CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef30-05-2025 -- Peter BERTELS -- 914,5 punten
307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 30/05/2025
Piloot: PETER BERTELS
Zweefvliegtuig: D-KJML
Toestel type: LS 8-ST 18M Klasse: NKN
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: d6p
Logger file: 2025-05-30-NAV-D6P-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 331
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:38:08
Duurvlucht : 03:32:31
Vrije vlucht : 207.5 km
Fasttrack : 70.5 kmh
Opgegeven proef: 200.2 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.854'N 4°58.252'E
tijd: 13:35:25 UTC
alti: -21 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°24.555'N 4°57.001'E = 312° 1.9 km van vertrek
tijd: 13:39:21 UTC
alti: 639 m
Landingspunt
pos.: 51°23.815'N 4°58.087'E = 249° 0.2 km van vertrek
tijd: 17:13:33 UTC
alti: -15 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 03:38:08
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.7 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°24.312'N 4°53.971'E @ 14:01:51 UTC, 843 m
punt 1: 51°12.949'N 5°11.943'E @ 14:22:31 UTC, 601 m
punt 2: 51°13.047'N 5°41.479'E @ 14:48:06 UTC, 815 m
punt 3: 51°23.964'N 6°09.124'E @ 15:16:34 UTC, 458 m
punt 4: 51°17.591'N 5°30.802'E @ 16:11:17 UTC, 801 m
punt 5: 51°09.495'N 5°09.004'E @ 16:48:03 UTC, 809 m
Finish: 51°24.243'N 4°58.563'E @ 17:12:13 UTC, 88 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 29.7 km 135° @ 86.1 km/h
been 2: 34.4 km 90° @ 80.7 km/h
been 3: 38.0 km 58° @ 80.0 km/h
been 4: 46.0 km 255° @ 50.5 km/h
been 5: 29.5 km 239° @ 48.1 km/h
been 6: 29.9 km 336° @ 74.3 km/h
Afgelegde afstand: 207.5 km
Duur: 03:10:22
Gemiddelde snelheid: 65.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte: 524.0 m
Finishhoogte: 88.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 436 m
Totale score afstand: 207.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°23.540'N 4°53.570'E = 264° 5.5 km van vertrek
tijd: 14:04:25 UTC
alti: 864 m
Finishpunt
pos.: 51°18.483'N 5°36.156'E = 103° 45.1 km van vertrek
tijd: 16:04:25 UTC
alti: 689 m
Grootste afstand in 2 uur: 141.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 70.5 km/h
Hoogteverlies: 175 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 203.5 km GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E
punt 1: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E 35.9 km 126°
punt 2: VENLO BRUG 51°23.830'N 6°09.340'E 62.4 km 68°
punt 3: HOOLST 51°09.280'N 5°08.950'E 75.2 km 249°
finish: WEELDE 25 51°24.860'N 5°02.230'E 29.9 km 345°
landing: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE 07 @ 14:05:19 UTC, 793 m
punt 1: LOMMEL TESTBAAN @ 14:32:28 UTC, 853 m : 35.4 km 78.2 km/h
punt 2: VENLO BRUG @ 15:16:39 UTC, 458 m : 61.4 km 83.4 km/h
punt 3: HOOLST @ 16:48:01 UTC, 811 m : 74.2 km 48.8 km/h
finish: WEELDE 25 niet gerond
afbreekpunt: 51°24.748'N 5°02.036'E @ 17:10:22 UTC, 374 m : 29.1 km 78.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 200.2 km
Duur van de proef: 03:05:03
Gemiddelde snelheid: 64.9 km/h
Start hoogte: 524 m
Hoogte passeren start: 793 m
Hoogte aan break-punt: 374 m
Hoogteverlies over proef: 150 m
Totale score afstand: 200.2 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 17.5 km
Been 1: 27.5 km
Been 2: 17.5 km
Totaal: 62.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 13:41:02 UTC
einde: 17:13:33 UTC
duur: 03:32:31
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 245 m @ 15:19:54 UTC
hoog punt: 1107 m @ 16:42:29 UTC
hoogtewinst: 862 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:59:25 bearing 27.0°
Tweede punt: 14:50:20 bearing 67.1°
Totale hoek: 40.1°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3318
| |||||||||||||||||||||