.2 km
Duur:                                06:08:16
Gemiddelde snelheid:                 85.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 54.4 km
Starthoogte:                         437.0 m
Finishhoogte:                        512.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -75 m
Totale score afstand:                523.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°10.699'N   6°37.942'E =  57° 174.1 km van vertrek
    tijd:    11:08:24 UTC
    alti:    1286 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.615'N   6°03.616'E =  86° 108.5 km van vertrek
    tijd:    13:08:25 UTC
    alti:    1172 m
Grootste afstand in 2 uur: 188.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    94.4 km/h
Hoogteverlies:             114 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:00:25 UTC
    einde: 15:15:44 UTC
    duur:  06:15:19

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     430 m @ 10:13:26 UTC
    hoog punt:    1842 m @ 12:42:54 UTC
    hoogtewinst:  1412 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:05:15  bearing 0.4°
    Tweede punt: 13:53:51  bearing 66.3°
    Totale hoek: 65.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 6008

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs