CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef30-05-2025 -- Theo STOCKMANS -- 466,3 punten
155 Aantal loggerpunten gereduceerd Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 30/05/2025
Piloot: THEO STOCKMANS
Zweefvliegtuig: OO-YTS
Toestel type: VENTUS 2CX 18M Klasse: 18-METER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 993
Logger file: 2025-05-30-NAV-993-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 08:33:51
Duurvlucht : 08:28:49
Vrije vlucht : 139.9 km
Fasttrack : 31.9 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°46.966'N 4°57.650'E
tijd: 09:04:53 UTC
alti: -17 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°45.048'N 4°58.549'E = 163° 3.7 km van vertrek
tijd: 09:09:54 UTC
alti: 562 m
Landingspunt
pos.: 50°46.783'N 4°57.159'E = 239° 0.7 km van vertrek
tijd: 17:38:44 UTC
alti: 7 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 08:33:51
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°49.597'N 4°59.146'E @ 09:52:40 UTC, 852 m
punt 1: 50°35.996'N 5°02.185'E @ 11:46:45 UTC, 860 m
punt 2: 50°50.528'N 5°17.605'E @ 13:02:18 UTC, 977 m
punt 3: 50°37.011'N 4°58.705'E @ 14:34:56 UTC, 1040 m
punt 4: 50°48.709'N 5°12.757'E @ 15:35:03 UTC, 925 m
Finish: 50°46.142'N 4°55.243'E @ 17:04:32 UTC, 766 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 25.5 km 172° @ 13.4 km/h
been 2: 32.5 km 34° @ 25.8 km/h
been 3: 33.5 km 222° @ 21.7 km/h
been 4: 27.3 km 37° @ 27.2 km/h
been 5: 21.1 km 257° @ 14.2 km/h
Afgelegde afstand: 139.9 km
Duur: 07:11:52
Gemiddelde snelheid: 19.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.2 km
Starthoogte: 307.0 m
Finishhoogte: 766.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -459 m
Totale score afstand: 139.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°49.578'N 5°12.302'E = 74° 17.9 km van vertrek
tijd: 12:56:18 UTC
alti: 990 m
Finishpunt
pos.: 50°49.896'N 4°57.182'E = 354° 5.5 km van vertrek
tijd: 14:56:19 UTC
alti: 713 m
Grootste afstand in 2 uur: 63.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 31.9 km/h
Hoogteverlies: 277 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 42.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: RWY 35 50°46.300'N 4°52.267'E
punt 1: WEVER 50°51.833'N 4°55.583'E 11.0 km 21°
punt 2: AVERNAS 50°42.400'N 5°04.083'E 20.1 km 150°
finish: 1 GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 11.5 km 317°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: RWY 35 @ 14:35:04 UTC, 1027 m
punt 1: WEVER niet gerond
afbreekpunt: 50°49.918'N 4°57.231'E @ 14:56:21 UTC, 709 m : 6.9 km 19.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 6.9 km
Duur van de proef: 00:21:17
Gemiddelde snelheid: 19.5 km/h
Start hoogte: 307 m
Hoogte passeren start: 1027 m
Hoogte aan break-punt: 709 m
Hoogteverlies over proef: -402 m
Totale score afstand: 6.9 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 32.4 km
Been 1: 24.0 km
Been 2: 26.4 km
Totaal: 82.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:09:54 UTC
einde: 17:38:43 UTC
duur: 08:28:49
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 307 m @ 09:40:32 UTC
hoog punt: 1156 m @ 14:29:42 UTC
hoogtewinst: 849 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:02:13 bearing 96.3°
Tweede punt: 14:34:56 bearing 132.1°
Totale hoek: 35.9°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 3865
| |||||||||||||||||||||