BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-05-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 861,5 punten

Database gegevens:

Datum: 30-05-2025 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 208.48 km Score: 861,5 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Kempencup vliegdag 1. Bijna erdoor gezak, water eruit dan maar leeg. En om het af te maken, voor start koortje kwijt. Vrij snel daarna afgebogen want dacht even dat rondkomen lastig ging zijn. Wat bleek werd beter op het einde. Conversatief gevlogen wel rond. Voor mijn doen vroeg op het veld, was er toch wel voor 9u30, met als resultaat nog laatst in de grid en dus helemaal van voor om te starten. De hemel trok maar heel traag open en pas om 14u gingen we de lucht in. Van de sleep motortest om vervolgens de put in de vliegen. Na even twijfelen toch maar water eruit omdat ik vreesde dat bij doorzakken mijn moraal niet echt goed ging zijn. Op dat moment van de dag was het echt nog niet goed, dus miste ik het water niet. Eerste keer over de lijn was duidelijk nog niet de goede, tweede keer afgevlogen met idee dat het toch neit beter ging worden (wat uiteindelijk wel het geval was denk ik). Gevolg eerste been rond 800m met de handrem best hoog opgetrokken. Bij de keiheuvel CX tegen gekomen en vandaar was het dan de ene voor dan de andere. De strakke wind mee hielp op het been naar venlo, en alle geluk voor het been terug zag de hemel er toch iets beter uit. Van vanaf dan wel paar keer te lang in de bel blijven treuzelen en eerste moeten beslissen om af te vliegen. Al helemaal bij de keiheuvel. Net niet op final glide bij hoolst, we moesten nog iets vinden. Dan lukte net. Binnen, niet de snelste maar zeker ook niet de traagste. Wel heel de vlucht veel te warm gehad en ok al was het maar 4uur vliegen, de 2.5liter water was niet genoeg.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

wedstrijd luchtruim. Transponder 7000NL

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/596215
Igc-file: 2025-05-30-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-05-2025
Weerkaart: Weerkaart van 30-05-2025



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/05/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-05-30-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:10:03
Duurvlucht     : 04:01:28
Vrije vlucht   :  212.9 km
Fasttrack      :   81.9 kmh
Opgegeven proef:  200.1 km
Driehoek       :  126.5 km
Hoogtewinst    : 1067.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.826'N   4°58.136'E
    tijd: 11:59:27 UTC
    alti: -42 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°21.047'N   4°56.623'E = 199° 5.4 km van vertrek
    tijd: 12:02:52 UTC
    alti: 489 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.786'N   4°58.000'E = 245° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:09:30 UTC
    alti: -30 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:10:03
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°25.536'N   4°56.236'E  @ 13:03:43 UTC,   662 m
    punt 1:  51°15.157'N   5°01.672'E  @ 13:38:56 UTC,   719 m
    punt 2:  51°11.418'N   5°18.699'E  @ 13:54:31 UTC,   557 m
    punt 3:  51°21.347'N   5°53.560'E  @ 14:27:15 UTC,   996 m
    punt 4:  51°23.845'N   6°10.399'E  @ 14:38:14 UTC,  1002 m
    punt 5:  51°09.588'N   5°08.006'E  @ 15:46:02 UTC,   732 m
    Finish:  51°24.262'N   4°57.477'E  @ 16:07:18 UTC,   191 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.3 km 162° @  34.5 km/h
    been 2:   21.0 km 109° @  80.9 km/h
    been 3:   44.5 km  65° @  81.6 km/h
    been 4:   20.1 km  77° @ 109.7 km/h
    been 5:   77.2 km 250° @  68.3 km/h
    been 6:   29.8 km 336° @  84.2 km/h
Afgelegde afstand:                   212.9 km
Duur:                                03:03:35
Gemiddelde snelheid:                 69.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte:                         135.0 m
Finishhoogte:                        191.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -56 m
Totale score afstand:                212.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°13.954'N   5°23.500'E = 122° 34.7 km van vertrek
    tijd:    14:04:24 UTC
    alti:    960 m
Finishpunt
    pos.:    51°24.716'N   5°01.854'E =  69° 4.6 km van vertrek
    tijd:    16:04:24 UTC
    alti:    302 m
Grootste afstand in 2 uur: 163.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    81.9 km/h
Hoogteverlies:             658 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 203.5 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07         51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E    35.9 km 126°
    punt 2:  VENLO BRUG        51°23.830'N   6°09.340'E    62.4 km  68°
    punt 3:  HOOLST            51°09.280'N   5°08.950'E    75.2 km 249°
    finish:  WEELDE 25         51°24.860'N   5°02.230'E    29.9 km 345°
    landing: WEELDE AERO       51°24.050'N   4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07         @ 13:07:24 UTC,   523 m
    punt 1:  LOMMEL TESTBAAN   @ 13:56:21 UTC,   593 m :   35.4 km   43.4 km/h
    punt 2:  VENLO BRUG        @ 14:37:39 UTC,   961 m :   61.4 km   89.2 km/h
    punt 3:  HOOLST            @ 15:45:19 UTC,   660 m :   74.2 km   65.8 km/h
    finish:   WEELDE 25         niet gerond
    afbreekpunt: 51°24.678'N   5°02.048'E  @ 16:04:18 UTC, 315 m : 29.0 km 91.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        200.1 km
Duur van de proef:        02:56:54
Gemiddelde snelheid:      67.9 km/h
Start hoogte:             135 m
Hoogte passeren start:    523 m
Hoogte aan break-punt:    315 m
Hoogteverlies over proef: -180 m
Totale score afstand:     200.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   55.5 km
Been 1:   35.5 km
Been 2:   35.4 km
Totaal:  126.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:08:02 UTC
    einde: 16:09:30 UTC
    duur:  04:01:28

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     135 m @ 12:32:20 UTC
    hoog punt:    1202 m @ 14:24:56 UTC
    hoogtewinst:  1067 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:25:23  bearing 27.3°
    Tweede punt: 15:02:07  bearing 65.1°
    Totale hoek: 37.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3679

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs