CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef17-05-2025 -- Michiel DE BOCK -- 1149,7 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 17/05/2025
Piloot: MICHIEL DE BOCK
Zweefvliegtuig: D-4474
Toestel type: DISCUS 2 Klasse: STANDARD
Logger type: Flarm s/n: 84k
Logger file: 2025-05-17-FLA-84K-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:10:17
Duurvlucht : 04:07:43
Vrije vlucht : 313.3 km
Fasttrack : 80.2 kmh
Driehoek : 264.9 km
Hoogtewinst : 1305.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTY Maubray BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°31.961'N 3°29.396'E
tijd: 10:40:53 UTC
alti: -19 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°32.426'N 3°31.812'E = 73° 3.0 km van vertrek
tijd: 10:43:27 UTC
alti: 453 m
Landingspunt
pos.: 50°31.846'N 3°30.079'E = 105° 0.8 km van vertrek
tijd: 14:51:10 UTC
alti: -12 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 04:10:17
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°30.915'N 3°30.567'E @ 10:51:03 UTC, 1094 m
punt 1: 50°44.454'N 3°28.252'E @ 11:06:02 UTC, 765 m
punt 2: 50°26.364'N 3°36.946'E @ 11:29:02 UTC, 1071 m
punt 3: 49°48.650'N 3°12.803'E @ 12:07:47 UTC, 1263 m
punt 4: 49°57.557'N 2°55.790'E @ 12:57:04 UTC, 1185 m
punt 5: 50°14.274'N 4°09.415'E @ 14:11:06 UTC, 1309 m
Finish: 50°31.956'N 3°29.032'E @ 14:50:23 UTC, 76 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 25.2 km 354° @ 101.1 km/h
been 2: 35.1 km 163° @ 91.5 km/h
been 3: 75.6 km 202° @ 117.1 km/h
been 4: 26.2 km 309° @ 31.9 km/h
been 5: 93.1 km 70° @ 75.5 km/h
been 6: 58.0 km 305° @ 88.6 km/h
Afgelegde afstand: 313.3 km
Duur: 03:59:20
Gemiddelde snelheid: 78.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte: 453.0 m
Finishhoogte: 76.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 377 m
Totale score afstand: 313.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 49°51.552'N 2°58.131'E = 207° 83.6 km van vertrek
tijd: 12:48:08 UTC
alti: 1311 m
Finishpunt
pos.: 50°31.725'N 3°31.030'E = 103° 2.0 km van vertrek
tijd: 14:48:08 UTC
alti: 412 m
Grootste afstand in 2 uur: 160.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 80.2 km/h
Hoogteverlies: 899 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 300.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 10CALNEL 50°31.634'N 3°31.642'E
punt 1: AMOUGISGLD 50°44.367'N 3°29.167'E 23.8 km 353°
punt 2: STQUENRGLD 49°49.017'N 3°12.350'E 104.5 km 191°
punt 3: 40BAPAUME 50°06.200'N 2°51.000'E 40.8 km 321°
punt 4: 40MAUGLAS 50°17.000'N 4°01.642'E 86.4 km 76°
finish: 10CALNEL 50°31.634'N 3°31.642'E 44.7 km 308°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: 10CALNEL @ 14:47:56 UTC, 412 m
punt 1: AMOUGISGLD niet gerond
afbreekpunt: 50°32.006'N 3°29.172'E @ 14:50:30 UTC, 57 m : 0.9 km 20.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 0.9 km
Duur van de proef: 00:02:34
Gemiddelde snelheid: 20.3 km/h
Start hoogte: 353 m
Hoogte passeren start: 412 m
Hoogte aan break-punt: 57 m
Hoogteverlies over proef: 296 m
Totale score afstand: 0.9 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 97.2 km
Been 1: 93.5 km
Been 2: 74.2 km
Totaal: 264.9 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:43:27 UTC
einde: 14:51:10 UTC
duur: 04:07:43
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 376 m @ 12:24:34 UTC
hoog punt: 1681 m @ 14:06:44 UTC
hoogtewinst: 1305 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:06:02 bearing 256.3°
Tweede punt: 14:11:06 bearing 197.5°
Totale hoek: -58.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6573
| |||||||||||||||||||||