CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef30-05-2025 -- Michiel VAN DEN BORNE -- 939,2 punten
307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 30/05/2025
Piloot: MICHIEL VAN DEN BORNE
Zweefvliegtuig: D-8505
Toestel type: LS 6 Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: qgo
Logger file: 2025-05-30-LXV-QGO-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:24:55
Duurvlucht : 03:20:36
Vrije vlucht : 207.3 km
Fasttrack : 82.9 kmh
Opgegeven proef: 200.1 km
Driehoek : 118.9 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.872'N 4°58.304'E
tijd: 12:43:12 UTC
alti: -31 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°21.201'N 4°56.672'E = 201° 5.3 km van vertrek
tijd: 12:47:31 UTC
alti: 542 m
Landingspunt
pos.: 51°23.650'N 4°57.412'E = 248° 1.1 km van vertrek
tijd: 16:08:07 UTC
alti: -22 m
Afstand take-off tot landing: 1.1
Totale vluchtduur: 03:24:55
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°23.097'N 4°54.220'E @ 13:34:29 UTC, 763 m
punt 1: 51°12.114'N 5°12.919'E @ 13:55:00 UTC, 813 m
punt 2: 51°15.325'N 5°43.429'E @ 14:15:38 UTC, 773 m
punt 3: 51°23.823'N 6°10.288'E @ 14:38:05 UTC, 1057 m
punt 4: 51°13.899'N 5°33.860'E @ 15:21:52 UTC, 861 m
punt 5: 51°09.637'N 5°08.186'E @ 15:46:37 UTC, 740 m
Finish: 51°24.173'N 4°57.919'E @ 16:06:22 UTC, 141 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 29.8 km 133° @ 87.1 km/h
been 2: 36.0 km 80° @ 104.7 km/h
been 3: 35.0 km 63° @ 93.4 km/h
been 4: 46.2 km 247° @ 63.3 km/h
been 5: 30.9 km 255° @ 75.0 km/h
been 6: 29.5 km 336° @ 89.6 km/h
Afgelegde afstand: 207.3 km
Duur: 02:31:53
Gemiddelde snelheid: 81.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte: 281.0 m
Finishhoogte: 141.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 140 m
Totale score afstand: 207.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°20.290'N 4°57.988'E = 183° 6.7 km van vertrek
tijd: 13:40:00 UTC
alti: 820 m
Finishpunt
pos.: 51°09.856'N 5°12.937'E = 147° 31.1 km van vertrek
tijd: 15:40:00 UTC
alti: 770 m
Grootste afstand in 2 uur: 165.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 82.9 km/h
Hoogteverlies: 50 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 203.5 km GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E
punt 1: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E 35.9 km 126°
punt 2: VENLO BRUG 51°23.830'N 6°09.340'E 62.4 km 68°
punt 3: HOOLST 51°09.280'N 5°08.950'E 75.2 km 249°
finish: WEELDE 25 51°24.860'N 5°02.230'E 29.9 km 345°
landing: WEELDE AERO 51°24.538'N 5°00.605'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE 07 @ 13:34:41 UTC, 730 m
punt 1: LOMMEL TESTBAAN @ 14:00:18 UTC, 926 m : 35.4 km 82.9 km/h
punt 2: VENLO BRUG @ 14:36:46 UTC, 934 m : 61.4 km 101.1 km/h
punt 3: HOOLST @ 15:45:59 UTC, 663 m : 74.2 km 64.4 km/h
finish: WEELDE 25 niet gerond
afbreekpunt: 51°24.686'N 5°02.044'E @ 16:03:59 UTC, 380 m : 29.0 km 96.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 200.1 km
Duur van de proef: 02:29:18
Gemiddelde snelheid: 80.4 km/h
Start hoogte: 281 m
Hoogte passeren start: 730 m
Hoogte aan break-punt: 380 m
Hoogteverlies over proef: -99 m
Totale score afstand: 200.1 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 33.3 km
Been 1: 33.3 km
Been 2: 52.3 km
Totaal: 118.9 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:47:31 UTC
einde: 16:08:07 UTC
duur: 03:20:36
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 281 m @ 13:06:25 UTC
hoog punt: 1161 m @ 15:18:24 UTC
hoogtewinst: 880 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:34:30 bearing 28.4°
Tweede punt: 14:15:39 bearing 65.1°
Totale hoek: 36.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3414
| |||||||||||||||||||||