BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-06-2025 -- Michiel HAEMELS -- 856,5 punten

Database gegevens:

Datum: 02-06-2025 Type proef: VV
Toestel: LS 4 Immatriculatie: OO-YLX
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Michiel HAEMELS Club: ALB
Afstand: 222.7 km Score: 856,5 pt
Vertrekpunt: EHZZ (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na de kempencup even naar het NK want had nog vakantie. LS4'tje mogen meenemen van zowel Albatros als de wedstrijdleiding hier, waarvoor dank! Als eerste omhoog als snuffelaar, en mocht later ook de proef van de combi klasse meevliegen. Middelste gedeelte was het lastigste, dankje Tom om de bellen aan te duiden die ik het meeste nodig had! Eerste keer vanop Terlet en in de veluwe. Heel leuk vliegveld en leuke omgeving!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens wedstrijd

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-06-02-NAV-9FC-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-06-2025
Weerkaart: Weerkaart van 02-06-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/06/2025
Piloot:         MICHIEL HAEMELS
Zweefvliegtuig: OO-YLX
Toestel type:   LS 4A    Klasse: STANDAARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 9fc
Logger file:    2025-06-02-NAV-9FC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:13:07
Duurvlucht     : 04:09:50
Vrije vlucht   :  222.7 km
Fasttrack      :   67.9 kmh
Driehoek       :  157.0 km
Hoogtewinst    : 1083.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EHZZ  Terlet        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 52°03.906'N   5°55.466'E
    tijd: 12:12:37 UTC
    alti: 56 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 52°04.615'N   5°54.245'E = 313° 1.9 km van vertrek
    tijd: 12:15:54 UTC
    alti: 568 m
Landingspunt 
    pos.: 52°03.750'N   5°55.293'E = 214° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:25:44 UTC
    alti: 51 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:13:07
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  52°05.475'N   5°55.674'E  @ 12:35:54 UTC,   852 m
    punt 1:  52°02.349'N   5°36.365'E  @ 13:14:56 UTC,  1323 m
    punt 2:  52°02.006'N   5°56.827'E  @ 13:26:55 UTC,  1124 m
    punt 3:  52°07.216'N   5°30.705'E  @ 14:12:09 UTC,   999 m
    punt 4:  52°30.527'N   6°05.232'E  @ 14:54:22 UTC,   684 m
    punt 5:  52°33.229'N   6°24.745'E  @ 15:23:04 UTC,  1129 m
    Finish:  52°03.750'N   5°55.293'E  @ 16:25:44 UTC,    51 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   22.8 km 255° @  35.1 km/h
    been 2:   23.4 km  91° @ 117.2 km/h
    been 3:   31.4 km 288° @  41.6 km/h
    been 4:   58.4 km  42° @  83.0 km/h
    been 5:   22.6 km  77° @  47.3 km/h
    been 6:   64.1 km 212° @  61.4 km/h
Afgelegde afstand:                   222.7 km
Duur:                                03:49:50
Gemiddelde snelheid:                 58.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         499.0 m
Finishhoogte:                        51.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          448 m
Totale score afstand:                222.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°01.860'N   5°53.522'E = 210° 4.4 km van vertrek
    tijd:    12:58:04 UTC
    alti:    1104 m
Finishpunt
    pos.:    52°30.679'N   6°07.921'E =  16° 51.6 km van vertrek
    tijd:    14:58:04 UTC
    alti:    734 m
Grootste afstand in 2 uur: 135.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    67.9 km/h
Hoogteverlies:             370 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 182.4 km  GELDIG
    vertrek:               0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   TLSP-G       52°04.000'N   5°57.000'E
    punt 1:  DE GLIND     52°07.200'N   5°30.383'E    31.0 km 281°
    punt 2:  EPE          52°20.030'N   6°00.700'E    41.9 km  55°
    punt 3:  LICHTMIS     52°35.100'N   6°11.600'E    30.6 km  24°
    punt 4:  OMMEN        52°31.030'N   6°25.400'E    17.3 km 116°
    finish:  TERLET GLD   52°03.433'N   5°55.183'E    61.6 km 214°
    landing:               0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    568 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   69.1 km
Been 1:   44.0 km
Been 2:   44.0 km
Totaal:  157.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:15:54 UTC
    einde: 16:25:44 UTC
    duur:  04:09:50

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     499 m @ 12:18:56 UTC
    hoog punt:    1582 m @ 13:54:56 UTC
    hoogtewinst:  1083 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3962

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs