BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-05-2025 -- Thomas VAN ERCK & JAN-BART VAN ERCK -- 2099,8 punten

Database gegevens:

Datum: 17-05-2025 Type proef: VV
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Thomas VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 645.7 km Score: 2099,8 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: JAN-BART VAN ERCK
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Proef afgebroken door overontwikkeling in de Eiffel

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Gilze, Deelen Dutchmill. Para Teuge. Niederrhein crossing 2x approved met squak. 2 x Beek approach om een stukje te crossen. Geilenkirchen niet actief. EIndhoven TMA stukje crossing approved by Eindhoven APP.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-05-17-LXV-8CF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 17-05-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/05/2025
Piloot:         THOMAS VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8cf
Logger file:    2025-05-17-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:28:45
Duurvlucht     : 07:21:03
Vrije vlucht   :  645.7 km
Fasttrack      :  108.2 kmh
Opgegeven proef:  308.2 km
Driehoek       :  448.9 km
Hoogtewinst    : 1459.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.573'N   4°57.087'E
    tijd: 09:07:43 UTC
    alti: -32 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°24.932'N   4°56.635'E = 348° 2.6 km van vertrek
    tijd: 09:15:25 UTC
    alti: 615 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.915'N   4°58.496'E =  69° 1.7 km van vertrek
    tijd: 16:36:28 UTC
    alti: -17 m
Afstand take-off tot landing: 1.7
Totale vluchtduur: 07:28:45
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 7.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.922'N   4°56.114'E  @ 09:21:23 UTC,  1082 m
    punt 1:  52°14.660'N   6°03.113'E  @ 10:37:27 UTC,   908 m
    punt 2:  50°32.581'N   6°21.303'E  @ 12:28:40 UTC,  1548 m
    punt 3:  50°55.477'N   6°05.509'E  @ 13:00:34 UTC,  1714 m
    punt 4:  51°58.806'N   6°29.024'E  @ 14:26:53 UTC,  1350 m
    punt 5:  51°11.925'N   5°39.135'E  @ 15:42:43 UTC,  1429 m
    Finish:  51°24.536'N   4°49.316'E  @ 16:26:36 UTC,   606 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  121.6 km  39° @  95.9 km/h
    been 2:  190.5 km 174° @ 102.7 km/h
    been 3:   46.3 km 337° @  87.2 km/h
    been 4:  120.5 km  13° @  83.8 km/h
    been 5:  104.3 km 214° @  82.5 km/h
    been 6:   62.4 km 292° @  85.4 km/h
Afgelegde afstand:                   645.7 km
Duur:                                07:05:13
Gemiddelde snelheid:                 91.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.2 km
Starthoogte:                         615.0 m
Finishhoogte:                        606.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          9 m
Totale score afstand:                645.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°50.726'N   5°31.622'E =  38° 64.2 km van vertrek
    tijd:    09:55:26 UTC
    alti:    709 m
Finishpunt
    pos.:    50°48.808'N   6°08.218'E = 127° 105.1 km van vertrek
    tijd:    11:55:28 UTC
    alti:    726 m
Grootste afstand in 2 uur: 216.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   108.2 km/h
Hoogteverlies:             -17 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 711.4 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE            51°23.650'N   4°57.550'E
    punt 1:  TEUGE             52°14.567'N   6°03.017'E   120.7 km  38°
    punt 2:  DAHLEMER BINZ     50°24.336'N   6°31.734'E   207.1 km 171°
    punt 3:  VENLO             51°21.833'N   6°12.900'E   108.9 km 348°
    punt 4:  WERSHOFEN/EIFEL   50°27.083'N   6°46.967'E   109.1 km 158°
    finish:  WEELDE            51°23.650'N   4°57.550'E   165.6 km 310°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE            @ 09:22:29 UTC,  1006 m
    punt 1:  TEUGE             @ 10:37:33 UTC,   920 m :  120.7 km   96.5 km/h
    punt 2:  DAHLEMER BINZ     niet gerond
    afbreekpunt: 50°32.597'N   6°21.392'E  @ 12:28:37 UTC, 1558 m : 187.5 km 101.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        308.2 km
Duur van de proef:        03:06:08
Gemiddelde snelheid:      99.4 km/h
Start hoogte:             615 m
Hoogte passeren start:    1006 m
Hoogte aan break-punt:    1558 m
Hoogteverlies over proef: -943 m
Totale score afstand:     308.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  184.8 km
Been 1:  138.4 km
Been 2:  125.7 km
Totaal:  448.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:15:25 UTC
    einde: 16:36:28 UTC
    duur:  07:21:03

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     389 m @ 10:58:29 UTC
    hoog punt:    1848 m @ 13:30:25 UTC
    hoogtewinst:  1459 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:28:40  bearing 106.1°
    Tweede punt: 16:26:36  bearing 22.5°
    Totale hoek: -83.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8427

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs